![]() |
stage 13 - Friday 13 January 2006 | Labé > Tambacounda
Quote:
|
10:28:10 ? Early this morning 1h30 – Henrard quits
Stéphane Henrard, driver of a 2005 Volkswagen Race Touareg suffered his third withdrawal in a row on the Dakar. “We have an oil leek so we had to drive slowly all day and once we got to the bivouac, the engine broke. I’m really disgusted. » Het is over en uit voor Henrard ! Ach ja - Vrijdag den 13de de perfecte dag voor zo iemand als een negativist als Henrard ! |
Ik las het net ook. Zeer spijtig. Dit jaar zat alles echt wel tegen. Ik vraag mij af of hij volgend jaar niet gewoon terug met zijn VW Tarek buggy zal deelnemen i.p.v. de VW Race Touareg.
|
Ik geraak niet op de site van de dakar, nog mensen met dat probleem ???
Stephane heeft echt een dakar echter de rug om snel te vergeten. Hele tijd assistentie moeten verlenen, en dan nog uitvallen ook ... |
Bij mij werkt dakar.com momenteel, alleen werkt iriTrack niet en staan er nog geen tussentijden over CP1.
De enige informatie die we momenteel hebben, is dat Alphand, Chicherit, De Villiers nog steeds in de startvolgorde rond rijden na 150 km. Dat betekent dat De Villiers voorlopig nog niet veel tijd terug pakt op Alphand. Het zou zelfs kunnen dat Alphand aan het uitlopen is... |
De live tracking is eruit in gang geschoten. Na 169 km zou Alphand sneller zijn dan De Villiers, Saby en Sainz.
Hopelijk kan De Villiers Chicherit als nog voorbij steken om jacht te maken op Alphand en hem onder druk te zetten. |
Er is een toeschouwer dood gereden :( Weeral slechte publiciteit :frusty:
Quote:
|
Quote:
|
Tussentijden bij CP1:
Quote:
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
|
Quote:
Quote:
|
464 - Joris Mattijs & Ivan Bamps
Lieve vrienden,
In een Afrikaans cybercafé aan een toetsenbord dat volledig stuk is lezen wij met tranen in de ogen de website en jullie verschillende commentaren. Dank u voor alle steun en interesse. Ivan en ik stellen het fysiek wel en hebben van een Vlaamse Dakarfan die een bedrijf heeft in Senegal (Paul Liedens) een wagen ter beschikking gekregen om in Sally een hotel te bereiken waar onze teleurgestelde supporters morgen zullen toekomen. Het was echt wel “quite an adventure” maar we hebben er het beste van gemaakt en zijn blijven doorgaan tot het écht niet anders meer kon... Als ik Ivan had laten doen had hij naast de wagen in de woestijn blijven zitten tot een verdwaalde touareg volgend jaar met een radiator, een koppelingsschijf, een drukgroep, een lager en nog wat van die dingen afkwam om het alsnog te fixen, maar dan blijf ik mij afvragen hoe men in het zand een boite en een motor kan demonteren onder een auto die tot op de assen in het zand zit. Uiteindelijk heb ik Ivan kunnen overtuigen dat wie sport ook moet kunnen verliezen … en dat we een fantastisch avontuur samen konden beleven en in vriendschap konden afsluiten. Op het moment van de opgave heeft men ons verteld van het dodelijk ongeval dat die dag gebeurde en dan beseffen we hoe gelukkig we zijn dat we gezond en wel en met mooie herinneringen naar Vlaanderen mogen terugkeren. Dank voor al uw steun, dank aan alle sympathisanten, Dank aan de leden van het team mobilhome Paul, Benjamin en Leo, Dank aan het ondersteuningsteam Chrisje, Sonja en Ann, Dank aan de dienst wisselstukken, Luc, Jan, Ief en de Belgische consul in Mauritanië Nabil Hajjer, Dank aan François Beguin en zijn Senegalees team dat ons aanvullend ondersteunde waar nodig, Dank aan de Vlaamse krantenreporters en de nieuwsdienst RTV, Dank aan Jacky Loomans en Noël Essers en een gans team die ons opvingen na de opgave, ons redden uit de bezemwagen en ons van enkele propere T-shirts voorzagen, en uiteraard ook dank aan het persteam Ief en Yves. En we vergeven dat ene Belgische team dat ons hulp weigerde in nood, en we vergeven de VTM'reporters die, zoals het een echte commerciële zender betaamt, geen enkele informatie over ons amateurteam verstrekte, gelukkig was er RTV die objectieve informatie bracht. Het was mooi en onvergetelijk. De twee clochardvrienden Joris en Ivan, gezond en gelukkig |
Quote:
Quote:
Ik vind het dan ook spijtig dat ik jullie niet heb kunnen zien vertrekken op de grote markt in Lier... Quote:
|
All times are GMT +2. The time now is 15:53. |