De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Modelbouw - Meetings (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=74)
-   -   Modelbouwbijeenkomst - 16 december 2011 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=20769)

Sennake 03-11-2011 15:28

Modelbouwbijeenkomst - 16 december 2011
 
Net als vorig jaar hoef je gene schrik te hebben, we hebben de meeting van november niet vergeten. Maar ook zoals elk jaar zijn we al bezig geweest met het organiseren van onze eindejaarsmeeting, omdat zoiets nu eenmaal wat meer organisatie vraagt dan een doorsnee meeting, en we onze leden altijd waar willen aanbieden voor hun zuurverdiende centjes...

Op de eindejaarsmeeting van vorig jaar hebben we een tombola-systeem toegepast waarbij je in eerste instantie een lotje van € 10,- kon aankopen voor de tombola van de kits die in de 'iets duurdere klasse' vallen, waarna je desgewenst ook nog een extra lotje kon kopen van € 5,- voor de kits die in de 'iets goedkopere klasse' vallen. In de praktijk viel het ons op dat er veel mensen waren die liever 2 lotjes van € 10,- gekocht hadden zodat we dit jaar bij de aankoop van de tombola-kits gekozen hebben voor uitsluitend de 'betere' kwaliteit, zodat er nog enkel lotjes zullen zijn van € 10,-. En iedereen naar huis gaat met een kit die de moeite van het bouwen loont. We denken hiermee tegemoet te komen aan de wens van de meerderheid. Het democratisch principe, zeg maar.

Nu hadden Nismo en ik toen we bij Luc Sturm waren nog een bijkomend idee, dat we dit jaar nog niet durfden en/of konden uitvoeren, maar dat we wel al eens 'in de groep' willen gooien voor volgend jaar. Omdat er bouwdozen zijn die ver boven het budget van een standaard clubtombola vallen enerzijds, maar omdat iedereen wel eens zo'n superprijs zou willen winnen anderzijds, dachten we het volgende: laat ons in plaats van de € 5,- lotjes voor een kit die eigenlijk niemand echt wil een superprijs uitloten: als we met een man of 20 elk zo'n lotje kopen dat eenmalig uitgeloot wordt, zonder de mogelijkheid om om te wisselen deze keer, kunnen we een superprijs weggeven van rond de € 100,- en daar heb je al een serieuze kit voor... Echter, omdat ieders voorkeur ondanks het feit dat we allemaal civiele modellen bouwen nogal verschillend is, dachten we aan een waardebon, die omgeruild kan worden tegen een bouwdoos. En dat is meteen de tweede reden waarom we dit in 2011 nog niet kunnen uitvoeren; we dachten van misschien onze eindejaarsmeeting nog eens bij Luc Sturm in Tienen te doen, zodat je met je bon direct het modelbouw-Walhalla kan binnenlopen, maar Luc wordt in december geöpereerd zodat hij ons niet kan ontvangen in december 2011. Voor december 2012 ligt dat anders, dus we kijken naar de toekomst! Denk hier eens over na, en vind je dit een leuk idee, laat het dan weten via onze poll, want het spreekt vanzelf dat de superprijs des te groter is naarmate er meer clubleden meedoen aan deze tombola-trekking die, we herhalen het nog even, los staat van de jaarlijkse tombola met omruilmogelijkheden en alles wat hiermee gepaard gaat.

Zoals elk jaar is het trouwens ook dit jaar nog altijd zo dat je recht hebt op een veto als je je tombola-model van vorig jaar gebouwd meebrengt, en we voegen er nog iets aan toe: als je een kit bezit waarvan je denkt "die ga ik toch niet bouwen" en je stelt hem graag ter beschikking van onze tombola, dan krijg je ook een veto-recht; dat lijkt ons niet meer dan billijk...

Tot de volgende!

The creative explorer 03-11-2011 16:52

Ik vind het juist een leuk idee.

Loeten 03-11-2011 20:53

Dit is een heel goed idee. Toepassen maar ! En dit jaar probeer ik echt wel aanwezig te zijn...

Nismo 03-11-2011 21:42

Ik stem uiteraard voor.
Een kit die bij iedereen bij in de smaak valt is nogal moeilijk omdat ieders interesse toch anders is, net als de schaal. Daarom het voorstel van een bon. Dan heeft iedereen de vrije keuze wat hij ermee aankoopt, kits, verf of andere benodigdheden.

eyckles 03-11-2011 23:05

Goed idee. Liever een bon dan een kit dat je niet aanspreekt.

