Het voorbije weekend werd in "Renault-land" de nieuwe FR3.5 powered by Renault voorgesteld in de paddock van Magny-Cours:
Volgend jaar is er niet alleen een nieuwe wagen, ook zijn er wat regels die veranderen, o.a.:
- 13 teams ipv 15 teams in de WSbR paddock, nog maar 26 wagens dus.

- Een nieuw kwalificatie systeem: de top 6 uit elke groep moet gaan strijden in "super pole" voor de top 12 op de grid.
- Voor de grid van race 1 keert men de top 8 om van de super pole!
- Voor de grid van race 2 zal de top 14 van de super pole de top 14 op de grid zijn, derest word bepaald door de uitslag van race1.
(Jeeeeeeeeeeeezus hoe zijn ze toch weer op z'n ingewikkeld systeem gekomen???)
- In 2008 zijn er terug 9 race weekends voor de FR3.5, maar er zijn meer "F1 tracks" als voordien. (Silverstone, Barcelona, Budapest, Hockenheim, Magny-Cours en Monaco) Terwijl men een trip plant naar Mexico

.
- Het ART team van Todt en Vasseur is verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de nieuwe wagen.
- Bij Dallara kunnen ze al beginnen aan de productie van de nieuwe wagens, want in november word er al getest met de nieuwe wagens (die op de versnellingsbak en ophanging na, VOLLEDIG nieuw is). In Le Castellet op 6-7-8 november en op 28-29-30 november in Valencia gaat er getest worden met de nieuwe wagens.
Bron:
http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=16489&cat=5