Quote:
Originally Posted by Sennake
Door die belachelijke regel zet de FIA zichzelf weer maar eens voor schut. Wat voor een onnozele situatie hebben we nu : niemand die kan zeggen hoe de startopstelling er morgen uitziet, want wie morgen tijdens de warm-up nog een motor wisselt schuift weer 10 plaatsen op, en dus rammelt de ganse startopstelling weer door elkaar.
Trouwens, eerlijk is die regel ook al niet, want wie vanop plaats 20 zijn motor wisselt moet niet vanop een fictieve 30e plaats starten, en als er zoals vandaag ettelijke piloten 10 plaatsen achteruit schuiven zijn er altijd die er meer "winst" uithalen dan anderen.
Oplossing : ipv 10 plaatsen achteruit bij een motorwissel, d'office vanuit de pitlane starten...
|
Morgen een warm-up??
Dat ding is nu toch al enkele jaren afgeschaft? (spijtig genoeg)
Ze rijden niet meer op zondagvoormiddag. Tussen kwalificatie en race rijden nul komma nul meter.
Ten andere, als een motor dient gewisseld te worden na de kwalificaties is dat niet 10 plaatsen achteruit maar direct helemaal achteraan de grid. Zoals Ralf nu voor heeft.
Maar dat het ingewikkeld is en zelfs belachelijk dat ga ik niet ontkennen. Dat is gewoon zo. Als ik mij niet vergis gaan ze die regel volgend jaar (of het jaar daarna) afschaffen en vervangen door extra ballast. Motor wisselen is 50 kg. ballast ofzo.
Hadden ze eigenlijk beter dit jaar al gedaan... maar ja. Anders was het veel te simpel zeker?
BTW : Naar mijn mening is de grid die op pitstop.tv staat correct.