Quote:
. Net voor de ondertekening kreeg Mattheus vanuit België, bij monde van de promotor en de RACB die op dat ogenblik vergaderden, de tekst die normaliter zal worden opgenomen in het sportreglement.
press release Mattheus.
|
Wie goed leest weet wie er wederom dwars heeft gelegen

Tijd voor een schadeclaim wegens gederfde inkomsten? Begin een nare smaak in mijn mond te krijgen van de kleur blauw in het pak
Klasse 1, 2 en 3, dat is dus een afspiegeling van het FIA GT1, 2 en 3 systeem. Als ik het nieuws rondom de Prodrive AM DBRS9 goed heb gevolgd is dat volgens de FIA een GT3 wagen. Misschien is ie wat sneller dan zijn andere GT3-concurrenten. Geen enkel probleem, gewicht erbij of de luchttoevoer knijpen.
Die wagen hoort dus gewoon thuis in klasse 3, net zo goed als de nieuwe 997 Cup, Corvette Z06, Dodge Viper en noem ze maar op. Volgens mij hadden maar weinig mensen verwacht dat er zo'n grote vraag zou zijn naar GT3 (en dus klasse 3) produkten. Daar moet je als clubje stijve RACB-harken dan maar op inspelen.............of hebben de heren een dubbele agenda?
Tja, mensen in het bezit van een reguliere 996 GT3-cup (of vergelijkbare wagens) zullen wellicht niet blij zijn met dit stanpunt. Geen probleem, beetje creatief met brides en/of gewicht en ook dat probleem is de wereld uit. Voor Klasse 3/GT3 een bepaalde normtijd opstellen en dan de boel gelijk trekken, dat doet het grote broertje FIA GT3 namelijk ook
In het GT3 segment hebben we in 2006, 2007 en misschien 2008 te maken met twee soorten generaties GT3-achtige wagens. Kwestie van dit reglementair op correcte wijze op te lossen.
Is een moderne GT3 wagen te modern en te snel voor klasse 3 volgens de heertjes van Brussel? Ok, laat hem dan van start gaan in klasse 2 maar geef hem of haar dan wel de kans om zich te meten met een 996 GT3-RS(R)

...........en dan moet je niet pesterig zeggen: Hela, u bent klasse 1 qua motorinhoud, die wagen wordt daar zoek gereden. Als je klasse 1 wilt rijden koop je een AM DBR9 en geen AM DBRS9, dat is een verschil van 1 letter en 1 miljoen Euro
Weleens gekeken naar de intentie van Prodrive bij het bouwen van de AM DBRS9? Clubracer

............dat is dus niet nooit FIA GT1 aka Klasse 1!
Klasse indeling naar motorinhoud? Zou toch maar eens overwegen om om te schakelen naar de verdeelsleutel gewicht/pk. Iemand een adres of naam van een "Blauwe Brusselaar" waar ik als liefhebber mijn gal kan spuwen?