Heb er ook m'n buik van dat ze alles constant blijven aanpassen en het zo ingewikkeld maken. Als ik de uitleg van Tassin en Vigneron goed begrepen heb, telt, bij de eerste twee kwalificatie-kwartiertjes, een snelle ronde zolang die volledig afgelegd is binnen het kwartier. Als de timer op nul staat, kan je 2" later dus nog over de streep rijden, die tijd telt niet meer mee. (Correct me if I'm wrong, was niet echt aan het opletten, maar toen ze het gezegd hadden, had ik zoiets van: "huh? Heb ik dat nu goed gehoord?").
Het laatste kwartier telt de tijd dus ook nog als je de ronde bent aangevangen voor het einde van de sessie. Daarbij komt dan heel die brandstofreglementering en precies straffen ze je op je brandstof? Is Schumacher niet met minder fuel mogen vertrekken dan waarmee hij de qualifs begonnen is, of heb ik dat ook verkeerd begrepen?
Het lijkt er voor mij gewoon veel te hard op dat ze de formule 1 zo angstvallig mogelijk proberen kunstmatig in leven te houden. Straks moet de eerste in het kampioenschap nog met extra gewicht rijden, de tweede zonder achtervleugel en de derde zonder stuurtje!

Laat ons eens terug gewoon naar racing gaan! Met topwagens, het nieuwste wat de wetenschap te bieden heeft, veel show, ... de elite! Want dat is toch de F1 die wij kennen en die daarom zoveel roem en bekendheid heeft verworven?