View Single Post
Old 06-01-2006, 22:32
Mr.Dallara's Avatar
Mr.Dallara Mr.Dallara is offline
www.dallara.it

Als je weet dat Jutta 3x een band heeft moeten vervangen en dan "maar" 12min op Peterhansel en 7min op Alphand moet toegeven op de "ongenaakbare machines (zo noemde ze toch tot voor deze Dakar...).

Dan kan je volgens mij wel stellen dat de Touareg 2 nu toch wel minstens even goed is qua prestaties dan de Pajero evo. Het verschil bij Mitsu word vooral nog gemaakt door de ervaring van de piloten ook denk ik. En ook door hun "vertrouwen", waardoor ze steeds de eerste dagen in Afrika "gewoon hun ritten rijden" en waardoor ze de wagens niets onnodig laten afzien zodat ze met een "frisse" wagen aan de monster etapes nu kunnen beginnen. Zo hebben ze dan minder kans op mechanische pech zoals bv vandaag Saby heeft gehad...

Van Loix nog steeds geen nieuws. (Ik denk ik dit geval wel slecht nieuws...) Zou essers nu bij Loix zijn??? (op 313km van Atar)

Daarnet was Feryn een tijdje op de zelfde plaats als Wauters (op 175km van Atar), naar nu is Feryn terug aan het rijden en is al 10km voorbij Wauters.
De truck van Bezemer en Co is ondertussen al aan het naderen op Wauters (zij zijn op 218km van Atar). Er zal dus niks anders opzitten dan te blijven wachten op de truck voor Wauters, want hij staat al uuuuuuuren stil en heeft dus deftige (ongetwijfeld transmissie) problemen.

Als je in de algemende stand kijkt na deze eerste (zeer) zware duinen rit zie je dat Henrard nu al mooi 15e staat en het had nog beter gekunt door de gekende problemen....
Eén plaatsje achter Henrard (16e) staan de Fransen GUINOT - KROISS met de VW buggy van Henrard van vorig jaar, de TDI buggy word ook gerund door het team van Henrard.

Zou Stephane geen spijt hebben van zijn keuze nu...?
Hij heeft zelf ongetwijfeld ook de capaciteiten om met de TDI Buggy te presteren als het duo GUINOT - KROISS, dan stond hij nu 16e en kon hij z'n eigen race verder rijden tot op het Lac Rose... Terwijl hij nu ongetwijfeld nog veel tijd en energie zal kunnen steken in teamorders...
Het is idd een als als als denkwijze, maar er zit wel iets in hé

Last edited by Mr.Dallara; 06-01-2006 at 22:35.
Reply With Quote