De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 07-02-2006, 21:51
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)
 
Join Date: May 2001
Location: In het land der Nomaden
Posts: 14,563
F1 2006, wie gaat F1 winterkampioen worden?

Van F1 testen in de winter kun je als leek weinig zeggen............want wat zegt een snelle tijd? Was dat met hagelnieuwe banden op het einde van een dag met bezinedampen in de tank en een wagen die wellicht niet conform reglement is? Een van de mooiste verhalen op dat gebied blijft Jordan in de winter van 1995/1996 ..............bloedje snel was die wagen tijdens de testen. Snel genoeg om sponsor Benson & Hedges te overtuigen, de rest van het seizoen in 1996 was niet bepaald super. Eddie Jordan heeft nog jaren plezier gehad van dat truukje.

De wintertesten van eind 2005, eerste weken 2006 waren wat betreft voor de leek al helemaal niet in te schatten. Welke chassis, welke motor..........een 2004 chassis met een geknepen V10? Of al een 2006 chassis met een V8 erachter?

Zo langzaam aan begint er wat zicht te komen op de tijden...........voor zover wij dat kunnen inschatten

De eerste (voorbarige?) conclusies die je zou kunnen trekken:
- Red Bull heeft een serieus probleem met de koeling van de motor. Moeten ze alles opnieuw gaan indelen qua lay-out van radiator e.d.?
-McLaren krijgt de V8 maar niet op toeren. MB is al met de eerste (r)evolutie van de motor onderweg.
-Scuderia Torro Rosso heeft op dit moment totaal geen spijt om gebruik te maken van een oude geknepen 3.0L V10...............of gaat de FIA voor aanvang van het seizoen nog het feestje verpesten?
-Renault gaat lekker door op het punt waar ze zijn gestopt in 2005.
-Ferrari heeft zijn probleem met de diffuser onder de knie, want dat schijnt het probleem van 2005 te zijn geweest.
-Honda heeft zijn probleem van 2005 ook onder de knie, dit na vergelijkende testen met de 2004 BAR-Honda
-Toyota, als eerste klaar met een chassis spec. 2006...................maar tuffen nog rond met een aero-pakket rond van 2005. Voor de start van het seizoen krijgen ze daar nog een compleet nieuw aero-pakket. Dus die (tegenvallende) tijden zeggen nog niet alles. Want in 2006 ligt de nadruk niet meer op downforce maar op minder luchtweerstand van de wagens. De 2.4L V8 motoren zijn under-powered volgens de specialisten.
- Sauber BMW / MF1, nog te weinig van gezien.................

Blijven we zitten met privateerke Williams, dat kon weleens de verrassing worden van 2006. De Engelsen zijn verlost van de stugge en ouderwetse BMW-Duitsers als ik Patrick Head goed begrijp tussen de regels door in de laatste Autosport. Daarnaast schijnt Cosworth als eerste met een V8 over de 20.000 toeren te gaan.................versnellingsbak is nog niet helemaal jofel wat betreft betrouwbaarheid. De problemen met de calibratie van de windtunnel zijn voorbij.

De kleine Rosberg is overigens wel zeer duidelijk over de sponsors van Williams Hij sprak een dankjewel uit aan Button vanwege het mooie budget dat Jenson aan Williams schonk

Vandaag weer vooraan te vinden, voor Honda en Toyota. Gaan Williams & Head echt voor een verrassing zorgen..........of worden ze echte winterkampioen?
__________________
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
  #2  
Old 09-02-2006, 17:03
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by Mark
Blijven we zitten met privateerke Williams, dat kon weleens de verrassing worden van 2006. De Engelsen zijn verlost van de stugge en ouderwetse BMW-Duitsers als ik Patrick Head goed begrijp tussen de regels door in de laatste Autosport. Daarnaast schijnt Cosworth als eerste met een V8 over de 20.000 toeren te gaan.................versnellingsbak is nog niet helemaal jofel wat betreft betrouwbaarheid. De problemen met de calibratie van de windtunnel zijn voorbij.
Honda geeft zelfs toe dat hun motor momenteel niet op kan tegen de Cosworth
Quote:
Originally Posted by autosport.com
Honda have admitted that they are lagging behind Cosworth in the engine stakes at the moment - and believe they need to make a step forward if they are to challenge Renault at the front of the field.
Reply With Quote
  #3  
Old 16-02-2006, 15:43
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Als de tijden van deze week bekijkt, zijn er toch 3 teams die er uitspringen: Renault, Honda en Williams. McLaren en Ferrari moeten dringend de betrouwbaarheid verbeteren, de rest moest gewoon sneller worden.

