![]() |
FIA-GT 2007, R3 - Bucharest (18-19-20 mei)
Naast de 24u Uren van Spa, is er nu nog een unieker event op de kalender van het FIA GT kampioenschap 2007, nl. de race in de straten van Boekarest rond het paleis van Ceausescu!
http://www.feeder.ro/bucharest_ring_6757654.jpg Aangezien de FIA GT race weekends dit jaar nog maar 2 dagen tellen én het hier gaat om een nieuw straten circuit wat voor iedereen compleet onbekend is én het op z'n Roemeens wel eens een "bizar wegdek" kan worden... verwacht ik een super spectaculaire race! Alle info van het event vind je op de site van de "Vodafone Bucharest Challenge 07": http://www.bucharestring.com/en/ Ook op de site vind je een foto galerij van de werken (tribunes, rails en muren) die al gestart zijn sinds enkele weken rond het paleis: http://www.bucharestring.com/en/foto...007-01-009.jpg http://www.bucharestring.com/img/fot...007-01-030.jpg http://www.bucharestring.com/img/fot...007-01-039.jpg http://www.bucharestring.com/img/fot...007-01-028.jpg Bron: http://www.bucharestring.com Met zowieso de C5R van PK, de Vertigo van Belgian Racing, zeer waarschijnlijk een C5R van SRT (Citation Cup) en (heel?) mss wel de Aston GT3 van Racing For Belgium en Stef Vancampenhoudt in een Fort GT40 (Europeese GT3) zijn de Belgen net als in Silverstone dat weekend weer goed vertegenwoordigd voor dit zeer unieke event... Zijn er toevallig nog Paddockers die een trip hebben gepland om dit unieke event meetemaken? Ik wel! Ik heb een 5 daagse trip gepland waarin uiteraard ook een city tripje inzit... |
Amaai cool gij gaat naar Bucharest ;)
|
Hi
Het is inderdaad de bedoeling om ook richting Boucharest af te reizen. Ik maak er gelijk een kleine vakantie van... Maar eerst naar Silverstone! |
Een circuit waar ik de Corvette's niet zie meespelen.
Topsnelheid is niet echt het sterke punt van de Vette's. |
Dat is op zijn minst gezegd wel een heel minimalistisch circuit:D
|
Quote:
|
Het is wel waar dat GLPK destijds zei dat ze op Monza niet konden meespelen voor de overwinning omdat de Corvette geen hoge topsnelheid heeft. Maar al bij al gingen ze bijna met de overwinning lopen ware het niet dat ze met technische problemen uitvielen...
|
Quote:
Dat Corvette wint komt ook voor een groot deel door de snelle pitstops, een homogeen team, goede rijders, veel comfort voor de rijders, een betrouwbare wagen en natuurlijk dat tikkeltje geluk. |
Ik snap dat gelul niet over de zogenaamde lage topsnelheid van de Corvettes, da's gewoonweg onzin. Ik heb hier op mijn computer een lijst staan met alle opgemeten topsnelheden op LM / Spa (tijdens 24 u) en de DBR9 en C6R presteren quasi hetzelfde.
|
Quote:
Hier de track "in detail": http://www.bucharestring.com/ticket_en/strecke_g.gif Dus zo snel zal het straten circuit wel niet zijn, als je op de build-up foto's ziet dat (op sommige plaatsen?) de track maar 3 stroken breed zal zijn... Ik ben benieuwd wat dat gaat geven met de FIA GT3, waar een veld van bijna 50 wagens voor een sprint van 1uur door de straten gaat "woelen"... |
ik hoop maar dat die laatse bocht niet al te veel problemen gaat geven :eek:
lijkt me geschikt voor Chinese A1 toestanden |
Quote:
Tilke is de tekenaar van deze track (al valt er niet echt veel eigen creatie in teverwerken als je rond het parlements gebouw een track wil maken...), dus zal er wel deftig over gerekend en gedacht zijn zekers? |
De affice van het event:
http://www.fiagt.com/img/showimg.php...false&key=4882 De timing: Friday, May 18th 09.00 – 09.45 British F3 - Free Practice 1 45’ 10.00 - 10.45 Dacia Logan Cup - Free Practice 1 45´ 11.00 – 12.00 FIA GT3 European Championship - Free Practice 1 60’ 12.15 – 13.00 British F3 - Free Practice 2 45’ 13.15 – 14.00 Demonstration/ Pitwalk 45’ 14.15 - 15.00 Dacia Logan Cup - Free Practice 2 45´ 15.15 – 15.45 British F3 - Qualifying Practice 1 30’ 16.00 – 17.00 FIA GT3 European Championship - Free Practice 2 60’ 17.15 – 18.00 Dacia Logan Cup - Qualifying 45’ Saturday, May 19th 08.15 – 08.45 British F3 - Qualifying Practice 2 30’ 09.00 – 10.20 FIA GT Championship - Free Practice 1 80’ 10.35 – 11.25 FIA GT3 European Championship - Qualifying Practice 20/10/20 11.55 – 12.25 British F3 - Race 1 30’ 12.45 – 13.15 Demonstration / Pitwalk 30’ 13.25 – 14.45 FIA GT Championship - Free Practice 2 80’ 15.15 – 16.15 FIA GT3 European Championship - Race 1 60’ 16.45 – 17.15 Dacia Logan Cup - Race 1 30’ 17.45 – 18.20 FIA GT Championship - Qualifying Practice 15/5/15 Sunday, May 20th 08.45 – 09.15 FIA GT Championship - Warm Up 30’ 09.45 – 10.15 Dacia Logan Cup - Race 2 30’ 10.45 – 11.15 British F3 - Race 2 30’ 11.45 – 12.45 FIA GT3 European Championship - Race 2 60’ 13.40 FIA GT Championship - Pit lane open 14.15 – 16.15 FIA GT Championship - Race 2h |
De build-up van de track rond Ceausescu z'n paleis schiet goed op, er is ook een persconferentie geweest en als ik het goed voorheb, zie ik hier Tilke mee aan tafel zitten.
