Als ik het dus goed begrijp zit het zo:
De trucks zijn op zich wel goed, echter omdat er geen 15 van gebouwd zijn (slechts 7 stuks) geeft de FIA geen homologatie papieren vrij. Echter De Rooy/Bekx/DAF waren overeengekomen met de FIA dat de resterende trucks in 2006 gebouwd mochten worden en dat de FIA toch alvast de homologatie papieren vrij zou geven. Echter om een of andere reden heeft de FIA deze afspraak vorige week ingetrokken (23 december heeft De Rooy gehoord dat er problemen waren met de homologatie) met als gevolg dat er geen homologatie papieren zijn en men de truck niet kan/wil keuren.
Quote:
Originally Posted by JPMontoya
Waarom zou hier nog lang over nagepraat hoeven te worden...
Dit is toch gewoon een simpel race-feit, net zoals het kan gebeuren voor eender welke Rally, Belcar,.... race...
Voor de spanning (en voor de neutrale toeschouwer) is dit natuurlijk een jammere zaak...maar de neutrale toeschouwer wil ook een eerlijke strijd met gehomlogeerde wagens...en tja waar rook is zal wel vuur zijn zeker.
De Nederlanders hebben blijkbaar hun hoofd goed laten zot maken door de Russen van Kamaz en zijn daarbij jammerlijk over de schreef gegaan.
Zaak gesloten lijkt het mij...laat de echte Dakar beginnen!
|
Ga je gang:
http://forum.depaddock.eu/showthread.php?t=9889
EDIT: Het verhaal van Bekx/Van Vliet:
http://www.hansbekxteamsport.nl/2006/dagboek.php?ID=4