De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Rally (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=5)
-   -   Rally van Corsica, 7-9 april 2006 (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=12781)

gwyllion 07-04-2006 10:19

Rally van Corsica, 7-9 april 2006
 
De tijden van de eerste proef komen stilaan binnen. Enkel Gronholm kan in de buurt van Loeb blijven. Solberg krijgt zelfs 1,5 minuut aan zijn broek :eek:

Benieuwd wat Duval kan doen en of zijn remmen het uithouden.

gwyllion 07-04-2006 11:43

De eerste proef ging goed voor Duval, maar tijdens de 2de verliest hij terrein (remblokken op?) waardoor hij van 6de naar 8ste plaats terug valt.

gwyllion 07-04-2006 17:13

Duval zakt weg in de namiddag naar de 11de plaats. Remproblemen?

Het podium lijkt niet meer mogelijk. Hopelijk kan hij nog in de punten eindigen.

Dominique 07-04-2006 21:43

Duval hoeft al niet meer te hopen op een eervolle plaats: 11e op 2:20:00 na 4 proeven en iets minder dan een uur en een kwartier competitie. Hollywood Petter staat al op meer dan 3 minuten. De nummers 3 tot 7 zullen ons moeten entertainen gedurende de rest van de rally.
Als Magic Marcus zijn tweede asem vindt en die 20 seconden tussen hem en Loeb nog kan dichtknallen, dan krijgen we nog wat spanning in deze koers. Anders vrees ik dat de rek er nu al uit is.
Spijtig voor het spektakel, een goeie zaak voor de WRC-Schumacher natuurlijk. Loeb zet nu logischerwijze alles op alles zolang het nog kan. Wie weet hoe presteert de Focus rond het midden van het seizoen (als hij op punt begint te staan) tegen de XSara (die einde loopbaan is en allang het maximum punt van ontwikkeling had bereikt).

Wat er ook van zij, alle journalisten mogen hun kapsel behouden dit jaar. Het schijnt (volgens WRC.com) dat Loeb vorig jaar een weddenschap had aangegaan met een langharige journalist. Als Loeb alle specials van de rally zou winnen mocht Loeb de journalist kaal scheren. En hij werd kaalgeschoren ... :applaus:
Ik had hier nooit van gehoord, maar ik vind wel een leuk verhaal.

Guido 07-04-2006 21:54

Tussenstand na dag 1:

1. Loeb/Elena - Citroën Xsara
2. Gronholm/Rautiainen - Ford Focus +19"9
3. Bengue/Escudero - Peugeot 307 +1'15"6
4. Hirvonen/Lehtinen - Ford Focus +1'23"4
5. Sordo/Marti - Citroën Xsara +1'36"6
6. Pons/Del Barrio - Citroën Xsara +1'44"6
7. Latvala/Antilla - Ford Focus +1'54"4
8. Vouilloz/Boyere - Peugeot 307 +2'04"5
...
10. Sarrazin/Prevot - Subaru Impreza +2'19"6
11. Duval/Pivato - Skoda Fabia +2'20"0
...
14. Solberg/Mills - Subaru Impreza +3'07"6

Duval eerste Skoda. Sponsor Kizz Me zal blij zijn dat ze in de tabellen voorlopig voor concurrent Red Bull staan. En de Impreza's... dat gaat van kwaad naar erger. Not enough speed or grip... da's wel duidelijk. BF Goodrich/Michelin heeft duidelijk een erg grote voorsprong op Pirelli. 't wordt precies tijd dat die Italianen een deftig wakker worden.

gwyllion 08-04-2006 14:59

Tijdens de 5de proef van Duval zonder remmen. Waardoor hij meer dan 3 minuten verliest en tijdens proef 6 ook eens 2 minuten :frusty: Hij is bijgevolg in vrije val in het algemeen klassement.

gwyllion 08-04-2006 16:06

Meer uitleg over de remproblemen van Swa.
Quote:

Duval broken by brakes

Brake problems which affected First Motorsport's Francois Duval in the first stage of today's leg were examined in service. A seal in a caliper failed on the front left brake.

Duval was able to blank off that brake in between stages and drove stage six with three brakes on his Skoda Fabia WRC. Duval was 14th outright coming into the midday service, dropping three places outright from this morning's start.

Dominique 08-04-2006 19:25

Volgens WRC.com zou Duval in de laatste proef van de dag van de baan zijn gegaan, vermoedelijk door remproblemen. De auto zou volgens Prevot (co van Sarrazin) op zijn kant in een gracht hebben gelegen. Er is zelfs sprake van een klein brandje.
Kosten voor First Motorsport dus ...

Dominique 09-04-2006 13:24

De top contenders zijn allemaal binnen. Met Loeb als winnaar en Sordo knap als derde staat Kronos weer met alle 2 de wagens op het podium. Knappe prestaties waar we op het einde van het vorige seizoen alleen maar mochten van dromen. Laten we hopen dat Kronos op het eind van dit seizoen hier ook voor wordt beloond door Citroen...
Tegenvaller van deze rally is voor mij Subaru, die door enerzijds technische mankementen en anderzijds het gebrek aan pure snelheid geen match waren voor noch Citroen, noch Ford. Zelfs de privéteams met de 307's waren sneller. Het feit dat ze een echte asfaltspecialist als Sarrazin in de rangen hebben maakt het nog pijnlijker ...


All times are GMT +2. The time now is 10:33.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.