Quote:
Originally Posted by Jawaddeman
Howla howla... Even niet vergeten dat het doel vanfia gt3 is dat men met gelijke auto's rijd, de Viper die moet meer als 1400kg wegen, dat is meer dan 100kilo meer dan dat hij eigenlijk weegt, hij moet ook een bepaalde hoogte hebben. Omdat de Viper en de Corvette teveel power hebben krijgen ze een restrictor. Allemaal regelingen van het FIA GT3 om de wagens gelijkaardig te maken. Hoe zou anders een Lotus GT3 van 295pk meekunnen??? En de Porsche GT3 van 410pk. Als men nu voor de Mosler ook een afgesproken gewicht is voorgesteld en bepaalde hoogte, dan moeten zij die ook aanvaarden!!! Probleem blijft dat er geen fiches zijn of zouden ze eindelijk doorkomen??? Want op die fiches staat exact wat er allemaal aan een GT3 mag zijn; hoogte, gewicht, electronika, remmen, veringen, welke software.... gewoon alles...
|
Daar tegenover staat wel het feit dat de wagens getest zijn door C. Bouchut en uit de test bleek de wagen niet sneller te zijn dan pakweg de Porsches.
In mijn opzicht is de enige maatstaf de wedstrijden om het verschil in wagens te zien. Het veld niveleren moet dan maar na dit week-end gebeuren als het inderdaad zo is.