Quote:
Originally Posted by Nicki_Mks
ik klaag enkel het feit aan dat er in de Dakar wel zeer licht over een dodelijk ongeval gegaan wordt: op Pitstop.tv (no offense, voor de rest een zeer goeie site) geen woord over de dood van de twee toeschouwers,
|
Met opzet verkeerde dingen zeggen vind ik niet netjes. Tenzij het de bedoeling is om daarmee een reactie uit te lokken. OK, dan trap ik erin. Maar ik gruw van leugens.
Daar gaan we:
- ongeval 1:
http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=10612
- ongeval 2:
http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=10614
Nee, wij zetten die ongevallen niet extra in de kijker. Het eerste was een kind dat op het laatste moment de weg dwarst, net wanneer een auto komt aanrijden. Het tweede is gebeurd op de openbare weg in Senegal. Enkel wie al eens heeft rondgereden in het dagdagelijkse verkeer van ginder, kan zich goed voorstellen wat er gebeurd is. Het verkeer daar is absolute chaos, je reinste waanzin, de Clio Cup is in vergelijking een koerske voor mietjes.
Volgende week en de volgende maanden zullen daar opnieuw kinderen sterven in het moordende verkeer. We gaan er niks over horen, lezen en zien. Tot in de Dakar 2007 een assistentie-truck op een verbindingsroute een ongeval krijgt, waarbij een kind om het leven komt.
Het is verschrikkelijk wat er gebeurd is. Maar hier zijn we zo verschrikkelijk hypocriet en is het "bon ton" om de Dakar weer af te maken. Zie je wel, weer een dode! Weer een kind! Moordenaars! Afschaffen die handel! Rijkeluizen die kinderen doodrijden! ...
Een jaar of 4 geleden werd in de Tour de France een kind doodgereden. Niet in de koers zelf, maar bij de doortocht van de schreeuwende publiciteitskaravaan die voortdurend allerlei rommel naar het publiek gooit. Plots springt een kind de weg op om een petje op te rapen, voor de wielen van zo'n lawaaierige pub-auto. Kind dood. De dag erna een minuut stilte bij de start en hup met de geit. Weer van hetzelfde. Is de publiciteitskaravaan in de Tour afgeschaft? Is de Tour afgeschaft?
Hypocriet ...