![]() |
Superweekends 2012
Krijgen we concurentie voor Belcar/BTCS weekends op de Belgische circuits volgend jaar? Zo te lezen wel met de creatie van de nieuwe "internationale" superweekends die Belgische, Nederlandse en Duitse series moet verenigen in super BSOT, Historic, BGDC kampioenschappen. Uiteindelijk alle wagens terug op de baan? Althans dat staat te lezen in de mededeling:
quote: "Het zat er al enige tijd aan te komen maar eindelijk is de kogel door de kerk. In 2012 - 2013 komen er 7 raceweekends die bol zullen staan van het spektakel en waar het drummen zal worden voor een plaatsje op de startgrid...." bron: http://www.racingworld.be/news/7883/...e-benelux.html |
Zeer goed nieuws!! Denk niet het concurrentie gaat worden. Het is echt bedoeld voor de beginnende/amateur racers. Beetje zoals in NL het DNRT. Wat niet wegneemt dat er serieus doorgereden zal worden.
Het stelt mensen in staat tegen relatief lage kosten op primetime te racen. Hoe meer deelnemers over het weekend, hoe lager de kosten...Een no-nonsense benadering met de nadruk op het racen zelf. En dat is goed voor iedereen: veel tracktime voor de piloten en publiek dat nu eens niet telkens een uur op de start moeten wachten vanwege een suffe gridwalk. Uiteraard kunnen hier hele mooie dingen uit voortkomen. Niet in de eerste plaats de aanwas van nieuwe piloten, die eventueel kunnen doorstromen naar de A-klassen zoals Belcar, maar ook de ontwikkeling van nieuwe raceklassen. Ik zie niet waarom in de toekomst een Westfield, Mazda MX5 of 100m race niet in een evenement samen met Belcar kan rijden... Nu nog de schouders onder het Belcar-gebeuren. Dat moet toch ook in staat zijn zelf volwaardige weekends samen te stellen....Of anders moet het maar aanschuiven bij deze organisatie. Heel veel succes!!!! Eindelijk weer eens een positieve impuls in Belgie.... |
Quote:
Waarom is Belcar volgens jou A-klasse? Omdat er de duurste wagens in rijden? Volgens mij is in België momenteel maar 1 kampioenschap de status A-klasse waardig en dat zijn de historics. Bovenstaande kampioenschappen alsook BSOT kunnen niet meerijden in Belcar events want er zijn er geen. Belcar en BTCS kopen zelf hun tracktime in (buiten 12h denk ik) bij bestaande events. Tevens liggen de doelstelling van Speedworld en BRI te ver uit elkaar. Als je tracktime inkoopt ben je afhankelijk van de goodwill van het circuit of de organisator welke al dan niet promotie voert. Doet die dat niet dan heb je geen volk. Doet die dat wel maar slecht dan heb je ook geen volk. Dan kan je het beter zelf, dat is onze doelstelling. Er zijn gesprekken geweest maar buiten een tas koffie hebben deze niets opgeleverd. Tevens is 1 endurance kampioenschap per weekend al meer dan genoeg. Het publiek zit daar niet achter te wachten en met de BGDC en 100 Meilen Rennen hebben we de juiste partners om 98% van de teams en piloten te bedienen. In voetbal heb je ook 98% ploegen die gewone competitie spelen en 2% die Championsleague spelen. Champions League zal misschien wel meer opbrengen langs alle mogelijke kanalen maar op lange termijn kan je niets opbouwen. Vroeg of laat spat de bel uit elkaar en kunnen anderen opnieuw beginnen. Aan nieuwe kampioenschappen is in de Benelux momenteel helemaal geen behoefte. Misschien eerst eens proberen onze bestaande compleet te vullen. |
Quote:
|
Haha..naja, laten we zeggen, de voormalig A-klasse ofwel de A-klasse die het beoogd(e) te zijn. Ik noem Belcar eigenlijk in één adem met BTCS. :p
Eigenlijk te gek voor woorden dat Speedworld (zeg ik dat goed?)geen gezonde belangstelling toont voor het nu gepresenteerde voorstel, wat in mijn ogen de enige redding is voor de toekomst van de autosport in B. De weg die zij gaan inslaan, is die als de Dutch Supercar Challenge in NL. Een mooi kampioenschap, maar zonder identiteit. Rijden overal met veel deelnemers, maar geen hond die weet hoe de kampioen heet. Met de DSMEC is al bewezen dat men over de juiste mentaliteit beschikt. Maak plezier in het racen en met elkaar kun je tot grootse dingen komen. |
Ik zie inderdaad een flink aantal illustere namen....dan gaat dat inderdaad de breedtesport voorbij! Nou...destebeter!!
O ja..dank je voor de info...het is mij nu volledig duidelijk wat er gaande is!!!:bye: |
All times are GMT +2. The time now is 00:19. |