![]() |
|
#1
|
||||
|
||||
[Round 2] 2006 Petronas Malaysian Grand Prix
Tijden van FP 1
1 A. Wurz Williams 1:34.946 19 2 R. Kubica BMW 1:35.733 22 3 A. Davidson Honda 1:35.997 25 4 JP. Montoya McLaren 1:36.709 4 5 D. Coulthard Red Bull 1:37.042 7 6 M. Schumacher Ferrari 1:37.043 4 7 F. Massa Ferrari 1:37.557 18 8 R. Doornbos Red Bull 1:37.604 18 9 R. Schumacher Toyota 1:37.826 9 10 C. Klien Red Bull 1:38.448 5 11 N. Jani Scuderia Toro Rosso 1:38.668 21 12 J. Trulli Toyota 1:38.837 8 13 S. Speed Scuderia Toro Rosso 1:39.599 14 14 T. Monteiro Midland F1 1:39.899 8 15 G. Mondini Midland F1 1:40.092 22 16 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso 1:40.123 8 17 C. Albers Midland F1 1:40.608 12 18 T. Sato Super Aguri 1:41.072 18 19 Y. Ide Super Aguri 1:43.449 19 20 K. Räikkönen McLaren geen tijd 1 21 F. Alonso Renault geen tijd 2 22 G. Fisichella Renault geen tijd 2 23 J. Villeneuve BMW geen tijd 1 24 N. Heidfeld BMW geen tijd 1 25 M. Webber Williams geen tijd 26 N. Rosberg Williams geen tijd 27 R. Barrichello Honda geen tijd 28 J. Button Honda geen tijd Schrijnend om te zien dat de toppers gewoon binnen blijven.
__________________
|
#2
|
||||
|
||||
FP 2
1 A. Davidson Honda 1:35.041 14 2 A. Wurz Williams 1:35.388 30 3 F. Alonso Renault 1:35.806 14 4 F. Massa Ferrari 1:35.924 22 5 K. Räikkönen McLaren 1:36.132 15 6 G. Fisichella Renault 1:36.182 14 7 M. Schumacher Ferrari 1:36.617 17 8 J. Button Honda 1:36.661 12 9 J. Villeneuve BMW 1:37.045 9 10 R. Barrichello Honda 1:37.270 13 11 J. Trulli Toyota 1:37.317 23 12 N. Heidfeld BMW 1:37.418 7 13 R. Kubica BMW 1:37.457 28 14 JP. Montoya McLaren 1:37.463 12 15 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso 1:37.590 22 16 D. Coulthard Red Bull 1:37.603 8 17 R. Schumacher Toyota 1:37.695 20 18 N. Jani Scuderia Toro Rosso 1:37.831 23 19 S. Speed Scuderia Toro Rosso 1:37.926 21 20 M. Webber Williams 1:38.081 5 21 N. Rosberg Williams 1:38.205 6 22 G. Mondini Midland F1 1:38.256 20 23 C. Klien Red Bull 1:38.644 10 24 C. Albers Midland F1 1:38.918 20 25 R. Doornbos Red Bull 1:39.105 28 26 T. Monteiro Midland F1 1:39.416 20 27 T. Sato Super Aguri 1:41.549 22 28 Y. Ide Super Aguri 1:43.164 16
__________________
|
#3
|
|||
|
|||
Als je naar het resultaat van de 2de training kijkt (en de vrijdagscoureurs wegdenkt), staan dezelfde teams bovenaan: Renault, Ferrari, McLaren (Montoya nog altijd minder vermogen?) en Honda.
Toyota lijkt terug beter in vorm en de Wiliams (ik bedoel zonder Wurz) staat redelijk onderaan (Webber en Rosberg hebben wel zeer weinig rondjes gereden). |
#4
|
|||
|
|||
Volgens pitstop.tv had Montoya een aantal problemen tijdens zijn training sessie.
Zie F1 Maleisië - Davidson snelste in VT (nu mag je mij wel eens uitleggen hoe Davidson de snelste kan geweest zijn als Wurz 1:34.946 gereden heeft en Davidson 1:35.041 ![]() |
#5
|
||||
|
||||
volgens f1club.net zouden er problemen kunnen zijn met de ferrari-motor van Schumacher, waardoor hij tien plaatsjes achteruit mag op de startgrid. Hydraulische problemen.
weinig te concluderen uit deze eerste sessies; enkel bevestiging van het feit dat Honda echt wel meedoet, maar in de race beter wakker hoort te blijven. Benieuwd.
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus. |
#6
|
|||
|
|||
Quote:
|
#7
|
||||
|
||||
De kwalificatie vanmorgen was wel mooi om zien. Zeker de laatste minuten van de 2e sessie zat ik op het puntje van de stoel
![]() