De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Belcar Original (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Belcar Technisch Reglement 2006 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=11855)

Belle 12-12-2005 01:34

Belcar Technisch Reglement 2006
 
Hopelijk geen dubbele post, maar toen ik daarnet naar belcar.com ging kijken, stond het reglement er nog niet en nu dus wel. Tenzij ik erover had gekeken. :)

Hier is de link:

http://www.belcar.com/belcar2005/dub...02006%20NL.pdf



Greetz,
Belle

Mark 12-12-2005 12:01

Quote:

8.4.3 Verlichting wedstrijdnummers bij nachtwedstrijden �� Indien een wedstrijd in het donker verreden wordt, moeten op elke wagen de wedstrijdnummers verlicht zijn. Deze lichten dienen samen met het ontsteken van de koplampen aan te gaan. Het gebruik van reflecterende achtergronden wordt aanbevolen, maar is niet verplicht.
:fight: :fight: :fight: Dat is niet de verbetering waar ik op gehoopt had ;)

Appendix 1: Restrictoren voor atmoferische motoren

Appendix 2: Restrictotren voor drukgevulde motoren

Jawaddeman 12-12-2005 13:11

Koolstof remmen in klasse gt1; zou dat niet voor glpk zijn zodat ze met dezelfde auto fia gt en belcar kunnen rijden???

Bart.Vandecavey 12-12-2005 14:05

Quote:

Originally Posted by Jawaddeman
Koolstof remmen in klasse gt1; zou dat niet voor glpk zijn zodat ze met dezelfde auto fia gt en belcar kunnen rijden???

In de FIA-GT staat er geen beperking op de grootte van de remmen...

El Torro 16-12-2005 21:04

Zo te zien is er gisteren niet veel nieuws verteld op de voorlichtingsavond in Zolder, of is niemand daar geweest en zat de organisatie daar alleen aan dat tafeltje !?!

Mark 17-12-2005 00:53

Quote:

Originally Posted by El Torro
Zo te zien is er gisteren niet veel nieuws verteld op de voorlichtingsavond in Zolder, of is niemand daar geweest en zat de organisatie daar alleen aan dat tafeltje !?!

Misschien moeten ze zwijgen op De Paddock :D

Jawaddeman 17-12-2005 05:15

Quote:

Originally Posted by El Torro
Zo te zien is er gisteren niet veel nieuws verteld op de voorlichtingsavond in Zolder, of is niemand daar geweest en zat de organisatie daar alleen aan dat tafeltje !?!

Toch wel; maar eigenlijk staat alles exact in het technisch regelement, dat je terug vind op de website van belcar...
Belangrijkste i het sportief regelement en dat zou er volgende week aankomen; enkele tipjes werden al gelicht zoals de klassen maar deze staan elders al volledig correct vermeld...

Voor de rest ging het voornamelijk over de handicapballast en de restrictoren, deze zijn van begin reeds verplicht voor klasse 1; maar kunnen na de tweede wedstrijd eventueel ook verplicht worden aan klasse 2...

Driver 17-12-2005 10:45

Quote:

Originally Posted by Jawaddeman
Voor de rest ging het voornamelijk over de handicapballast en de restrictoren, deze zijn van begin reeds verplicht voor klasse 1; maar kunnen na de tweede wedstrijd eventueel ook verplicht worden aan klasse 2...

Hoezo pas na de 2e wedstrijd ????? en waarom niet direkt wel/niet vanaf het begin......

Mark 17-12-2005 12:20

Quote:

Originally Posted by Driver
Hoezo pas na de 2e wedstrijd ????? en waarom niet direkt wel/niet vanaf het begin......

Op zich is dat niet nieuw. Bij de introductie van de Silhouette klasse was dat namelijk ook mogelijk. Het doel destijds was dat Silhouettes net achter de top van GTB terecht zouden komen. Mocht blijken dat in het begin van het seizoen dat de Silhouettes te snel zouden zijn, dan had men altijd de mogelijk om in te grijpen.