Lesley

Loixrallyfan 04-11-2011 08:38

Dus kort samengevat, een deelname aan de tombola kost 15€.
Dat maakt 10€ voor de traditionele tombola met ruilmogelijkheid en een hoop lol.
En 5€ die naar de persoon gaat met de hoogste score uit de vragenronde die vooraf gaat. Die dat dan kan opsmodderen bij de Luc.

Zeer goed idee, zou ik zeggen. Ik ben alleszins voor.

Grts, Guido;)

The creative explorer 04-11-2011 10:43

@Guido, volgens mij bedoelt Guy dat niet. Met die 5 euro wordt een ander lotje gekocht om aan de superprijs mee te doen. Of ik mis iets ergens.

Sennake 04-11-2011 11:05

Je hebt allebei gelijk: € 10,- voor de 'traditionele' tombola, en € 5,- voor de superprijs-tombola. Of die nu gewoon uitgeloot wordt, of uitgereikt wordt op basis van het behaalde resultaat op de quizronde, is op dit moment nog niet beslist. Ik heb nog een jaar de tijd eh ;)

Loixrallyfan 04-11-2011 11:54

Quote:

Originally Posted by The creative explorer (Post 271880)
Met die 5 euro wordt een ander lotje gekocht om aan de superprijs mee te doen. Of ik mis iets ergens.

Ik bedoelde dat ook hoor, en dat gaat dan naar de winnaar van de Quiz of zoals Guy zei, via een andere loterij. Feit blijft dat die dat mag gaan opsmodderen bij Luc Sturm.

The creative explorer 04-11-2011 17:40

Quote:

Originally Posted by Sennake (Post 271881)
Je hebt allebei gelijk: € 10,- voor de 'traditionele' tombola, en € 5,- voor de superprijs-tombola. Of die nu gewoon uitgeloot wordt, of uitgereikt wordt op basis van het behaalde resultaat op de quizronde, is op dit moment nog niet beslist. Ik heb nog een jaar de tijd eh ;)

Duidelijk, had ik nog niet begrepen :D

Mijn mening: Ik zou het gewoon op een loting houden, als het naar de winnaar gaat van de quiz, dan is er weinig stimulans om een ticket van 5 euro te kopen. De meesten maken er dan geen kans op.

Daarnaast is de quiz ook een ander gedeelte van de club, in mijn mening kun je die 2 beter gescheiden houden. Mocht je een prijs willen hangen aan een quiz, lijkt mij meer fair als daar dan 'entree' geld voor wordt gevraagd.

Mech@niC 10-11-2011 13:07

Hallo,

IK ga dan graag op 16 december komen natuurlijk :gas:

Groet
Maurits

Nismo 11-11-2011 01:26

Quote:

Originally Posted by Mech@niC (Post 272038)
Hallo,

Ik wil zeker meedoen volgend jaar.
Want de kans op een serieuze kit te winnen vind ik altijd de moeite waard.:D

Dus dit jaar gaat het gewoon op de traditionele manier? (waar ik overigens nog nooit aan heb deelgenomen, maar dit terzijde)

En die tombola van 2011 vind dus plaats op 16 december a.s. begrijp ik dat goed?:o
En je hoeft nu nog niet op te geven of je lotjes koopt en hoeveel hè?

Hopelijk speel je dit jaar ook mee, want het is weet niet hoe plezant.
Je hoeft niet aan te geven dat je lotjes wilt kopen en hoeveel.
Niemand is verplicht om deel te nemen en het is de bedoeling dat iedereen die deelneemt 1 lotje koopt. Zijn er meer kits dan deelnemers, dan kunnen diegene die interesse hebben, een 2de lotje kopen. Zo gaat niemand met lege handen naar huis. De rest wordt duidelijk als "dat spelleke" begint.

Sennake 11-11-2011 11:04

Quote:

Originally Posted by The creative explorer (Post 271887)
Daarnaast is de quiz ook een ander gedeelte van de club, in mijn mening kun je die 2 beter gescheiden houden. Mocht je een prijs willen hangen aan een quiz, lijkt mij meer fair als daar dan 'entree' geld voor wordt gevraagd.

