Beste Paddockers,
Dat er nu natuurlijk druk wordt gespeculeerd wie, wat en hoe de Belcar 2007 er zal uitzien is niet meer dan normaal. Maar gissen, raden en er maar op los slaan naar aanleiding van losse geruchten kan toch niet. Elke regelmentswijziging hoe klein of groot ook heeft altijd een effect en soms is dit effect niet te overzien op voorhand.
Laten we met zijn allen eens even de reglementen afwachten die hopelijk af zullen zijn tegen de laatste wedstrijd van het seizoen. Dat piloten en teams bepaalde berichtgeving krijgen en hiervan natuurlijk een snelle conclusie trekken waardoor snel bepaalde zaken worden verteld. Bij mijn weten zijn er zelden dergelijke informatie sessies gehouden waarbij een zo'n grote groep van betrokkenen aanwezig was. Vroeger waren er wel werkgroepjes waar piloten bij betrokken waren, maar daarvan waren ook klachten.
Laten we nu met zijn allen hopen dat er in België nu eindelijk eens twee knappe kampioenschappen komen waar strijd, spanning en leuke auto's te zien zijn. De 'SPECIAL' klasse waarvan hier sprakke is, toch ook een oplossing voor de investering die verschillende teams dit jaar hebben gedaan in een bepaalde wagen. Want als we alleen maar de GT's gaan zien die we in FIA GT keuring hebben dan zal het maar magertjes zijn kwa verscheidendheid van het kampioenschap. Dan kunnen we misschien beter gaan meerijden in het voorprogramma van de FIA GT. Vooruitlopen op bepaalde zaken kunnen vele negatieve reactie te weeg brengen. Laten we nu met zijn allen even rustig de reglementering afwachten, ik heb toch stilletjes het vermoeden dat we naar een kampioenschap zullen gaan waar een verscheidenheid aan wagens te zien gaan krijgen.
Ik hoop in elke geval dat de eigenheid van de Belcar behouden blijft en dat we mogen gaan naar een kampioenschap dat alles in zich heeft om terug op het Europees voorplan te treden. Natuurlijk is de bewaking van de kosten ook een aspect dat we niet uit het oog mogen verliezen want door de stijgende kosten zijn we toch jaar na jaar een verkleining van het deelnemers veld.
Maar ja laten we maar niet klagen want zo'n degelijk kampioenschap is er in Europa niet vaak meer te zien. Want gisteren was er een mooie strijd in de verschillende klasseS.
Allee ga maar stoppen met mijn betoog en hoop dat iedereen er positief tegenaan gaat voor de BELCAR 2007. En voor diegene die het moeilijk kunnen verkroppen dat zij zich in een ander kampioenschap kunnen vinden.
Laat de autosport en zeker de BELCAR niet doodgaan aan geruchte, gissingen en andere verhalen die hier niet thuishoren.