Althans zo lijkt het momenteel op. Maar zoals altijd zullen de machtsverhouding pas duidelijk zijn tijdens het eerste race weekend.
Reply With Quote
  #4  
Old 16-02-2006, 19:14
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
De Cosworth blijkt wel een sterke motor te zijn. Bij Honda hebben ze al toegegeven dat ze op het gebied van de motor voorlopig aan Williams niet aankunnen.
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #5  
Old 17-02-2006, 19:02
Yannick R's Avatar
Yannick R Yannick R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Aalst
Posts: 303
Cosworth is ook al lang aan de ontwikkeling bezig, wat de betrouwbaarheid ten goede komt (althans, hoop ik). Ik denk dat Williams (en Cosworth) sterke kandidaten zullen worden
__________________
Kimi Raikkonen!
www.yannickroggeman.be
Reply With Quote
  #6  
Old 17-02-2006, 19:31
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Cosworth en Williams zullen misschien in het begin van het seizoen zeer snel zijn, maar ze hebben de budgetten niet om heel het seizoen evoluties van de motor te ontwikkelen, zoals Honda en BMW dat doen.
Reply With Quote
  #7  
Old 17-02-2006, 19:34
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
da's wel waar, maar heeft het Sauber-gedeelte van BMW wel de ervaring voor aan de top mee te draaien? Sauber heeft nooit beter gepresteerd dan sub-topper he, en de laatste 2-3 jaar haalden ze dat niveau nooit
__________________
Reply With Quote
  #8  
Old 17-02-2006, 20:56
Yannick R's Avatar
Yannick R Yannick R is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Mar 2005
Location: Aalst
Posts: 303
Quote:
Originally Posted by gwyllion
Cosworth en Williams zullen misschien in het begin van het seizoen zeer snel zijn, maar ze hebben de budgetten niet om heel het seizoen evoluties van de motor te ontwikkelen, zoals Honda en BMW dat doen.
Bwa, ken jij het budget van Williams? En ik denk dat Cosworth Williams betaald om hun motoren te gebruiken
__________________
Kimi Raikkonen!
www.yannickroggeman.be
Reply With Quote
  #9  
Old 17-02-2006, 21:06
Raceboy's Avatar
Raceboy Raceboy is offline
Administrator
 
Join Date: Sep 2001
Location: Oud-turnhout in het weekend en Antwerpen in de week
Posts: 8,648
Quote:
Originally Posted by Yannick R
Bwa, ken jij het budget van Williams? En ik denk dat Cosworth Williams betaald om hun motoren te gebruiken
williams is gewoon klant bij cosworth hoor.
__________________
***You can’t make any noise above the 90 decibels,
So welcome in the land of silence friends The Kids- Bloody Belgium***

Reply With Quote
  #10  
Old 18-02-2006, 00:19
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
Quote:
Originally Posted by raceboy
williams is gewoon klant bij cosworth hoor.
Met het geld van Jenson Button
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #11  
Old 18-02-2006, 02:04
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Aug 2003
Location: Beersel
Posts: 2,866
tjah, ze moeten hun geld érgens vandaan halen he
__________________
Reply With Quote
  #12  
Old 18-02-2006, 14:27
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Quote:
Originally Posted by The Interceptor
Met het geld van Jenson Button
En dat van Karthikeyan. Dat een testpiloot geld moet meebrengen zegt toch genoeg over het budget
Reply With Quote
  #13  
Old 18-02-2006, 15:08
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Sep 2003
Location: Turnhout / Leuven
Posts: 1,702
Bij Honda hebben ze deze winter het meeste kilometers gereden, Jenson Button zelfs bijna 9000 km
bron: f1racing.nl

Kwa betrouwbaarheid zou het bij hen dus zeker wel goed moeten zitten. And to finish first, you first have to finish, om het met de woorden van mr. Dennis te zeggen.
__________________
..: www.marcgoossens.com :..
Reply With Quote
  #14  
Old 02-03-2006, 17:43
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 3,908
Gedetailleerd cijfermateriaal over het aantal testkilometers (exclusief Ferrari) staat op pitstop.tv

Ik vind dat BMW-Sauber redelijk weinig getest heeft in vergelijking met de rest. Is het geld bij BMW op door de overname van Sauber?
Reply With Quote
  #15  
Old 02-03-2006, 18:52
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast
 
Join Date: Apr 2004
Location: bilzen
Posts: 2,363
amaai hoed af voor button, zomaar even bijna 10000 km in een winter rijden
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 09:15.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.