Ja, hoe moet je zo’n race nu beoordelen
Spannend waren voor mij vooral de eerste 20 ronden met voldoende strijd op de baan. Ook de laatste 5 ronden mochten er wezen, omwille van het duel Button – Fisichella, met helaas een vurige afloop
De rest van de race was niet zozeer spannend, maar eerder spectaculair, dramatisch en bij momenten rommelig.
Alles bij elkaar toch voldoende om de strijkplank aan familie over te laten, kwestie van geen kledingstukken te verbranden
Finish heeft het meeste in de hem kenmerkende stijl reeds passend beschreven
Toch wil ik nog het volgende toevoegen. Onze regering denkt er sterk over na om de mogelijkheden op brugpensioen terug te schroeven, wel, voor volgende lieden mogen ze dan toch wel een uitzondering maken:
· Michael Schumacher: het in ronde 45 moeten afleggen tegen Liuzzi in een STR, moeite hebben met Speed in eveneens een STR en nadien via een kapitale stuurfout de muur in.
· Rubens Barichello: vanuit de coulissen vertrokken en daarna niet echt de maat kunnen nemen van Sato in een tweederangs-Honda
Deze brave man heeft voor mij zijn beste dagen gekend bij Stewart, waarna zijn onmiskenbaar talent gesmoord werd bij Ferrari. Het jammere is dat hij nog steeds niet heeft aanvaard “slechts” een knecht te zijn.
· David Coulthard: een RBR die met z’n Ferrari krachtbron niet in staat is sneller te zijn dan de B-ploeg van Toro Rosso. Ja, ook dit jaar wordt hij vermoedelijk geen WK.
· Jacques Villeneuve: niet in de kijker geweest, wel punten gescoord. Toch stilaan vergane glorie.
Het brugpensioen moet (voor sommigen) behouden blijven