Quote:
Ferrari's Michael Schumacher says he will make a decision on his Formula One future midway through the 2006 season.
''If I don't have the chance to win races and challenge for the title I don't think I'll be very keen to extend my career," the 37-year-old said in an interview released on Saturday by German magazine Der Spiegel.
"If we want to progress we need more staff (at Ferrari). In Formula One, you cannot afford to stand still. I want to know where we're heading."
www.autosport.com
|
Ferme taal van Der Schumi. Hij klaagt dus een beetje over zijn team.........de welbekende sleutelfiguren van het team gaan eind 2006 allemaal op "pensioen". Todt, Brawn en Byrne gaan genieten van hun Italiaanse miljoenen
In de welbekende baaldjes werd al gespeculeerd over een supersuperteam in 2007. Newey en Schumi bij RBR........ voor Dieter Red Bull schijnen de centjes een detail te zijn. Echter, Newey laat nu al weten dat hij niet op een Schumacher of Raikkonen zit te wachten.
Quote:
Red Bull Racing's new technical chief Adrian Newey believes the team must focus their efforts on getting their car right in the next few years rather than waste time trying to attract a superstar driver.
www.autosport.com
|
Dus voor de liefhebbers en haters van Schumi, kijk nog maar eens goed in 2006. De laatste keer dat jullie kunnen genieten c.q. gruwelen van wellicht de beste coureur en sportman in de F1 aller tijden.
Als coureur/sportman staat hij bij mij op de eerste plaats. Zie de resultaten

Hij is in staat gebleken om teams volledig naar zijn hand te zetten. Echter, behalve sportman/coureur is er ook nog iets als charisma, leiderschap en persoonlijkheid.
Op dat vlak scoort hij bij mij persoonlijk 0 op 10. Niet omdat het een Duitser is

Gezien zijn status had hij vaker het recht in handen moeten nemen in bepaalde curciale stituaties en zich niet moeten gedragen als de ideale loonslaaf. Alhoewel, misschien zou ik ook anders reageren als mijn bv/bvba van 100 miljoen Euro per jaar in het gedrang zou komen.
In de tijd dat ik bewondering kreeg voor mijn helden waren de belangen lang niet zo groot. Zal wel bij de evolutie van de sport horen............voor nostalgie is anno 2006 geen plaats meer in de maatschappij.