Binnen 3 weken is het weeral zover, de
Ardenne Bleue zal dan weer het BK rally openen. Na een spetterende eerste editie van vorig jaar met een droom decor en een meer dan deftig startveld zal het moeilijk worden om dit jaar beter te doen...
Een tijd geleden werd er al op pitstop.tv een kleine tegenslag gemeld, doordat een geplande KP op grondgebied van Herve niet zal mogen doorgaan. De burgemeester had het volgende als excuus: "Ik verbiedt de doortocht van de rally uit vrees voor schade en overlast voor de omwonenden. Ook de kost voor ordehandhaving vindt ik niet verantwoord."
Een officiële deelnemerslijst is nog niet gepubliceerd, maar ik las de volgende (mogelijke) toppers al in de turbomagazine:
- Tsjoen en z'n Focus WRC
- Duval in z'n Fabia WRC
- 2 group-A subaru's van BMA
- Van Parijs met z'n Porsche GT3
- ...
Op turbomagazine.be word gefluisterd dat Snijers ook bezig is om met een Porsche GT3 te starten in de seizoens opener in Spa.
Ook op turbomagazine.be staat te lezen dan niet Future World Tsjoen z'n Focus WRC gaat onderhouden maar dat het Waalse R-tec de WRC van Tsjoen gaan runnen dit seizoen.
Heeft Future World dan eigenlijk nog activiteiten dit seizoen?
De prachtige Subaru Impreza sti 2006 van Phil Nijs (made by Jos Boon) zullen we nog moeten missen tijdens de Ardenne Bleue, doordat hij o.a. de week na de rally pas z'n eerste test sessie heeft gepland met z'n nieuwste speeltje.
Tot nu toe nog nergens geen letter gelezen over S1600 wagens in de Ardenne Bleue (zelfs nog niet in het BK)...

De timing is
hier te vinden, opvallend is dat er op zaterdag niet tot 's avonds laat word gereden. Weeral toegevingen door "overlast"?