View Single Post
Old 23-11-2006, 14:34
Dries DS's Avatar
Dries DS Dries DS is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by TommySoprano View Post
Vandaag stond er op de Sportwereld.be een artikel over de eventuele overname van de Belcar door SRO en Witmeur:
http://www.sportwereld.be/Article/De...leID=G1E14SNC1

Zowat een jaar geleden werd er verkondigd dat 'Belcar' niet langer meer de naam van een kampioenschap was, maar een 'umbrella' vormde over meerdere kampioenschappen. De naam BELCAR, verwijzend naar het oeroude concept (en nog verder: BBL Cup, Carglass Cup) werd dus een merknaam voor de Original (de oorspronkelijke Belcar), de Endurance Cup (voorheen Touring Cup), de BSC (voorheen Sprinters Cup) en de BHS (een toegevoegde serie, voorheen samen met de Sprinters aanwezig). Op zich niet slecht .

Merken we daar na enkele maanden nog iets van in het interview met Dhr. Dejaeghere? Neen . Daar wordt Belcar weer bestempeld als een individueel kampioenschap, dat niks meer met de befaamde 'Umbrella' te maken heeft (er wordt toch niks over verklaard ) en dat onder zwaar gereduceerde vorm internationaal zou gaan. Het is het goede recht van de eigenaars (Circuit Zolder) om een bepaald kampioenschap uit te besteden (betreffende de organisatie en de promotie) aan SRO of aan om het even wie, maar waar is het 'Umbrella-principe' gebleven, dat een jaar geleden met veel tromgeroffel werd aangekondigd ? Daar horen we immers niets meer over. Of gaan we weekends organiseren met SRO-Belcar, BEC, BSC, BHS en BTCS en eventueel ook nog de VW Fun Cup erbij? Dan hebben we misschien toch nog iet of wat toeschouwers, want die bleven zwaar in gebreke dit jaar, wat Belcar (Umbrella) betreft.

Me dunkt dat we dan dringend eens ergens bij onze werkgevers moeten aankloppen. Vijf dagen weekend en een werkweek van twee dagen ware gewenst in een dergelijke situatie! Bovendien is het vrij duidelijk dat SRO en hun 'Puppet on a String' Witmeur zeer bang zijn dat één of andere Silhouette of een andere wagen uit een 'kleine nationale serie' sneller zou zijn dan hun 'grote' GT3's. Vandaar ook de stelling van Witmeur aangaande de 24 Uren van Zolder. (BTW, mag deze race dan nog een merknaam, zoals Euphony dragen?)

Laat Pro Speed Competition volgend jaar maar eens aanrukken met die RSR en het hele handeltje zwaar belachelijk maken. Dan zien we in 2008 enkel nog GT3's rijden in wat dan eventueel 'SRO Belcar GT3 Championship' mag noemen. Doet me allemaal zo een beetje denken aan Castro, Ceauscescu en consoorten... Zij dachten ook goed te doen, maar hielpen hun bevolking geen stap verder.

Geef mij maar de BBL Cup, De Carglass Cup en (als we toch in 'Belcar' termen moeten spreken) de Castrol Belcar Cup terug, evenals de trouwe Touring Cup en de Sprinters Cup ...

(Sorry, moesten sommige Paddockers zich met mijn uitspraken gekwetst voelen, maar dit moest me toch van het hart .)

Mvg,
Dries DS

Last edited by Raceboy; 23-11-2006 at 15:49.
Reply With Quote