De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Schumi op pensioen? (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=12083)

Petter-Jån 08-01-2006 19:51

Schumi op pensioen?

Net op ZDF Sport Reportage gezien dat Michael voor het eerst openlijk spreekt over stoppen met racen of veranderen van team als Ferrari geen competitieve auto kan leveren.

Mark 09-01-2006 00:12

Quote:

Ferrari's Michael Schumacher says he will make a decision on his Formula One future midway through the 2006 season.

''If I don't have the chance to win races and challenge for the title I don't think I'll be very keen to extend my career," the 37-year-old said in an interview released on Saturday by German magazine Der Spiegel.

"If we want to progress we need more staff (at Ferrari). In Formula One, you cannot afford to stand still. I want to know where we're heading."

www.autosport.com
Ferme taal van Der Schumi. Hij klaagt dus een beetje over zijn team.........de welbekende sleutelfiguren van het team gaan eind 2006 allemaal op "pensioen". Todt, Brawn en Byrne gaan genieten van hun Italiaanse miljoenen ;)

In de welbekende baaldjes werd al gespeculeerd over een supersuperteam in 2007. Newey en Schumi bij RBR........ voor Dieter Red Bull schijnen de centjes een detail te zijn. Echter, Newey laat nu al weten dat hij niet op een Schumacher of Raikkonen zit te wachten.

Quote:

Red Bull Racing's new technical chief Adrian Newey believes the team must focus their efforts on getting their car right in the next few years rather than waste time trying to attract a superstar driver.

www.autosport.com
Dus voor de liefhebbers en haters van Schumi, kijk nog maar eens goed in 2006. De laatste keer dat jullie kunnen genieten c.q. gruwelen van wellicht de beste coureur en sportman in de F1 aller tijden.

Als coureur/sportman staat hij bij mij op de eerste plaats. Zie de resultaten ;) Hij is in staat gebleken om teams volledig naar zijn hand te zetten. Echter, behalve sportman/coureur is er ook nog iets als charisma, leiderschap en persoonlijkheid.

Op dat vlak scoort hij bij mij persoonlijk 0 op 10. Niet omdat het een Duitser is ;) Gezien zijn status had hij vaker het recht in handen moeten nemen in bepaalde curciale stituaties en zich niet moeten gedragen als de ideale loonslaaf. Alhoewel, misschien zou ik ook anders reageren als mijn bv/bvba van 100 miljoen Euro per jaar in het gedrang zou komen. ;)

In de tijd dat ik bewondering kreeg voor mijn helden waren de belangen lang niet zo groot. Zal wel bij de evolutie van de sport horen............voor nostalgie is anno 2006 geen plaats meer in de maatschappij.

The Interceptor 09-01-2006 00:28

Ik weet het toch niet of hij na 2006 wel echt zou stoppen. Hij heeft blijkbaar toch nog enorm veel zin in het racen. Enkele weken geleden was hij zelfs vroeger van zijn vakantie terug gekeerd om toch twee dagen te kunnen testen.

En wat Ferrari betreft, ik verwacht ze weer héél erg hoog in't klassement dit jaar. Nu niet dat ze in de wintertesten al zo toonaangevend zijn geweest. En dan nog, uit wintertesten mogen we natuurlijk niets concluderen. Dat hebben de laatste winsters ons wel geleerd.

Natuurlijk is het wel van alle topmannen bij Ferrari hun contract afloopt. Maar moest het dit jaar toch allemaal terug goed gaan met Ferrari (strijden om de overwinningen), dan kan ik er best inkomen dat ze er nog een jaartje langer willen mee doordoen.

Maar jullie verwachten dan eigenlijk ook dat als Schumi stopt, Ferrari als een pudding ineen stort?? Aangezien heel de entourage rond Schumi ook zal stoppen of splitsen. En ineens zo'n hele ommezwaai in een team, dat kan nooit positief verlopen.

Petter-Jån 09-01-2006 00:50

Wintertests zeggen misschien niet zoveel, maar als Michael het team een beetje onder druk gaat zetten en zegt dat ze verkeerd bezig zijn ....?

Driver 09-01-2006 13:22

De kritiek is wel terecht van Schumacher, maar zeer tegenstrijdig wat hij na de testen in Jerez van vorige week bericht daar was hij nog vol goede moed en goede vooruitzichten voor het nieuwe seizoen bij Ferrari en dat er "soviele positive anhaltspunkte" enz. enz. zijn voor 2006 ?!?
zie: http://sport.rtl.de/formel-1/michael...usiv_61477.php

Astra-fan 09-01-2006 13:36

Hij kan die uitspraken natuurlijk ook gedaan hebben om Ferrari nog meer te motiveren er alles aan te doen terug een winnende auto te maken.

El Torro 09-01-2006 14:28

Geloof maar dat hij het een en ander goed bekeken heeft voordat zoiets in de pers komt, buiten een goede piloot te zijn is hij ook een goede zakenman en regelt hij ook dit soort zaakjes samen met de doorgewinterde Willie Weber.

Mark 22-01-2006 12:27

Quote:

Schumi fuels exit rumours

Rosbach, Germany - Formula One star Michael Schumacher reiterated on Friday that he could possibly leave Ferrari after the season.

"You have to keep a door open. These are fast-moving times," said the record seven-time world champion Schumacher at a sponsor event in Germany.

news24.com
Hij is daadwerkelijk aan het twijfelen geslagen..........

Savi 23-01-2006 20:12

Jezus, dit is nu het perfecte voorbeeld van hoe mensen een voorgekauwde roddel afslikken.

Michael zegt letterlijk in dat interview dat er 99.9% kans is dat hij bij Ferrari blijft. DAARBIJ zegt hij dat die ene mogelijk die overblijft open laat omdat hij niet graag doet alsof hij voor 100% zeker kan zijn van iets en dat er in het leven vanalles kan gebeuren.

De pers ziet daar een gaatje in en pikt daar weer slim op in. Grappig ook hoe ze quotes in een verkeerde context gaan plaatsen om de lezer te misleiden.

Dan nog, blijkbaar weegt die 0.1 procent voor sommigen zwaarder dan die 99.9%.....go figure

Hij heeft trouwens pas een nieuwe persoonlijke sponsor binnengedaan voor de komende 3 jaar.

Raceboy 24-01-2006 00:29

Quote:

Originally Posted by Savi
Hij heeft trouwens pas een nieuwe persoonlijke sponsor binnengedaan voor de komende 3 jaar.

lauda heeft er ook1. Komt die ook terug? ;)

Jan 24-01-2006 09:45

Quote:

Originally Posted by raceboy

't zou de eerste keer niet zijn:D :D, maar dit is geheel :Offtopic:

Savi 24-01-2006 15:10

Quote:

Originally Posted by raceboy

Hoezo, 'ook terugkomen'...Schumacher is nog niet eens weg...:)

All times are GMT +2. The time now is 08:44.