View Single Post
Old 12-10-2006, 18:18
Baron's Avatar
Baron Baron is offline
Touring car racing !!!!!

Voor de beslissing van SRT kan ik helemaal geen begrip opbrengen. Hoe kan je nu met nog één race te gaan, en terwijl je de beste kansen op het kampioenschap hebt, zomaar forfait geven? Door het wegblijven van SRT krijgen de overwinning in de 24 Uren en de dubbelslag in Francorchamps wel een heel wrange nasmaak. Net nu de Belcar door het duel tussen GLPK en SRT opnieuw spankracht kreeg, wordt de Belcar 2006 door deze beslissing weer herleid tot een schertsvertoning. Had SRT voor de laatste race, zoals men dit seizoen al gedaan heeft, niet één wagen in België en één in Frankrijk kunnen inzetten? Het kampioenschap 2006 is er dus in feite nooit één geweest. GLPK krijgt de titel op een presenteerblaadje aangeboden.
Maar er is meer. De beslissing van SRT bewijst nog maar eens dat er voor sentiment in de huidige autosport geen plaats meer is. Ik volg Patrick Selleslagh al van begin jaren '80, van in de periode dat hij nog met een Fiat 131 reed en toen al één van de smaakmakers was in de VAS Endurance races. Patrick Selleslagh is één van de weinigen, samen met Patrick Beliën en Patrick Schreurs (tiens, 3 Patricken) die zowat de volledige geschiedenis van het endurance-racen in Vlaanderen en België hebben meegemaakt en meebepaald, van de vrij amateuristische NOTAP-races, over VAS Endurance, BBL Cup, Carglass Cup tot uiteindelijk de tamelijk professionele Belcar. Dat de huidige Belcar in een periode van laagconjunctuur zit en dat je als eigenaar van een team als SRT voortdurend aan je toekomst moet werken, begrijp ik best. En dat er in de FFSA GT 2006 meer te rapen valt dan in de halfbakken Belcar 2006, weet ik ook wel. Maar ik had van de kant van Patrick Selleslagh toch ook op een zekere loyauteit gerekend tegenover de organisatoren en het kampioenschap die hem mee groot gemaakt hebben. Betekenen bijna 30 jaar autosportgeschiedenis en -carrière dan helemaal niets voor Patrick Selleslagh?
Dat de nabije toekomst van SRT in Frankrijk ligt, beseft wel iedereen. Maar dat Patrick Selleslagh daarom de Belcar op een zodanige manier de rug toedraait als hij nu doet, is wel kleintjes, heel erg kleintjes. SRT, de Belcar, de organisatoren, de toeschouwers en de jarenlange trouwe fans hebben beter verdiend.

Last edited by Baron; 13-10-2006 at 12:47.
Reply With Quote