De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Formule 1 (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=2)
-   -   Midland en Super Aguri spannen samen tegen STR. (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=12749)

Mark 03-04-2006 08:42

Midland en Super Aguri spannen samen tegen STR.
 
Quote:

Super Aguri and Midland F1 have written to the FIA asking that Scuderia Toro Rosso be excluded from scoring points in this year's constructors' championship, as other teams look set to join a campaign to get the performance of V10 engines pegged back, autosport.com can reveal.

www.autosport.com
Was Midland niet eerst een fel tegenstander van Super Aguri? Nu STR wat sneller is dan die twee, zijn het opeens vriendjes geworden. De V-10 regel is destijds speciaal in het leven geroepen voor de armlastige;) Stoddart. Vlak nadat Stoddart de deal had gesloten i.v.m. een V10 verkocht hij de tent aan Red Bull.

STR is eerst door de mazen van het net gekropen met de gekopieerde Red Bull wagen van 2005, nu weer stampij rondom de V10. Het gaat lekker........

gwyllion 03-04-2006 09:45

Redelijk opvallend dat ze juist reclameren als Speed 1 puntje pakt. Wel belachelijk dat Speed dat puntje uiteindelijk nog kwijt speelt. Slechter verliezers zou ik zeggen.

Mario 03-04-2006 09:54

Als hij dat punt verliest omdat hij inhaalt onder geel, heeft dat niets met slechte verliezers te maken, maar gewoon met een consequent toepassen van het reglement. Het mag dan jammer zijn, en Coulthard is misschien een beetje in zijn hemd gezet, maar wellicht is de maatregel terecht.

Finish 03-04-2006 11:32

De Russen en de Japanners spannen samen tegen de Italianen. Boeiend :D

gwyllion 03-04-2006 16:23

Quote:

Originally Posted by Mario
Als hij dat punt verliest omdat hij inhaalt onder geel, heeft dat niets met slechte verliezers te maken, maar gewoon met een consequent toepassen van het reglement. Het mag dan jammer zijn, en Coulthard is misschien een beetje in zijn hemd gezet, maar wellicht is de maatregel terecht.

Ik had het over het feit dat Midland en Super Aguri klacht indien tegen Torro Rosso :rolleyes:

marcel 03-04-2006 20:19

mja, als STR daarom geen punten meer mag scoren, lijkt het mij logisch dat ze hun wagen wel reglementair maken, en er een V8 inlepelen. en met Red Bull-geld zou dat dan waarschijnlijk een Ferrari-V8 zijn. misschien niet de beste van het veld, maar dan gaan MF1 en SA de STR's ook niet bijhouden ze

Gèrre 04-04-2006 13:02

Die V10's zijn toch gelimiteerd, rijden die dan nog sneller dan sommige V8's uit het veld ?

Mark 04-04-2006 19:18

Quote:

Originally Posted by Gèrre
Die V10's zijn toch gelimiteerd, rijden die dan nog sneller dan sommige V8's uit het veld ?

Ja ;) in bepaalde situaties is een geknepen V10 beter dan een V8. De drive-ability van een geknepen V10 schijnt beter te zijn dan een V8.

Gèrre 05-04-2006 20:19

Quote:

Originally Posted by Mark
Ja ;) in bepaalde situaties is een geknepen V10 beter dan een V8. De drive-ability van een geknepen V10 schijnt beter te zijn dan een V8.

ja dan geef ik ze gelijk dat STR ook V8's moet gebruiken

Superdiesel 05-04-2006 23:48

Zever in pakskes.
Toro Rosso (eigenlijk Minardi, maar soit) heeft toelating gekregen om met V10's te rijden. Het feit dat Red Bull het team heeft overgenomen veranderd eigenlijk niets aan de zaak.

Een deal is een deal. Die moet nageleefd worden.
Hadden ze die V10 maar niet moeten toelaten. Nu afkomen (zeker als ze punten pakken) is te laat.

Jeronimo 06-04-2006 11:10

Idd, NU punten afpakken zou een SCHANDE zijn voor de FIA. Dit hadden ze meteen erbij moeten vermelden, nog op het moment dat RB met Minardi aan het onderhandelen was.
RB is hier NIETS in te verwijten, zij spelen volledig volgens de regels. En die zijn het nou juist die niet deugen.
Midland en SA hadden daarbij trouwens wel VEEL eerder mogen klagen en niet nu de prestaties ineens lijken te komen bij STR. Ik vind dat een beetje kinderachtig.

Raceboy 11-04-2006 21:00

Quote:

The controversy over V10 engines in Formula One looks likely to continue into next year after Red Bull boss Dietrich Mateschitz suggested that his Scuderia Toro Rosso team were unlikely to change to V8 power-units before 2008.

autosport.com
ALs ge beetje kunt stoken isset altij leuk he. :)


All times are GMT +2. The time now is 07:08.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.