Quote:
Originally Posted by doctor jozz
Zou echt zonde zijn  ... Ik betwijfel of ik dan nog echt de belcar zal volgen.
|
Zo denk ik er ook over. Voor een race met alleen GT3-cupjes kom ik mijn deur niet uit.
Een Belcar gebaseerd op het GT3-reglement zal de publieke belangstelling zeker doen afnemen. Het publiek wil Corvettes, Vipers en andere dikke bakken zien.
Het grote probleem bij de Belcar 2006 is dat het reglement de Corvettes enorm bevoordeelt (over het hoe en vooral het waarom is hier ook genoeg gediscussieerd

). Men moet de reglementen aanpassen en ervoor zorgen dat er in GT1 opnieuw een zekere nivellering komt, waardoor de Marcos, Stealth, Viper en Porsche Biturbo weer meer aansluiting krijgen met de Corvettes. Geef die wagens in godsnaam toch hun grote vleugels terug.
Met een achttal wagens in GT1 die min of meer aan elkaar gewaagd zijn, heb je opnieuw een pracht van een kampioenschap. Dat zo een GT1 niet voor iedereen financiëel haalbaar is, moet je er maar bijnemen. De minder kapitaalkrachtige teams kunnen hun gading blijven vinden in de GT2 en GT3.
Laat die GT1 dan maar over aan de al-dan-niet-zelfverklaarde 'professionals'. Maar laat die klasse alsjeblieft wel bestaan, want je hebt die GT1 hard nodig als locomotief en uithangbord voor de Belcar.