Ik blijf het een zeer slecht idee vinden.
Ik vrees dat een Belcar-reglement op GT3-basis nefast gaat zijn voor het kampioenschap. Teams als GLPK, SRT en PSI hebben wel ambities die verder reiken dan in België met een GT3 te komen rondrijden. De toppiloten zullen ook wel twee keer nadenken alvorens hier in zo een Cupje te stappen, als ze elders met een GT1 aan de bak kunnen.
Vergelijk het met het 'British GT'. Enkele jaren geleden werden de GT1's uit dat kampioenschap gebannen met dezelfde argumenten die ik nu hier hoor voor een 'Belcar GT3' : financieel haalbaar, grotere startvelden, opnieuw spannende races.... Wel, vergeet het maar. Het kampioenschap kende een ware leegloop en was in één klap op sterven na dood. De series heeft zich na een paar moeilijke jaren met veel moeite opnieuw kunnen herstellen, maar is het verdwijnen van de GT1's nooit echt te boven gekomen. Dan moet je ook nog in acht nemen dat de Britse autosportautoriteiten hard gepusht hebben om het kampioenschap in leven te houden. Ik zie hier in België de RACB nog niet echt veel moeite doen om een noodlijdende Belcar een handje te helpen.
|