464 - Joris Mattijs & Ivan Bamps
Lieve vrienden,
In een Afrikaans cybercafé aan een toetsenbord dat volledig stuk is lezen wij met tranen in de ogen de website en jullie verschillende commentaren.
Dank u voor alle steun en interesse.
Ivan en ik stellen het fysiek wel en hebben van een Vlaamse Dakarfan die een bedrijf heeft in Senegal (Paul Liedens) een wagen ter beschikking gekregen om in Sally een hotel te bereiken waar onze teleurgestelde supporters morgen zullen toekomen.
Het was echt wel “quite an adventure” maar we hebben er het beste van gemaakt en zijn blijven doorgaan tot het écht niet anders meer kon...
Als ik Ivan had laten doen had hij naast de wagen in de woestijn blijven zitten tot een verdwaalde touareg volgend jaar met een radiator, een koppelingsschijf, een drukgroep, een lager en nog wat van die dingen afkwam om het alsnog te fixen, maar dan blijf ik mij afvragen hoe men in het zand een boite en een motor kan demonteren onder een auto die tot op de assen in het zand zit.
Uiteindelijk heb ik Ivan kunnen overtuigen dat wie sport ook moet kunnen verliezen … en dat we een fantastisch avontuur samen konden beleven en in vriendschap konden afsluiten.
Op het moment van de opgave heeft men ons verteld van het dodelijk ongeval dat die dag gebeurde en dan beseffen we hoe gelukkig we zijn dat we gezond en wel en met mooie herinneringen naar Vlaanderen mogen terugkeren.
Dank voor al uw steun, dank aan alle sympathisanten,
Dank aan de leden van het team mobilhome Paul, Benjamin en Leo,
Dank aan het ondersteuningsteam Chrisje, Sonja en Ann,
Dank aan de dienst wisselstukken, Luc, Jan, Ief en de Belgische consul in Mauritanië Nabil Hajjer,
Dank aan François Beguin en zijn Senegalees team dat ons aanvullend ondersteunde waar nodig,
Dank aan de Vlaamse krantenreporters en de nieuwsdienst RTV,
Dank aan Jacky Loomans en Noël Essers en een gans team die ons opvingen na de opgave, ons redden uit de bezemwagen en ons van enkele propere T-shirts voorzagen, en uiteraard ook dank aan het persteam Ief en Yves.
En we vergeven dat ene Belgische team dat ons hulp weigerde in nood, en we vergeven de VTM'reporters die, zoals het een echte commerciële zender betaamt, geen enkele informatie over ons amateurteam verstrekte, gelukkig was er RTV die objectieve informatie bracht.
Het was mooi en onvergetelijk.
De twee clochardvrienden Joris en Ivan, gezond en gelukkig