Mm, ik denk dat je onze jaarlijkse autosportquiz nu verwart met het modelbouwquizje dat de tombola vooraf gaat en dat alleen bedoeld is om wat plezier te hebben en een volgorde te creëren waarin de deelnemers een doos mogen gaan uitkiezen. Onze autosportquiz is een totaal apart verhaal dat niets te maken heeft met de tombola hoor.

The creative explorer 11-11-2011 22:51

Die verwar ik inderdaad, ik dacht dat die autosportquiz ook werd bedoeld.

Is het dan een algemene quiz, of race-wagen gerelateerd?

Nismo 11-12-2011 12:46

Het wordt stillaan tijd om dit topic eens terug naar voren te halen, want aanstaande vrijdag is het zover, onze eindejaarstombola.

Om te weten met hoevelen we ongeveer gaan zijn, meld jullie hier even aan.

Bij deze zal ik de spits afbijten:

Aanwezig. ;)

-Nismo
-TvD
-Sennake
-Mech@niC
-Juha
-Loeten
-Eyckles
-Doc
-Serge
-Dominique
-Ecurie Maquette
-Starmodel
-BSmodels
-Loixrallyfan (v.a. 21u)
-HHugo

TvD 11-12-2011 12:47

ik zal er ook zijn!

Sennake 11-12-2011 14:25

Quote:

Originally Posted by The creative explorer (Post 272088)
Die verwar ik inderdaad, ik dacht dat die autosportquiz ook werd bedoeld.

Is het dan een algemene quiz, of race-wagen gerelateerd?

Hij is... modelbouw-gerelateerd! ;)

Sennake 11-12-2011 14:29

Quote:

Originally Posted by Sennake (Post 272530)
Hij is... modelbouw-gerelateerd! ;)

Om helemaal juist te zijn, en om al een tipje van de sluier op te lichten (kwestie van te kunnen beginnen 'studeren' eh), bestaat de modelbouw-quiz uit:

* 80% modelbouwvragen (relatief makkelijk)
* 10% filmfragment-vragen (middelmatige moeilijkheidsgraad)
* 10% muziekfragment-vragen (eerder moeilijk)

Hoe alles precies in zijn werk gaat zal ik echter volgende vrijdag wel uitleggen. maar één ding is zeker: er gaat een boel afgelachen worden en iedereen zal met een deftige kit naar huis gaan...

PS: als je een extra kit wil meebrengen om toe te laten voegen aan de tombola, krijg je een extra VETO-stem ;) Ik ga er alvast eentje meebrengen.

Mech@niC 11-12-2011 15:04

Ik kom ook! :)
En neem uiteraard ook een leuk doosje mee!

Juha 11-12-2011 19:17

Ook aanwezig. :)

Nismo 11-12-2011 20:16

Sennake, vergeet uw rol inpakpapier niet mee te brengen om de extra tombola-kits in te pakken.;)

Loeten 11-12-2011 20:51

Ik zal er ook zijn...

eyckles 11-12-2011 23:45

Ik kom mee in de koffer van Loeten. Ik breng ook een kit mee.

Groeten,
Lesley

Sennake 12-12-2011 00:19

Quote:

Originally Posted by Nismo (Post 272537)
Sennake, vergeet uw rol inpakpapier niet mee te brengen om de extra tombola-kits in te pakken.;)

Check! ;)

Doc 12-12-2011 08:31

Serge komt met mijn bestelling dus ik kom ook. En ik zal ook een kitje doneren.

The creative explorer 12-12-2011 11:45

Ik wil ook komen, maar dat zal niet gaan lukken. Ik wens een ieder wél een plezierige meeting toe!

Nismo 12-12-2011 15:09

Quote:

Originally Posted by eyckles (Post 272543)
Ik kom mee in de koffer van Loeten. Ik breng ook een kit mee.

Groeten,
Lesley

Zie maar dat hij U weer niet vergeet.:saythat:

Dominique 12-12-2011 20:00

aanwezig!

eyckles 12-12-2011 21:08

Quote:

Originally Posted by Nismo (Post 272550)
Zie maar dat hij U weer niet vergeet.:saythat:

Dat zal nu niet gebeuren.;)

TvD 12-12-2011 21:23

Quote:

Originally Posted by eyckles (Post 272552)
Dat zal nu niet gebeuren.;)

Famous last words.... :saythat:

Ecurie Maquette 12-12-2011 23:39

In principe ook aanwezig. Ben in de namiddag op Kleine Brogel maar zal vermoedelijk wel op tijd ginder geraken.

