Quote:
Originally Posted by A.J.
nu zitten stukjes over onze amerikaanse belgen vaak in de vergeethoek. Onterecht trouwens.
|
Heeft dat niet meer te maken met de forummers zelf dan met de indeling?
Quote:
Originally Posted by A.J.
Verder is de Europese indeling niet hetzelfde als de Amerikaanse indeling van autosport. NASCAR duurt vaak 4 uren, langer dan een gemiddelde FIA GT Race of Grand Am race, de wagens zijn stock cars maar hebben minder weg van een baanauto dan een WTCC wagen.
Ik opteer terug voor een apart topic. Autosport in USA met NASCAR - Champcar- IRL - GRAND AM.
|
Dat NASCAR geen doorsnee toerwagenkampioenschap is zoals wij die in Europa kennen daar ben ik het mee eens, echter van de huidige forum indeling past NASCAR naar mijn mening het beste in Tourisme immers de wagens die gebruikt worden in NASCAR zijn gebaseerd op toerwagens. DTM heeft ook niks met een straatauto te maken toch hoort dat gewoon in Toerisme thuis.
Kortom mijn voorkeur gaat uit naar NASCAR in Autosport Algemeen of Toerisme. Grand-Am en Champ Car gewoon in respectievelijk Endurance en Eenzitters. De reden voor een aparte Amerikaanse sectie is me niet duidelijk.