Dan zullen ze al wel een wandeling gedaan hebben over de track en mogelijke problemen in de praktijk ontdekt hebben... http://www.bucharestring.com/img/fot...007-01-048.jpg http://www.bucharestring.com/img/fot...007-01-055.jpg http://www.bucharestring.com/img/fot...007-01-054.jpg http://www.bucharestring.com/img/fot...007-01-058.jpg http://www.bucharestring.com/img/fot...007-01-052.jpg Foto's: http://www.bucharestring.com/en/foto...007-01-009.jpg De weersvoorspellingen zien er goed uit voor "dé special" van het FIA GT seizoen 2007: een dikke 25° en veel zon! |
Quote:
|
2e van links in de laatste foto
|
Joost meldt op Pitstop.tv dat PSI stopt met deelname aan FIA GT. Zou zonde zijn!
|
Quote:
dit is Herman Tilke, ik zie de gelijkenis niet helemaal |
|
Quote:
Volgens ten-tenths is het omdat ze een belabberde race hadden in Silverstone, maar dat zou ik maar een flut reden vinden, pech gedurende 1 race en dan al de handdoek werpen, geen ruggegraat. Daarbij reden ze een halve race met een halve auto door de schade. Volgens mij is het omdat er meer tijd en geld kruipt in het Ford GT3 project dan eerst gedacht. Wat zal het gevolg zijn voor de deelname aan de 24 uren van Le Mans? |
Die quote op 10/10's is ook maar een ongefundeerde aanname, dus daarop moet je het team niet afrekenen.
Verder kan het Ford GT3 project niet de oorzaak zijn, aangezien dat niet PSI is maar Matech. Die bedrijven zijn niet meer het zelfde. |
1 ding is zeker, Sean Edwards vond het niet leuk dat hij eraf werd getikt door Malucelli en zal proberen wraak te nemen in Bucharest. :D
|
De werken gaan maar door... :
http://www.bucharestring.com/img/fot...007-01-067.jpg http://www.bucharestring.com/img/fot...007-01-064.jpg De paddock: http://www.bucharestring.com/img/fot...007-01-075.jpg De pitlane/boxen: http://www.bucharestring.com/img/fot...007-01-062.jpg Racing for belgium is nog opzoek naar een piloot voor een last minute deal voor de Aston in de Europeese GT3. ( http://www.pitstoptv.info/pitstop/?p=1587 ) |
Quote:
|
Lijkt het nu zo of is dat een circuit waar de snelste auto (topsnelheid) zal winnen. Het is bijna niks anders dan rechte stukken.
|
Quote:
|
Quote:
http://www.fota.co.uk/content/news/244_0.jpg?1178972441 Wie -volgens mij- gaat winnen? Het team dat het slimst (minste risico's) gaat rijden én het meeste geluk heeft in de race. Want ik verwacht veel crashes en safety car interventie's in de smalle straten... |
als we vergelijken met de straat-races in ALMS, kan dat nog meevallen. natuurlijk, daar hebben ze er meer ervaring mee
|
Wie of wat Dimitri Gorissen mag wezen weet ik niet, maar hij quote wel in een reactie op het ffsa-gt artikel volgende zin:
Quote:
|
Quote:
|
Volgens Pitstop tv wordt Luke Hines vervangen door niemand minder dan Andrea Montermini. Ook gaat Psi met Michelin rijden (gelukkig)
Ze hopen ook met de twee auto's naar Spa te komen. |
Quote:
Puur logistiek gezien is het al een huzare stukje om de 4 race's op 4 weekends te rijden... Hines en Peter zullen een smak geld betalen voor hun programma met de C6R bij PSI en zullen het dus enkel willen doen in ideale omstandigheden te kunnen strijden... |
Op fiagt.com staat het volgende stukje als previeuw op het Bucharest weekend:
Quote:
Ik ga proberen om vrijdag al enkele foto's te posten hier, zaterdag en zondag doe ik er alles aan om enkele kiekjes te delen met jullie hier! |
Quote:
Nicolae Ceauşescu is al lang dood bertje of heeft hij schrik dat zijn geest nog door de gangen van zijn paleis waart.......:confused: :confused: :confused: |
ff tijd gevonden om hier enkele sfeer fotootjes te posten!
