![]() |
Belcar, een merknaam in 2006
Resultaat TP1: 5-4-2
Iemand <a href="http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=10039">dit</a> al gelezen? |
Volledige press release van CZ zoals deze vandaag is verspreid:
Circuit Zolder – 22.10.2005 BELCAR wordt vanaf 2006 een merknaam. (VZW) TERLAMEN, de organisator van Mediagroup Van Dyck BELCAR legt op dit ogenblik de laatste hand aan een concept dat uitblinkt in eenvoud en duidelijkheid: de BELCAR UMBRELLA. VZW TERLAMEN opteert vanaf volgend seizoen voor een reeks autosportseries die hetzelfde label zullen dragen en die in elkaars verlengde komen te liggen. Uitgangspunt is het samenvoegen van 4 series onder één noemer: BELCAR. Top of the bill is uiteraard Mediagroup Van Dyck BELCAR. Het kampioenschap Mediagroup Van Dyck BELCAR blijft volgend jaar de vaandeldrager van de Belgische autosport. Het principe van Mediagroup Van Dyck BELCAR blijft gehandhaafd, namelijk uithoudingsraces voor een cocktail van GT’s, Toerismewagens en Silhouettes. De series (cups) die momenteel onder de naam Zolder Touring Cup en Sprinters Cup Zolder op de kalender prijken worden omgevormd tot 3 series, met name (werktitels) : - Belcar Endurance Cup - Belcar Sprint Cup - Belcar Historic Sprint. - Deze series worden zoveel mogelijk samen geprogrammeerd. BELCAR zal zijn tent zowel op Circuit Zolder als in Spa-Francorchamps opslaan, en plant één uitstap naar het buitenland. Op Circuit Zolder treden de BELCAR series samen in de arena met andere vooraanstaande series en uiteraard op raceweekends zonder geluidsbeperking (A-categorie). De onderzoeken die aan de basis liggen van deze strategische optie, zijn van synergetische en marketing-, autosport- en milieutechnische aard. Ten eerste is er een wildgroei aan autosportevenementen in België. Je kan het de toeschouwer niet kwalijk nemen dat hij niet élk weekend naar het circuit trekt. Een sanering dringt zich op, zoals ook de RACB stelt. Met BELCAR geven wij alvast het goede voorbeeld, en supprimeren wij minstens 4 raceweekends door de uitvoering van dit concept. Het zal de druk op externe medewerkers, zoals door de RACB aangekaart, verlichten. Verder kan het de toeschouwers evenmin verweten worden dat ze door de bomen het bos niet meer zien. Het beperken van het aantal ‘brands’ zal de boodschap naar het publiek enkel maar ten goede komen. Uit marktonderzoek dat dit jaar werd uitgevoerd in opdracht van Circuit Zolder, wordt bijvoorbeeld bevestigd dat de ‘brand awareness’ van ‘BELCAR’ hoog is. Doorgedreven marketinginspanningen zullen die merkbekendheid nog verhogen, en tevens zullen er allerlei initiatieven worden genomen om de transparantie van de BELCAR Series voor het grote publiek te verhogen en alzo de drempel naar autosport te verlagen. Niet in het minst neemt Circuit Zolder door de plaatsing van de huidige Zolder Touring Cup en Sprinters Cup Zolder onder de ‘BELCAR UMBRELLA’ een aandachtspunt weg dat sinds lang in de pitlane en de paddock ‘top of mind’ is: de geluidsproblematiek. Niet enkel heeft dit consequenties voor de buurtbewoners, het is tevens een beslissing die de deelnemers van deze series zal plezieren. En geluidsbeperking zal nog steeds van toepassing blijven, maar de grens zal realistischer zijn. De bekendmaking vandaag dat MINI Belgium zijn huidige deelnemers in dit concept wil onderbrengen, is een eerste bevestiging van de kracht van dit concept. Een partnership tussen MINI Belgium en Belcar kan enkel mooie resultaten opleveren. Op een later tijdstip zal dit concept verder worden toegelicht. Uitnodiging volgt. Een idee dat appluas verdient, het verzamelt de wensen en verzuchtingen van vele mensen. Succes gewenst alvast ! |
Dit is zeker mooi!
Worden de MINI's dan in de Belcar Sprint Cup ondergebracht? |
We worden misschien wel BELCAR
Volgens <a href="http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbericht.php?newsid=10039">Pitstop.tv</a> zouden we volgend jaar onder de Belcar vallen. Weet hier iemand al meer over? Zelfde weekends? Gescheiden kalenders, maar toch dezelfde naam? Geluidsdrempel die verandert? Wedstrijd-concepten die veranderen? Als het doorgaat, belooft het een boeiende winter te worden.
