Je haalt er trouwens mooie woorden boven (nl. Dakar - veiligheidszones - stewards) die ook al in men hoofd waren gepasseerd, vooral dan tijdens de drie eerste etapes in europa.
OK, als organisator van Dakar moet je minder bezig zijn met dergelijke veiligheids regels t.o.v. een organisator van een WRC rally.
Maar de Dakar word op alle gebied een steeds groter succes, met o.a. als gevolg masaal veel volk op de europeese proeven, zelfs op de verbindingen!
Ik heb daar toen foto's gezien (enkele vb:
1,
2,
3, ...) waarbij ik sterke twijfels had dat men daar heeft nagedacht over de veiligheid, een 10meter regel, stewards, enz...
Uiteraard zijn dergelijke dingen bijna onmogelijk in midden afrika... Maar het gebeurd meestal tijdens de laatste dagen vd Dakar (waar dus massaal de Dakar toeristen van enkele passages gaan genieten). Mss dat de organisatie dan maar enkele "spectakel punten" met een veiligheids zone moet voorzien op de laatste proeven. En dat dan de reisorganisaties enkel daar mogen naartoegaan...
Dan is er toch al een net, OK zelfs als die regel zou nageleeft worden heeft het net nog grote mazen... Maar als je niks doet is er nog meer "gevaar"...