In dat kader begrijp ik die regel wel. Door het één of twee wedstrijden aan te zien kun je beter bepalen of klasse 2 iets sneller of iets trager moet worden. Mocht je dat "keihard" ;) vooraf bepalen heb je wellicht kans op een klasse die een heel jaar te traag of te snel is. Zijn ze te snel dan heb je een heel seizoen klagende mensen uit klasse 1, als ze te traag zijn dan klagen de heren van de klasse 2 een heel jaar lang.

insanity 17-12-2005 12:42

We kunnen misschien als monument ter inhuldiging van het vernieuwde circuit een klaagmuur voorstellen :D

AlainH 17-12-2005 21:44

Belangrijk ivm met het nog te verwachten sportief reglement is een beperking op het aantal banden !!

pascual 18-12-2005 19:08

Quote:

Originally Posted by AlainH
Belangrijk ivm met het nog te verwachten sportief reglement is een beperking op het aantal banden !!

Tja een banden beperking in de Belcar! Ik ben donderdag ook naar DE vergadering gegaan, dat (banden beperking) vind ik nu eens overbodig. Belcar is nu eenmaal duur en dan een banden beperking, waar halen ze het nu in hun hoofd? Dus je krijgt 2 setten voor de trainingen en qual., je moet met 1 vd setten starten, tijdens de race mag je ze vervangen door nieuwe!

Op die vergadering heb ik ook moeten merken dat vele mensen weinig of geen respect voor elkaar hebben en het nodig vonden door elkaar te praten en niet te luisteren naar elkaar (echt volwassen). Men vind het blijkbaar belangrijker om te zagen over een jasje dat verplicht is in de pit aan de muur dat zou te klein zijn dan over belangrijkere dingen te zagen.

Respect hebben ze helemaal niet, vonden het nodig om sommige opmerking van André Carlier weg te lachen, terwijl André wel heel belangrijke dingen zei. Neen zo komen wij in de Belcar niet veel verder. Wordt nu eens volwassen heren! Luister naar elkaar dan moet Mark Martens en co. niet steeds hetzelfde zeggen.

Jawaddeman 19-12-2005 10:52

Quote:

Originally Posted by pascual
Tja een banden beperking in de Belcar! Ik ben donderdag ook naar DE vergadering gegaan, dat (banden beperking) vind ik nu eens overbodig. Belcar is nu eenmaal duur en dan een banden beperking, waar halen ze het nu in hun hoofd? Dus je krijgt 2 setten voor de trainingen en qual., je moet met 1 vd setten starten, tijdens de race mag je ze vervangen door nieuwe!

Op die vergadering heb ik ook moeten merken dat vele mensen weinig of geen respect voor elkaar hebben en het nodig vonden door elkaar te praten en niet te luisteren naar elkaar (echt volwassen). Men vind het blijkbaar belangrijker om te zagen over een jasje dat verplicht is in de pit aan de muur dat zou te klein zijn dan over belangrijkere dingen te zagen.

Respect hebben ze helemaal niet, vonden het nodig om sommige opmerking van André Carlier weg te lachen, terwijl André wel heel belangrijke dingen zei. Neen zo komen wij in de Belcar niet veel verder. Wordt nu eens volwassen heren! Luister naar elkaar dan moet Mark Martens en co. niet steeds hetzelfde zeggen.

Ten eerste die regel van die banden is er niet pom een beperking in het aantal sets banden op te leggen; maar om ervoor te zorgen dat er geen kwalificatie rubbers gebruikt worden...

Ten tweede je dot nu precies of dat daar ne zwijne stal was zonder dat mensen daar respect hadden voor elkaar??? Ik vond dat dar nog héél braaf was en dat de mensen veel begrip voor het nieuwe regelement toonde... En dat van die hesjes daar is de laatste 5minuten overgesproken, we hebben daar bijna 4uur gezeten pfffff...

Ten slotte wat carlier betreft, hij heeft er af en toe ook een stevige grap tussen gesmeten dus ja als er dan eens gelachen wordt... :eek:

Luuk S 20-12-2005 12:09

Wat is er tegen kwalificatierubbers?

Jawaddeman 20-12-2005 12:30

Quote:

Originally Posted by Luuk S
Wat is er tegen kwalificatierubbers?

money money money

ze willen met dit regelement het wat spannender maken en dus de grote teams met genoeg budget, een beetje intoomen, toch niets verkeerd aan???


All times are GMT +2. The time now is 07:46.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.