Het tussenseizoen 2004 / 2005 mag gezien worden als een explosie van krachgtige single-seater klassen. FIA F3000 gaan ze omtoveren tot GP2, Euro 3000 gaat Formula Superfund heten, World Series V6 by Nissan gaat World Series by Renault heten, krasse knarren gaan van start in de GP Masters en derde wereld autosport landen gaan van start in de A1 GP series.
Zowat elke concept is bezig met een nieuw chassis...........dan blijven er ook een een hoop F3000 chassis over

Dat spelletje hebben enkele Italianen goed begrepen vandaar "3000 Proseries". Een combinatie van Euro3000 (Lola B99/50) en FIA F3000 wagens (Lola B02/50). Lola is bezig om de wagens gelijk te krijgen qua performance.............indien gewenst bakken ze nog nieuwe B02/50 chassis.
Ik zie daar steeds meer berichten over verschijnen dit in tegenstelling tot andere series
Er schijnen reeds 9 teams (18 wagens?) een inentie verklaring te hebben ondertekend. Intenties zeggen niet veel maar toch iets........
Welke?
Famà, Euronova, Giudici (mister privateer DTM?), ADM, Draco, Azeta, GDL, Ghinzani en GP racing
De prijs voor de winnaar in 2005? Een test in een Lola voor het Champcar kampioenschap. Zegt niet zo heel veel want de heikele vraag is of de Champcars 2006 gaan halen.
De races zullen voor 90% plaatsvinden in Italie. Goedkope wagens ( reeds meerder malen financieel afgeschreven

), lage reis- en verblijfskosten..............
Toch maar eens in de gaten houden dit nieuwe concept.