ik denk dat we dit podium nog veel gaan zien dit jaar, al dan niet in een andere volgorde. Raikkonen, Schumacher en Alonso zijn veruit de besten van dit veld, en hebben ook de wagen om dit te bewijzen. Honda kan de titelkandidatenrol volgens mij niet waar maken, Button reed een sterke wedstrijd, maar eindigt toch op een halve minuut van een leidersduo dat constant in gevecht was met elkaar. Raikkonen liet ook wel een achterstand optekenen, maar die heeft natuurlijk veel tijd verloren in het verkeer. Als Montoya-fan begin ik eigenlijk wel te twijfelen. blijkbaar is hij enkel snel als hij risico's neemt, maar als hij zich wil bewijzen zal hij dat niet meer kunnen doen, waardoor hij (volgens mij) een heel anoniem seizoen tegemoet gaat, zeker naast een teamgenoot als Raikkonen.
Massa, Fisichella en Barrichello zijn duidelijk 2de viool-spelers. Al heb ik bij Massa meer de indruk dat hij zelf de fout heeft gemaakt. Ik weet niet waarom iedereen daar het grote talent in ziet, ik herinner mij van hem enkel zijn schuivers. Barrichello kon wel een mooi gevecht opzetten in het begin, maar eens Button er voorbij was, was het voorbij voor Barrichello.
Dat Torro Rosso en Red Bull aan elkaar gewaagd zijn, ligt gewoon aan het feit dat het eigenlijk 1 team is: Red Bull. meer moet je daar niet achter zoeken, geen top of flop.
Williams BMW is opgesplitst nadat BMW Williams ervan verweet van een slechte wagen gebouwd te hebben rond hun motor. Williams veegt BMW vandaag van de kaart. Wie had gelijk? dat is duidelijk. en wat een rit van Rosberg! die gaat duidelijk de papa achterna, die haalt wel eens een podium dit jaar, volgens mij. Webber was weer vrij anoniem, en trekt zijn lijn door van vorig jaar.
Toyota wou bevestigen dit jaar. daar zijn ze wonderwel zwaar in mislukt. in de beginfase lieten ze zelfs enkel Super Aguri achter hun. als ze weer podia willen halen, gaan ze toch hard moeten werken ze. en liefst zo snel mogelijk.
Super Aguri en Midland zijn een zege voor F1: zo halen ze een kwantitatief mooi veld. anders mochten ze achterwege blijven. Super Aguri straalde zelfs een nooit gezien amateurisme af naar F1-normen. je kan het vergelijken met Minardi qua snelheid, maar voor de rest zit het nog een paar klasses lager.
|