Ondertussen is de laminaat gelegd en moet ik enkel nog de plinten vastmaken aan de muur. Ook daar is het prutsen want wij zitten hier nog met lemen bepleistering. Een gaatje van 1 cm² wordt na afstoffen al gauw een gat van 10 cm²... Ik mag dus overal langsonder tegen de muur nog latten plaatsen om de plinten degelijk vast te maken. Vandaar dus veel tijd die verloren gaat en die ik niet kan gebruiken voor nieuwe projecten. En dan maak je de fout van te vlug te willen doen met andere projecten (cfr Xsara).
Maar, dit gezegd zijnde en

gaan we nu even de Mitsu ter hande nemen.
Ik had een voorsprongetje omdat ik de wagen al eens in een laagje primer had gezet. Zo kon ik direct alle oneffenheden zien die de Spanjaard voor me over had gelaten. Tijdens het bijschuren en werken aan de spoiler viel me trouwens op dat die kerel geen primer gebruikt heeft. Op sommige plaatsen bladerde de verf en mijn primer er gewoon af van zodra ik wat (serieuzere) druk zette... Dat belooft weinig goeds voor de komende verflagen... Dus als test heb ik overal eens wat extra geschuurd en zo, maar ik kreeg niks meer los. Oef das een zorg minder (hoop ik). Dus pls
steeds primer gebruiken !!
Na het schuurwerk nam ik even de referentiefoto's erbij om de body te vergelijken. Al bij al waren er weinig verschillen. Toch had ik wat werk.
1/ De spoiler:
Bij Pyck heb je geen flappen tussen spoiler en kofferbak. Die moesten dus bij de officiële evo 6 verwijderd worden. Hier kreeg ik af te rekenen met die afbladering. De spoiler werd bijgeschuurd en herplaatst. Goed gelukt denk ik.
2/ De zijspiegeltjes:
Dit blijken dus heel andere spiegeltjes te zijn. De originele eraf dus... Als ik het goed heb, heeft Domino er van Renaissance liggen die wel de correcte zouden moeten zijn... Komend weekend daarheen...
3/ De luchthapper:
Filip Pyck heft er helemaal geen op zijn wagen staan. Afhalen dus die handel op het model... Hopelijk heb ik geen plamuurwerk, want dan moet ik ook nog putty kopen...
4/ De velgen:
Ook deze velgen zijn heel anders. Ik heb geen gelijkaardige liggen... Maar ook deze heeft Domino als ik het goed zag op de site. Allez, het zal weer een grote bestelling worden...
Voila, de body kan nu een nieuwe laag primer krijgen. Samen met de Civic zal dat zijn... Groetjes !!