View Single Post
  #19  
Old 10-01-2006, 15:29
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
De Renault R26 heeft ondertussen zijn eerste rondjes gereden op Jerez.
Blijkbaar hebben ze toch weer hard gewerkt de afgelopen maanden bij Renault. Vind het persoonlijk héél knap dat ze al als 3e team met de nieuwe wagen op de baan komen, omdat ze toch in 2005 zijn blijven doorontwikkelen tot de laatste race om beide titels binnen te halen.

Enkele foto's zijn te bezien op:
www.f1racing.nl
www.f1-live.com

De grootste veranderingen zitten duidelijk achterop de wagen. De achtervleugel wordt middenin een héél stuk minder 'doorgebogen' dan aan de zijkanten. En (waarschijnlijk hierdoor) is er nu ook middenin de achtervleugel nog één bevestiginspunt met de wagen zelf. Dus niet meer enkel de zijkanten vd achtervleugel die verbonden zijn met de wagen.
Aan de sidepods is er ook weer wat gewijzigd. Weer héél véél van die flapjes en dergelijke aan de zijkanten.

Maar wat die achtervleugel betreft, is het toch wel een opvallende wijziging. Bij de meeste teams vormt die van links naar rechts gewoon een verloop volgens een rechte lijn. En nog opvallender McLaren deed vorig jaar net het tegenovergestelde: namelijk dat het midden vd achtervleugel meer raking heeft met de lucht.
__________________
..: www.marcgoossens.com :..

Last edited by The Interceptor; 10-01-2006 at 15:31.
Reply With Quote