De Paddock

De Paddock (http://www.depaddock.eu/forum/index.php)
-   Endurance (http://www.depaddock.eu/forum/forumdisplay.php?f=33)
-   -   Proto's met een dakje, nieuwtjes en andere weetjes. (http://www.depaddock.eu/forum/showthread.php?t=13316)

fish88 21-06-2006 15:32

Lola begint alvast met een gesloten prototype :worship:

http://cms4.autosport.nl/foto/plaatje.php?foto=4426

bron: www.autosport.nl

Thomaske 21-06-2006 15:49

En die ziet er al direct heel bruut uit.

Kijk er echt wel naar uit om deze wagens te zien rijden in 2010 en misschien vroeger!

Mvg...

gwyllion 21-06-2006 16:23

De Lola B10/10 voldoet aan het huidige LMP1 reglement. Er wordt aangenomen dat dit nog maar eens gewijzigd zal worden voor 2010. Het zou de bedoeling zijn dat de cockpit groter wordt en dat het reglement voor de achtervleugel uit de GT regels wordt overgenomen (dus breedte hangt af van cockpit breedte).

ACO heeft iets in de aard van dit voor ogen: http://www.endurance-info.com/2006_L...ndredi_089.jpg

Eigenlijk een beetje zoals Maserati MC12 dus :crazy:

Geef mij maar de Epsilon Euskadi coupe:
http://www.epsiloneuskadi.com/galery...AZINE_0291.jpg
meer foto's op http://www.epsiloneuskadi.com/galery/index.htm

Riley heeft trouwens ook een gesloten LMP1 op de tekentafels liggen:
http://www.mulsannescorner.com/RileyLMP-RT3.jpg

Mark 21-06-2006 18:58

Even een nieuwe thread aangemaakt voor deze snoepjes :)

Sennake 21-06-2006 20:16

Ik kan er niet aan doen, maar dit ziet er echt uit als een Le Mans racer. Dat dak doet het hem toch wel. Ook al weet ik dat de eerste na-oorlogse Le Mans winnaars voornamelijk "dakloos" waren (letterlijk dan), en deden de gesloten sportwagens pas midden jaren '60 hun intrede (uitgezonderd de Matra's en de Porsche 936's) ...

Ik ben alvast vóór! ;)

gwyllion 21-06-2006 20:17

De constructeur maakt niet veel uit. Als ze er maar als de Bentley Speed 8 of Toyota GT One.
http://www.mulsannescorner.com/Bentley-BC25.jpg
http://www.mulsannescorner.com/GT-one.jpg

Integra 21-06-2006 20:23

De Mercedes CLR & Porsche GT1 "98 vind ik ook wel 2 heel knappe auto's. :)

marcel 21-06-2006 20:31

Quote:

Originally Posted by Sennake
Ik kan er niet aan doen, maar dit ziet er echt uit als een Le Mans racer. Dat dak doet het hem toch wel. Ook al weet ik dat de eerste na-oorlogse Le Mans winnaars voornamelijk "dakloos" waren (letterlijk dan), en deden de gesloten sportwagens pas midden jaren '60 hun intrede (uitgezonderd de Matra's en de Porsche 936's) ...

Ik ben alvast vóór! ;)

ik ben Le Mans pas echt beginnen volgen in '98 (broer én zus het huis uit, TV voor mij alleen :+ ), dus ik heb het meer voor de roadsters. al ga ik zeker niet ontkennen dan de GT-One en de Bentley echte "bjoeties" zijn.

Mark 21-06-2006 21:37

Quote:

Originally Posted by fish88
Lola begint alvast met een gesloten prototype :worship:

Heeft iets weg van de roemruchte Lola T92/10 ..........op de baan geen succes, maar wel mooie verhalen :)

Jan 21-06-2006 22:23

Doe er maar een dak op, dan zijn we ook meteen verlost van die twee bobbels (er zijn ook nog alternatieve benamingen voor:+ )

gwyllion 21-06-2006 23:04

Quote:

Originally Posted by jan
Doe er maar een dak op, dan zijn we ook meteen verlost van die twee bobbels (er zijn ook nog alternatieve benamingen voor:+ )

Tetten :+

Ik vind de "haaivinnen" van de Courage LC70/75 nog wel meevallen en de Porsche RS Spyder en Radical SR9 zijn ook wel te pruimen...

GT2-R 22-06-2006 14:59

Geef mij ook maar met een dakske. Bentley, CLK-GTR (bestond in GT en proto), Porsche GT1 :drewl: (idem), Toyota GT-one... Stuk voor stuk mooier dan de proto's van vandaag de dag.

Greets, Dr. Jozz

Supra 23-06-2006 14:44

De huidige proto's zijn misschien niet de schoonste, ze zijn functioneel. En dat is nog steeds het belangrijkste bij een racewagen. Schoonheid komt op de tweede plaats vind ik.

Integra 23-06-2006 17:23

Quote:

Originally Posted by Supra
De huidige proto's zijn misschien niet de schoonste, ze zijn functioneel. En dat is nog steeds het belangrijkste bij een racewagen. Schoonheid komt op de tweede plaats vind ik.

Juist alsof proto's zoals de Toyota GT1 TS020 niet op de eerste plaats functioneel zijn?
De proto's zijn momenteel gewoon veel lelijker door die hybride reglementen. Wat een lelijke diffusers hebben die dingen toch.

Dagobert II 23-06-2006 17:25

Quote:

Originally Posted by Sennake
Ik kan er niet aan doen, maar dit ziet er echt uit als een Le Mans racer. Dat dak doet het hem toch wel. Ook al weet ik dat de eerste na-oorlogse Le Mans winnaars voornamelijk "dakloos" waren (letterlijk dan), en deden de gesloten sportwagens pas midden jaren '60 hun intrede (uitgezonderd de Matra's en de Porsche 936's) ...

Ik ben alvast vóór! ;)

Shelby heeft er zelfs in de jaren 60 de Cobra voor aangepast. Met open wagen kon hij niet genoeg snelheid genereren op het rechte stuk. Toen dus nog zonder chicanes.
Zo ontstond de schitterende Cobra Daytona (mijn avatar).


All times are GMT +2. The time now is 14:18.

Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.