Nog even wat verder gedoken in de Marcossen.
De Marcos LM600 van Eurotech/Viking Engineering: In de ateliers in Venlo-Blerick was nog een nieuw chassis aanwezig. Verder is het Spa-crash chassis van Cor Euser in 2004 aangekocht. Uit deze onderdelen, nieuwe onderdelen en nieuw ontwikkelde onderdelen is een LM600 aan het ontstaan die we dit seizoen gaan terug zien in de Belcar. Motor: 6,9 liter Ford V8 goed voor 600pk. Gewicht: 1100kg.
De Marcos Mantis van ACS: Betreft het chassis waarmee Van de Haterd-De Groot in 2003 actief waren in Belcar. Is echter niks standaard meer aan. O.a. aeropakket, ophanging en remmen zijn volledig nieuw. Was op Spa al seconden sneller dan oude versie. Ziet er uit qua ontwikkeling uit als een mini-LM600. Kleinere motor, kleiner formaat maar wel pak pk's. Motor: 5 liter Ford V8 goed voor 570pk (Kok Motorsport). Gewicht: 1100kg.
In het verleden waren Mantara LM600's inderdaad voorzien van Chevrolet motoren. Bijvoorbeeld op Le Mans. Een V8 Chevrolet motor die was teruggebracht naar 5.9 liter om te kunnen profiteren van grotere luchtrestrictoren.
__________________
http://forum.depaddock.eu/images/avatars/porschelogo.gif
|