View Single Post
  #17  
Old 21-09-2006, 12:56
BMW Beliën's Avatar
BMW Beliën BMW Beliën is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Apr 2003
Location: As
Posts: 80
Wat er ook allemaal van wordt of gaat worden, ik vind dat ze er een serieus boeltje van aan het maken zijn. Ik denk dat de mensen van het Circuit Zolder zich dringend eens moeten bezinnen waar ze naatoe willen met hun Belcar series. Ik heb de indruk dat er daar enkele mensen rondlopen met grootheidswaanzin. Het is allemaal mooi om een kampioenschap te maken wat een hoge kwaliteit heeft om een beetje te kunnen showen naar het buitenland toe wat voor een mooie en exotische maar tevens onbetaalbare GT-wagens te laten rijden in hun Belcar. Zelfs Kumpen begint al te klagen; zij die in eerste plaats altijd met het grootste en het snelste en het duurste materiaal kwamen aansleuren.
Blijkbaar hebben nu ook de toerismewagens helemaal afgedaan bij "Circuit Zolder" en in ieder geval ook de amateurs al helemaal. Dat hebben we dit jaar al mogen voelen met de Belcar Endurance Cup en ik denk dat ik daar geen tekeningetje bij moet maken voor de mensen die dit jaar deze klasse hebben gevolgd of in dit kampioenschap rijden. De achteruitstelling van dit regionaal kampioenschap was immers zo groot dat de helft van de teams er de brui aan geeft of heeft gegeven. Waar gaat dit allemaal naartoe en hoe moet het verder? Zal er volgend jaar helemaal geen plaats meer zijn voor de BEC? Hoe gaan ze dit en de andere competities van de Belcar Umbrella invullen in een weekend met de BTCS? Er zijn niet alleen Belcar teams die in de BTCS rijden maar ook BEC en BCS teams.
Ik stel mij dan de vraag, wat met de mensen die werkelijk de Belcar hebben groot gemaakt, bij wijze van spreken de pioniers van dit kampioenschap. Als je een beetje de geschiedenis van de Belcar bekijkt zijn er mensen die al 20jaar of meer meedoen in de Belcar met een toerismewagen en jarenlang hebben geïnvesteerd in dit kampioenschap en geholpen hebben om van de Belcar te maken wat het vandaag de dag is. Deze mensen werden dit jaar al serieus in de kou gezet door de klasse-indelingen en zullen dan volgend jaar helemaal op de keien staan. Of naar Wallonië wandelen gestuurd worden waar hun (Vlaamse)sponsors geen reet aan hebben en er ook maar de brui aan geven. Ik vind nog steeds dat de grootste troef van de Belcar en de huidige BTCS was, dat deze competities toegankelijk waren voor alle wagens, zowel GT als toerisme. Het laatste jaar van de Procar(huidige BTCS) reden er nog welgeteld 10 toerismewagens, silouhettes en enkele Mazda MX5 rond in dat kampioenschap en kwam er geen kat naar kijken. Toen ze de overschakeling maakte naar GT en toerisme samen, was er opeens terug interresse van alle kanten.
Je kan er toch niet omheen dat de Belcar door Vlamingen wordt geörganiseerd en de BTCS door Walen. En dat de meeste piloten willen toch in hun kampioenschap aan de start staan. De toerismewagens verbannen uit de Belcar vind ik dan ook een grove fout.
Reply With Quote