View Single Post
  #2  
Old 08-01-2006, 16:06
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
In het verslag over de rustdag van Volkswagen geeft Kris Nissen toe dat ze wellicht te weining in diep zand getest hebben.
Quote:
In the dunes we are suffering from the fact that the engine gets hot too quickly. In deep sand you need the most cooling, but have very low speeds and consequently low dynamic air pressure in the cooling ducts because you often only drive at walking pace, and spinning wheels require a lot of power. It’s the same for everybody. So that the engine does not overheat the power is reduced automatically by a few per cent when required. The system functions very well but it could still be improved. Perhaps we didn’t test enough in deep sand.
De koppeling krijgt het ook zwaar te verduren. De falende koppeling bij Sainz in het begin van proef 8 is het resultaat van de etappe ervoor, waar Sainz is totaal vastgereden had in een duin. Ze hadden dus volgens mij beter de koppeling na 7de etappe al vervangen.

Alle hoop is nu gevestigd op Giniel de Villiers (en Jutta Kleinschmidt). Maar natuurlijk geven ze zich nog niet gewonnen.

Benieuwd of de VW top na afloop van de Dakar tevreden zal zijn met de resultaten. VW Motorsport heeft immers enorm veel geinvesteerd: het vele testwerk en 5 wagens zal wel een pak geld kosten.

Last edited by gwyllion; 08-01-2006 at 17:49.
Reply With Quote