Quote:
Originally Posted by marcel
200€ per dag? moest het een full time job zijn, zou dat je aan 4000€ per maand helpen
ja, daarvoor zou ik ook wel perfect in de maat lopen.
maar aan 200€ per dag ben je wel geen vrijwilliger meer, me dunkt
|
Dat is wat ik bedoel. Betaal je niks (lees: € 10 euro maaltijdvergoeding per dag, te betalen door de RACB / NKBK. Voor dat geld krijg ik niet eens twee vettige worsten en een blikje cola op CZ) dan mag je verwachten dat een vrijwilliger zich waar dan ook zal "outen" omtrent de "hondse behandeling" van de welwillende vrijwilliger.
Betaal je die vrijwilliger een leuk bedrag? Ja, dan mag je ook eisen dat dergelijke pipo's hun snaveltje dichthouden over de interne keuken van een circuit of organisator/promotor.
€ 200 per dag netto in het weekend per werkdag van 8 uur? Geen raar bedrag, als ik een monteur tijdens het weekend inzet factureer ik vrolijk € 128,00 per uur door aan de klant. Het is overigens geen rocket-science waarmee ik bezig ben van maandag tot vrijdag

Een simpel marshal dagje neemt al gauw 10 actieve uren beslag. Rekensommetje is niet zo moeilijk.......
Ik zal maar zwijgen over veiligheidsrisico's en dergelijke. Als ik dat moet doorrekenen dan is de FIA per direct op de fles. Heb de verzekeringspolis van de RACB (begin dit jaar) eens vluchtig doorlopen en dat rammelt aan ALLE kanten. Door prettige omstandigheden heb ik geen tijd om op dat punt het vuur aan de schenen te leggen van bepaalde personen. En voor 2008 hebben die gasten ook geluk, 2008 zal voor mijn een autosportjaar in standby-modus worden
Neemt niet weg dat bepaalde personen / organisaties onaanvaarbare risico's nemen op dit gebied. Dat gaat hoe dan ook iemand de kop kosten in de komende jaren
Maar nu terug naar de Champcars @ Zolder