Quote:
Originally Posted by Mario
Dat op zich vond ik niet zo grappig, maar vanachter mijn strijkplank heb ik toch goed gelachen toen hij letterlijk de Toyota-garage invluchtte. Van een grote meneer verwacht ik toch een andere reactie.
|
Naar mijn mening vergiste hij zich van pitbox en toen hij dat doorhad, wou hij nog even naar buiten lopen, maar hij besefte dat hij gevolgd werd door een camera en hij waarschijnlijk gehinderd werd door een tankinstallatie die daar stond. Daardoor ging hij maar de Toyota box binnen, en ging even naar links om dan te zien dat daar geen doorgang was, en zo verdween hij uiteindelijk rechts in de coulissen. Opvallend ook hoe niemand in de Toyota-box naar hem keek of hem aansprak.
Ik zoek hier eigenlijk niets qua 'grootheid' achter. Ik vind het namelijk redelijk logisch dat als je na een miserabel weekend eindelijk eens mag meestrijden om een paar punten, je banden eindelijk op temperatuur komen en je dan de wagen in de muur knalt, er maar één logisch gedrag is: balen. Als ik zoiets zou forceren, zou ik fameus kwaad zijn op mezelf en zeker niet uit de auto stappen met een gevoel van 'goh, kan gebeuren, volgende keer beter' en het zodoende 'sportief' oppakken. Waarom zou je dan nog de halve pitstraat een lijdensweg moeten afleggen die live door miljoenen kijkers bekeken wordt ? Bovendien zie je hier eens te meer dat Schumacher nog gemotiveerd genoeg is; hij pusht tot de limiet (en zelfs erover) en als het misgaat legt hij zich er moeilijk bij neer. De sportieve reactie kwam achteraf, toen hij zich in persconferenties bij de tifosi verontschuldigde voor iets wat hij een domme fout noemde.
Ik vraag me af wat Mario dan verstaat onder de 'andere reactie'. Naar het publiek wuiven van 'hé, kijk, daar staat nu mijn Ferrari ! Wil er iemand een brokstukje ?'. Of de pitstraat doorlopen om jezelf door de vele F1fanaten die het nie zo met de Duitser hebben vanachter hun strijkplan te laten uitlachen ? Montoya ging na zijn schuiver in dezelfde bocht een tijdlang mekkeren bij de pitcrew, en maakte aan de camera duidelijk dat hij mocht opkrassen.
ach, alles is subjectief, he.
Wat die fout betreft: het wordt meer en meer duidelijk dat sinds 2004 de wagen tegenvalt, onze Schumacher zijn snelheid en efficiëntie fameuze deuken heeft gekregen. De motivatie is er nog, maar het jarenlang makkelijk zeges binnenrijven heeft hem duidelijk geen goed gedaan. Toen hij in Bahrain die pole scoorde, zag ik even die vonk terug die hij van '97 tot 2000 had in de underdogpositie, maar het rijk van Schumacher en Ferrari is enorm verzwakt door de inval van Renault, McLaren en Honda. Exit Schumacher 2007.