In de gietende regen in België zijn we met een vol uur vertraging vertrokken, terwijl we hier in Boekarest een zeer aangename 30° hebben! Na een dolle rit met -hoe kan het ook anders- een Dacia Logan midden in de avond spits van het vliegveld naar ons hotel op 10min wandelen van het Paleis. Een rit van 1.40u met veel getoeter en puffen in een auto zonder airco... :( Vanop ons balkon hebben we een praaaachtig zicht op het Paleis! écht zaaalig, nooit van men leven z'n machtige building gezien! http://img487.imageshack.us/img487/5123/pict0004yu7.jpg Woensdag avond hebben we het niet kunnen laten om al eens te gaan kijken richting track en paddock. De track is nog steeds volop in opbouw, er word letterlijk dag en nacht gewerkt om alles klaar te krijgen. Nog muren, FIA draad, bandenstapels, tribunes, ... plaatsen in bochten waar tot woensdag nog verkeer overmocht... Terwijl bouwvakkers de curpstones aan het leggen zijn, zijn de schilders de lijnen aan het spuiten. Trailers rijden aan en af voor video schermen, toiletten, ticket offices, vip tenten, enz enz... http://img516.imageshack.us/img516/3363/pict0012te4.jpg http://img77.imageshack.us/img77/1106/pict0025yk2.jpg In de paddock nog maar weinig leven, de teams waren mondjesmaat aan het arriveren ... http://img517.imageshack.us/img517/8945/pict0034ie8.jpg http://img502.imageshack.us/img502/6633/pict0048ou0.jpg Vandaag hebben we Romenië écht gezien; met de trein naar de karpaten gereden en o.a. kastelen bezocht. Eén ding is zeker het is hier veel meer ontwikkeld op alle vlakken dan iedereen denkt, OK er is nog werk aan de winkel, veel werk. Maar de meesten hebben een totaal verkeerd beeld over Roemenië... De weersvoorwachtingen slagen compleet om voor het weekend! Er is regen opkomst voor zat en zon! Dat in combinatie met de -volgens mij- niet normaal nauwe straten en vooral knettergek smalle bochten gaat het één groot spectakel stuk worden dit weekend! Spijtig genoeg verwacht ik een crash festival 1e klas! laat ons hopen van niet! Ik ben nog nooit in Monaco of Macau geweest en weet dus niet hoe gek het kan zijn op een street race track, maar de laatste bocht gaan ze volgens mij morgen al mogen verbouwen... |
Fijn Tom dat je ons wat laat meegenieten.
Amuseer je verder nog daar ;) |
Volgens de foto's op dsc.com ziet het er allemaal zeer nauw en eng uit. Vrees voor een regelrecht midfield-mayhem lijken me terecht. De achtergrond van dit circuit blijft absurd realistisch, hopenlijk kun je dit vastleggen in je foto's Tom ;)
:applaus: Prachtig toch, het forumke heeft zelfs een correspondent ter plekke :) |
Quote:
Ik was opweg naar men hotel bijna het slachtoffer van 2 gasten die me wilde overvallen en m'n geld ratten... een goei stomp en de longen uit m'n lijf gelopen heeft me veel last bespaard, maar het gevaar schuild hier achter elke hoek zéker als de nacht gevallen is... @ Mark: url van de foto's op dsc.com ? Ik ga in de loop van de dagen nog wat foto's posten in het album op BTSpictures.be, hou het in de gaten dus... Mss ook nog ff vermelden dat in de GT3 paddock bij Hexix nog maar 2 Aston GT3's staan. Een mecano vertelde me dat de 3e (voor Marchal) nog onderweg is maar er nog steeds geen 2e piloot gevonden is! (de eerste training vd GT3 is morgen vroeg al, het zal allemaal last minute worden...) |
Quote:
|
Ga deze race zeker volgen op TV.
Zelf denk ik dat de auto's die de motor voorin hebben misschien wat voordeel hebben en denk dus dat de Vette's en Aston's wat voordeel kunnen hbben. maar ik kan het natuurlijk verkeerd hebben ;) |
All times are GMT +2. The time now is 14:36. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.