View Single Post
Old 24-09-2008, 09:58
Thomaske Thomaske is offline
De Paddock Enthousiast

Quote:
Originally Posted by Baron View Post
De nagel op de kop, Mark. De eens zo bruisende en gezellige Belcar-community is dood en begraven, met dank aan SRO, RACB en een paar wereldvreemde goedgelovigen bij Circuit Zolder.

Ik ben het voorbije weekend in Francorchamps geweest. Vroeger kwam je bij Belcarwedstrijden zowel in de paddock als 'achter den draad' een hele hoop Belcar-aanhangers tegen; mensen die de serie al jarenlang volgden, die mekaar kenden en waarbij er een samenhorigheidsgevoel was ontstaan, over de grenzen van teams en toeschouwers heen. Die Belcaraanhangers zijn bijna allemaal verdwenen.
Ik heb in Francorchamps genoten van de DSC en de BTCS: volle en gevariëerde startvelden met naast de 'usual suspects' de nodige tot de verbeelding sprekende exoten (zelfgetunede Porsches en BMW's, V8 Stars, Ex-DTMs, Ginetta bij de DSC en de silhouettes bij de BTCS). Kortom, startvelden om zoals vroeger bij de Belcar, kippenvel van te krijgen.
De BGTC (gelukkig gebruiken ze zelf de naam 'Belcar' al niet meer) stelde weeral niets voor. Die GT3 blijft een steriele en doodse bedoening.
En met slechts 22 deelnemers moet dit inderdaad een nieuw dieptepunt geweest zijn. De BGTC zit duidelijk in een vrije val. Nadat de liefhebbers al massaal hun rug naar de serie hebben gedraaid, beginnen nu ook de teams zelf af te haken. Ik ben benieuwd of ze bij de laatste race in Zolder nog 20 wagens op de startgrid gaan krijgen. De laatste mag het licht uitknippen. Niemand zal er rouwig om zijn.
AMEN

Jullie hebben groot gelijk. Vrijdag avond heb ik nog met een team aan tafel gezeten en deze komen normaliter volgend jaar al niet meer terug. Ze zijn van plan om richting Frankrijk te trekken voor het FFSA GT en het V de V kampioenschap.

Het beste van alles was wat één van de piloten zei. Hij zei: 'De Belgian GT is binnen dit en twee jaar dood. Als 't van mij afhangt mogen ze morgen al zeggen dat de centen op zijn want we hebben gewoon niet veel plezier meer om te racen. Het spreekt de sponsors en het publiek niet meer aan!"

Mvg
Reply With Quote