De race had weinig om zich, maar één ding weten we nu toch min of meer zeker; Ferrari hoort er echt weer bij. De bevestiging is er, de betere band van Bridgestone ook, en de tactiek klopte compleet. Jammer dat men na de beslissende pitstop Briatore niet meer liet zien. Diens vreugdekreet na de eerste pitstop leek dus ongegrond. Mooie strategie.
TOP:
-Ferrari: puik weekend, knappe zege en smetloze strategie. Massas derde plaats maakt het weekend compleet. Ze zijn er duidelijk weer bij, op een Michelin-circuit.
-Rosberg: Van P22 naar P7. Die kerel moet men in de gaten houden, talent zit blijkbaar in de genen.
-Barrichello: had duidelijk een beter weekend dan Button, ondanks diens ontplofte Honda. Als hij wat doorgroeit wordt hij nog een vette kluif voor Jenson.
-R.Schumacher: zijn Toyota liet hem in de steek, maar de prestaties van de kleine broer van zijn toch niet te onderschatten; Trulli is niet de eerste de beste die je kan aftroeven (+ kleine bemerking aan de start: zat Ralf daar voor iets tussen ?)
FLOP:
-McLaren: kon het hele weekend geen vuist maken, de laatste pogingen van Raikkonen om Massa voorbije te steken kwamen veel te laat. Montoya rijdt zich in de vergetelheid tot de wagen ironischerwijze er zelf de brui aangeeft. En dat op een thuiscircuit...Na 2005 miste ik enigszins de vreugdevierende Jean Todt. Momenteel lijkt het lang geleden dat ik Ron Dennis nog eens met de glimlach heb zien lopen. Alonso mag zich trouwens al zorgen beginnen maken over zijn nieuwe team.
-Toyota: Een terugval op z'n BARS in 2005: Na een succesvol jaar niks anders als kopzorgen. De wagen sneller maken lukt misschien wel, maar de factor betrouwbaarheid telt ook mee.
-Red Bull: dubbele DNF, hoewel de pitcrew Klien toejuichte.
-Fisichella: miserabel weekend voor iemand die deze week nog beweerde voor de titel te gaan. kan er nu al een kruis over maken. wel frappant dat hij die ene keer vlak achter Villeneuve de pits in reed
Weinig op de baan spanning, weinig inhaalmaneuvers, weinig betrouwbaarheid, maar wel een resultaat dat voor de rest van het seizoen nog fameus wat belooft. De afstand tussen Renault, Ferrari en McLaren (in die volgorde) ligt helemaal niet vast, en er kan nog veel gebeuren. 13 punten verschil tussen 1 en 2 is een kloof die nog altijd na 1 race makkelijk kan overbrugd worden; wat dacht je ervan, beste Fernando, om volgende race voor eigen publiek eens met betrouwbaarheidsproblemen uit te vallen en de hattrick aan Schumacher te laten ?
Finish