|
Misschien wel. Heb iets van:
MVDB blijft MVDB Belcar Endurance Cup opvolger Zolder Touring Cup + eventuele tot-uithouding-omgebouwde-Mini's, Clio Belcar Sprint Cup opvolger Sprinter Cup + Mini + Clio + Yaris Belcar Historic Sprint opvolger van Sprinter Cup ouder dan 10 jaar Of zie ik dit verkeerd? Beloofd leuk te worden |
Quote:
Geen stomme geluidsbeperkingen van 95dB meer. Bovendien komt de BTCS ook 1 of meerdere keren het programma vervoegen. :worship: :worship: :worship: :worship: Seems good, very good. Greets, Dr. Jozz. |
De thread uit de Touring Cup en de berichten in het Belcar-forum zijn samengevoegd in deze nieuwe thread.
|
Iedereen blij, ik niet => minder weekends van huis weg ;)
|
Da's ook geen excuus he Race...ge hebt gewoon meer tijd om elders uit te hangen...
|
De voorstellen die nu op tafel liggen, zien er alleszins veelbelovend uit. Meer races op een weekend en een format dat opnieuw kan aanslaan bij het grote publiek, zeker als er nog 1 of 2 wedstrijden samen met de BTCS georganiseerd worden.
Als je ziet welke programma's je dit seizoen soms kreeg was het voor de neutrale toeschouwer soms huilen met de pet op. Samenvoegen van Belcar, Touring en Sprinters Cup in 1 weekend kan volgens mij enkel maar voordelen hebben. Misschien dat Zolder dan nog eens ouderwets veel volk ziet opdagen voor de nationale wedstrijden (geef nu toe, buiten de 24h en de Renault series zie je toch niet veel publiek meer ...). |
Het zal voor de grotere teams ook een stuk eenvoudiger worden,
een Touring-cup op zaterdagnamiddag en een Belcar op Zondagnamiddag. Eén keer de verhuis , het kan eigenlijk niet gemakkelijker. Enkel ervoor zorgen dat men in dat geval tussen zaterdag en zondag niet moet verhuizen van box 10 naar box 40. Mag doorgaan voor mijn part !!! " Enkel over de limiet heb je een afspraak met jezelf ( je zit pas in de shit als het een leuke afspaak was!!). Lemans |
Fantastisch idee dat hier op tafel ligt. Ik hoop enkel dat het organisatorisch ook allemaal een beetje in orde komt.
Hoe gaan de (ex) TC en SC teams behandeld worden t.o.v. de (oude) Belcar? Waarschijnlijk zullen we als TC team dan ook geen box meer hebben. Al het materiaal dan maar verhuizen naar de pitlane voor de training, en nogmaals voor de wedstrijd? Kunnen we alles (training en wedstrijd) nog op 1 dag afwerken? Wat met het inschrijvingsgeld? Aangezien we nu ook op A-weekends zullen rijden, zal het inschrijvingsgeld dan ook naar A-niveau opgetrokken worden? Eerste aanzet om op A-weekends te rijden is fantastisch, maar ik wacht toch even af tot alle details bekend zijn om euforisch te worden... Serge |
Ik vind het een prachtig initiatief.
Ook een politiek-strategisch sterk staaltje van Circuit Zolder (gezien tegen de achtergrondproblematiek RACB - Belcar - ZTC - BTCS - Francorchamps - Zolder);). Ik hoop alleen maar dat men de A-weekends in Zolder betaalbaar houdt voor de kleine amateurs uit de Touring Cup en Sprinters Cup. Ook vraag ik mij af of er in die Belcar-weekends nog plaats zal zijn voor series zoals FR 1600 en Legends. |
Quote:
Als TC team beschikken wij niet over trucks en tenten voor het geval we geen box krijgen en evenmin over quads met aanhangwagen om het materiaal te vervoeren naar de pits. Rijden op zaterdag of zondag? Veel zelfstandigen die TC rijden doen dit net omdat ze niet de mogelijkheid hebben om op zaterdag hun zaak te sluiten. Rijden op zondag betekent dat er nooit meer wedstrijden van 4 uur zullen zijn, hetgeen toch bij velen ook een motivatie voor de TC is. het is trouwens nog niet zeker dat er op zaterdag 4 uur kan geraced worden. Inschrijvingsgeld: reken er maar op dat er een heel deel bijkomt met als excuus dat er meer volk zal zijn. Volgens ik vernomen heb zou ook een nationale licentie nodig zijn tijdens een nationaal weekend. Kortom het gaat ons veel geld kosten. Het is trouwens nog niet zeker dat dit allemaal doorgaat aangezien de RACB niet te vinden is hiervoor; Zij zien meer in het samengaan van BTCS en Belcar in hetzelfde weekend. Dat wil zolder dan weer niet want ze bang dat BTCS Belcar zou in de schaduw zou stellen. zoals Serge zegt: nog even afwachten |
Het is inderdaad niet al goud wat blinkt.
Natuurlijk moet je eerst het volledige concept afwachten. Voorlopig blijft het dan ook giswerk naar het hoe en wanneer. Het spreekt ook voor zich dat RACB liever zijn eigen "chouchou" naast Belcar zet. Dan hebben ze ook eens iets te zeggen in dit Vlaams bolwerk. Klinkt als communautair gekibbel, maar het is gewoon zo. |
All times are GMT +2. The time now is 20:13. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.