Starmodel 13-12-2011 07:56

Zal er ook zijn. Een klein vraagje. Mogen de meegebrachte veto-tombolaprijzen ook 1/43 resinkits zijn?

BSmodels 13-12-2011 13:20

aanwezig

Sennake 13-12-2011 16:50

Quote:

Originally Posted by Starmodel (Post 272555)
Zal er ook zijn. Een klein vraagje. Mogen de meegebrachte veto-tombolaprijzen ook 1/43 resinkits zijn?

Tuurlijk, waarom niet?

eyckles 13-12-2011 18:12

Moeten die kits motorsport gericht zijn of mogen dat ook straat wagens zijn?

Lesley

Sennake 13-12-2011 18:28

Quote:

Originally Posted by eyckles (Post 272559)
Moeten die kits motorsport gericht zijn of mogen dat ook straat wagens zijn?

Lesley

Alles wat civiele modelbouw betreft is welkom hoor. Vliegtuigen en tanks liever niet.

Sennake 13-12-2011 19:22

1 Attachment(s)
Opgelet! Aan alle Paddockers!

Wegens onvoorziene omstandigheden moet De Kluis tijdelijk haar deuren sluiten!! Menno heeft me hiervoor een email gestuurd om ons ervan op de hoogte te brengen dat we de zaal aanstaande vrijdag niet kunnen gebruiken. Hij heeft me ook een alternatief voorstel gedaan waar we wel terecht kunnen. Het betreft een hotel-brasserie dat slechts 200m verderop ligt dan waar we gewoon zijn. Het hotel heet 'Savarin' (de link naar hun site is hier) en we zijn er welkom aanstaande vrijdag. Ik heb er ook een plannetje bijgedaan waarop je de ligging van de nieuwe locatie kan vinden in vergelijking met De Kluis:

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1323796749

Men zegge het aub aan iedereen voort! Een ongeluk komt namelijk nooit alleen en dus is mijn PC gecrasht dit weekend, en de HD is onherstelbaar. Alle foto's van de laatste 11 jaar ben ik kwijt, maar ook al mijn email-bestanden en contacten. Anders zou ik een email gestuurd hebben naar alle Paddockers, maar nu hoop ik dat jullie me hiermee wat kunnen helpen. Ook Serge Van Bokrijck zou moeten gewaarschuwd worden, want die ging ook komen. Dus: spread the word please!!!

Dominique 13-12-2011 19:50

Check!

Doc 13-12-2011 20:04

Quote:

Originally Posted by Sennake (Post 272562)
Opgelet! Aan alle Paddockers!

Wegens onvoorziene omstandigheden moet De Kluis tijdelijk haar deuren sluiten!! Menno heeft me hiervoor een email gestuurd om ons ervan op de hoogte te brengen dat we de zaal aanstaande vrijdag niet kunnen gebruiken. Hij heeft me ook een alternatief voorstel gedaan waar we wel terecht kunnen. Het betreft een hotel-brasserie dat slechts 200m verderop ligt dan waar we gewoon zijn. Het hotel heet 'Savarin' (de link naar hun site is hier) en we zijn er welkom aanstaande vrijdag. Ik heb er ook een plannetje bijgedaan waarop je de ligging van de nieuwe locatie kan vinden in vergelijking met De Kluis:

http://www.depaddock.eu/forum/attach...1&d=1323796749

Men zegge het aub aan iedereen voort! Een ongeluk komt namelijk nooit alleen en dus is mijn PC gecrasht dit weekend, en de HD is onherstelbaar. Alle foto's van de laatste 11 jaar ben ik kwijt, maar ook al mijn email-bestanden en contacten. Anders zou ik een email gestuurd hebben naar alle Paddockers, maar nu hoop ik dat jullie me hiermee wat kunnen helpen. Ook Serge Van Bokrijck zou moeten gewaarschuwd worden, want die ging ook komen. Dus: spread the word please!!!

Serge waarschuw ik wel;)

TvD 13-12-2011 20:04

Check! En Serge heb ik ook gemaild hierover.


All times are GMT +2. The time now is 19:07.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.