Het is inderdaad niet verkeerd dat er een nieuw regelement komt, maar het is wel zo dat door dat nieuwe regelement (en de nieuwe klasse indeling) er bijna geen (bestaande) toerisme wagens meer over blijven, daarbij komt nog dat buiten de toerisme wagens nog verschillende GT'ers vertrekken doordat ze zich niet meer kunnen verenigen met de diverse wijzigingen.
Er komen wel weer nieuwe maar dat zien we dan wel tijdens de 1e of 2e race.
Het nieuwe regelement geldt overigens maar voor 1 jaar, dan komt er weer een nieuw of het wordt aangepast wat ook een grote onzekerheid is voor vele (alle) teams.
En wat was er eigenlijk mis met het oude regelement.......
Iedereen wist heel goed waar hij aan toe was, maar tot nu toe is dat nog heel onzeker, zelfs het sportief regelement is nu nog niet bekend !
Maar ja, we moeten inderdaad wel open staan voor vernieuwingen want stilstand is achteruitgang, maar dan moet het wel voor iedereen bekend zijn wat dat juist inhoudt want er spelen grote budgetten mee !!
Betreffende de klasse indeling is dat ook niet voor iedereen meer aantrekkelijk want de podiumplaatsen voor het hele veld moeten nu over 3 podiums verdeeld worden ipv 4, het enige te verdienen prijzengeld in de Belcar is een beker met de daarbij behorende punten.
Stel dat er een 50 wagens weer mee doen, dan zijn er 9 podiums per race.
Vorig jaar (2005) waren dat er daarentegen 15.
OK, 2 voor de silhouettes en even de gast klasse niet meegeteld.
__________________
Schummi: Spa-Francorchamps ist die schönsste rennstrecke der welt.....
Last edited by El Torro; 07-01-2006 at 00:19.
|