View Single Post
Old 24-04-2006, 00:14
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Er was inderdaad wel spanning, en met de vaart waarmee Alonso naar Schumcher reed, dacht ik dat hij er wel vrij snel zou overgaan, maar 't blijkt dus in Imola nog moeilijker om in te halen dan ik wel dacht. En daarna heeft hij eigenlijk nog redelijk wat (kleine) foutjes gemaakt: te laat remmen of vooral te dicht komen en daardoor nogal veel onderstuur, maar gelukkig voor hem zonder ernstige gevolgen. Ik denk, dat als hij echt gewillen had, hij er wel was overgegaan, maar hij denk natuurlijk aan't WK, die 2 puntjes deren hem niet, hij heeft zijn voorsprong in't WK weeral kunnen vergroten.
Toch wel een strategisch foutje bij Renault deze keer, (normaal) stond Alonso zwaarder dan schumacher want enkele ronden later als schumi gepit, en evenlang stilgestaan in de pit. Als hij gewoon gewacht had tot schumi binnen was geweest, had hij er makkelijker over gegaan volgens mij. Maarja ik ben ook niet de meester strateeg van Renault En met deze uitslag ben ik eigenlijk nog blijer dan andersom, alonso staat al ver genoeg voor in't WK.

Over dat Button incidentje dan. Hij was idd nogal laat gestopt, maar 't is allemaal niet zo simpel als het lijkt. Die pitcrew is zo opgesteld dat ge er moogt op vertrouwen dat als die lollypop omhoog gaat, ge moogt doorrijden. Vanaf dat die omhoog gaat, staan uw gedachten nog maar op één ding, en dat is verderracen. Hij heeft zeker die lollypop niet meer gezien, en wellicht was iets gevoeld toen ofwel die lollypop tegen zijn helm kwam, of toen hij de brandstofslag echt losrukte.
Bij Honda is er anders nog veel werk aan de winkel. De kwalificaties gaan goed, de start gaan nu ook al stukken beter, maar het tempo hoog houden tijdens de race blijkt ze toch maar niet te lukken, ik had er toch wel meer van verwacht in't seizoensbegin. Maar trouw als we zijn, blijven we ze door dik in dun steunen

Volgende race op de Nürburgring, benieuwd of Ferrari zijn sneheid kan behouden. Wellicht wordt het daar toch weer een strijd tss Renault en McLaren. Nog twee weekjes, en hoop nog altijd stiekem om er zondags ook te zijn toch wel de meest geschikte kans om die grote jongens dit jaar live aan het werk te zien.