Quote:
Originally Posted by Mr.Dallara
Wat je zegt is zeker een punt, maar het feit dat je vlotjes door het water rijd of dat je met een slakkegangetje (wat echt enkel en alleen Tsjoen heeft gedaan en we hebben ze allemaal er zien doorkomen tot de allerlaatste.) passeerd, bepaalt ook wel hoeveel water je binnenhebt...
Als je een 0.5sec in het water vertoefd of je slenterd er in 3sec door (om maar een getal te zeggen) heb je zowieso meer kans om water op de verkeerde plaatsen ...
Bij een (zeer) lage snelheid heb je een "golf" die over je motorkap gaat (daar waar bij tjsoen een massa water is binnen gekomen denk ik)
Daarentegen als met met een hogere snelheid passeerd heb je een mega splash links en rechts en duw je dus het water opzij en heb je zelf minder water te verwerken...
|
In het programma "A 4x4 is born" op Discovery Channel was er een cursus door water rijden. Zij toonden dat je een golfje voor uw auto moest handhaven en niet vlugger mocht rijden dan dat dat golfje zich voortbewoog waardoor je geen water binnen kreeg. In de praktijk met een rallywagen waarschijnlijk iets minder gemakkelijk uit te voeren