![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
F1 2006, wie gaat F1 winterkampioen worden?
Van F1 testen in de winter kun je als leek weinig zeggen............want wat zegt een snelle tijd? Was dat met hagelnieuwe banden op het einde van een dag met bezinedampen in de tank en een wagen die wellicht niet conform reglement is? Een van de mooiste verhalen op dat gebied blijft Jordan in de winter van 1995/1996 ..............bloedje snel was die wagen tijdens de testen. Snel genoeg om sponsor Benson & Hedges te overtuigen, de rest van het seizoen in 1996 was niet bepaald super. Eddie Jordan heeft nog jaren plezier gehad van dat truukje.
De wintertesten van eind 2005, eerste weken 2006 waren wat betreft voor de leek al helemaal niet in te schatten. Welke chassis, welke motor..........een 2004 chassis met een geknepen V10? Of al een 2006 chassis met een V8 erachter? Zo langzaam aan begint er wat zicht te komen op de tijden...........voor zover wij dat kunnen inschatten ![]() De eerste (voorbarige?) conclusies die je zou kunnen trekken: - Red Bull heeft een serieus probleem met de koeling van de motor. Moeten ze alles opnieuw gaan indelen qua lay-out van radiator e.d.? -McLaren krijgt de V8 maar niet op toeren. MB is al met de eerste (r)evolutie van de motor onderweg. -Scuderia Torro Rosso heeft op dit moment totaal geen spijt om gebruik te maken van een oude geknepen 3.0L V10...............of gaat de FIA voor aanvang van het seizoen nog het feestje verpesten? -Renault gaat lekker door op het punt waar ze zijn gestopt in 2005. -Ferrari heeft zijn probleem met de diffuser onder de knie, want dat schijnt het probleem van 2005 te zijn geweest. -Honda heeft zijn probleem van 2005 ook onder de knie, dit na vergelijkende testen met de 2004 BAR-Honda -Toyota, als eerste klaar met een chassis spec. 2006...................maar tuffen nog rond met een aero-pakket rond van 2005. Voor de start van het seizoen krijgen ze daar nog een compleet nieuw aero-pakket. Dus die (tegenvallende) tijden zeggen nog niet alles. Want in 2006 ligt de nadruk niet meer op downforce maar op minder luchtweerstand van de wagens. De 2.4L V8 motoren zijn under-powered volgens de specialisten. - Sauber BMW / MF1, nog te weinig van gezien................. Blijven we zitten met privateerke Williams, dat kon weleens de verrassing worden van 2006. De Engelsen zijn verlost van de stugge en ouderwetse BMW-Duitsers als ik Patrick Head goed begrijp tussen de regels door in de laatste Autosport. Daarnaast schijnt Cosworth als eerste met een V8 over de 20.000 toeren te gaan.................versnellingsbak is nog niet helemaal jofel wat betreft betrouwbaarheid. De problemen met de calibratie van de windtunnel zijn voorbij. De kleine Rosberg is overigens wel zeer duidelijk over de sponsors van Williams ![]() ![]() Vandaag weer vooraan te vinden, voor Honda en Toyota. Gaan Williams & Head echt voor een verrassing zorgen..........of worden ze echte winterkampioen?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited. |
#2
|
|||
|
|||
Quote:
![]() Quote:
|
#3
|
|||
|
|||
Als de tijden van deze week bekijkt, zijn er toch 3 teams die er uitspringen: Renault, Honda en Williams. McLaren en Ferrari moeten dringend de betrouwbaarheid verbeteren, de rest moest gewoon sneller worden.
Althans zo lijkt het momenteel op. Maar zoals altijd zullen de machtsverhouding pas duidelijk zijn tijdens het eerste race weekend. |
#4
|
||||
|
||||
De Cosworth blijkt wel een sterke motor te zijn. Bij Honda hebben ze al toegegeven dat ze op het gebied van de motor voorlopig aan Williams niet aankunnen.
__________________
..: www.marcgoossens.com :.. |
#5
|
||||
|
||||
Cosworth is ook al lang aan de ontwikkeling bezig, wat de betrouwbaarheid ten goede komt (althans, hoop ik). Ik denk dat Williams (en Cosworth) sterke kandidaten zullen worden
![]() |
#6
|
|||
|
|||
Cosworth en Williams zullen misschien in het begin van het seizoen zeer snel zijn, maar ze hebben de budgetten niet om heel het seizoen evoluties van de motor te ontwikkelen, zoals Honda en BMW dat doen.
|
#7
|
||||
|
||||
da's wel waar, maar heeft het Sauber-gedeelte van BMW wel de ervaring voor aan de top mee te draaien? Sauber heeft nooit beter gepresteerd dan sub-topper he, en de laatste 2-3 jaar haalden ze dat niveau nooit
__________________
|
#8
|
||||
|
||||
Quote:
![]() |
#9
|
||||
|
||||
Quote:
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels, So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium*** ![]() |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
![]()
__________________
..: www.marcgoossens.com :.. |
#11
|
||||
|
||||
tjah, ze moeten hun geld érgens vandaan halen he
__________________
|
#12
|
|||
|
|||
Quote:
![]() |
#13
|
||||
|
||||
Bij Honda hebben ze deze winter het meeste kilometers gereden, Jenson Button zelfs bijna 9000 km
![]() bron: f1racing.nl Kwa betrouwbaarheid zou het bij hen dus zeker wel goed moeten zitten. And to finish first, you first have to finish, om het met de woorden van mr. Dennis te zeggen.
__________________
..: www.marcgoossens.com :.. |
#14
|
|||
|
|||
Gedetailleerd cijfermateriaal over het aantal testkilometers (exclusief Ferrari) staat op pitstop.tv
Ik vind dat BMW-Sauber redelijk weinig getest heeft in vergelijking met de rest. Is het geld bij BMW op door de overname van Sauber? |
#15
|
||||
|
||||
amaai hoed af voor button, zomaar even bijna 10000 km in een winter rijden
![]() |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
Thread Tools | |
Rate This Thread | |
|
|