Quote:
Originally Posted by A.J.
jongens. Als een team hun nieuws zelf wil bekend maken dan is dat toch hun volste recht. 10 jaar geleden toen bijna niemand internet had en een gsm wist je al het nieuws pas nadat het in de krant stond of op TV kwam.
|
Tien jaar geleden was het inderdaad veel eenvoudiger om iets geheim te houden. We leven echter niet meer in 1996, maar in 2006, en internet en GSM en alle andere multi-mediatoestanden zijn tegenwoordig algemeen ingeburgerd. Als je op dit moment aan de toog van de Wheels een nieuwtje vertelt, weten ze het bij wijze van spreken binnen een halve minuut ook in Timboektoe. Met dat gegeven moet je dan ook maar rekening houden, zeker als je aktief bent in een mediageniek wereldje als de autosport.
Bij GLPK schort er duidelijk iets aan de communicatie naar buitenuit. Het is trouwens niet de eerste keer dat ze op dat gebied in de fout gaan. In dat verband moet je, zoals Mark al zei, eens kijken naar al de heisa rond de Corvette in het tussenseizoen 2004-2005. Net zoals vorig jaar zijn er ook in deze winterperiode een aantal tegenstrijdige berichten de wereld ingestuurd.
Als je GLPK zegt, zeg je bijna automatisch ook Carsport Holland. En ook daar wringt het schoentje. Antoine Hezemans schept er al decennia lang een haast kinderlijk genoegen in om mistgordijnen op te trekken en zichzelf constant tegen te spreken. En hoewel de Belcar een zuivere GLPK-aangelegenheid is, is de link met Carsport nooit ver weg. Zo konden we een tijdje geleden in de Autosport lezen dat GLPK in de Belcar zou aanzetten met de Corvette C5R (nieuws uit Eindhoven) en een paar dagen later op een Belgische autosportsite dat er omtrent de Belcar bij GLPK nog helemaal niets beslist was (nieuws uit Hasselt). Wie houdt er wie dan voor de gek? Het zou voor GLPK dan ook niet slecht zijn als 'nonkel Toine' eens voor één keer zijn grote klep zou kunnen houden tijdens de winterperiode.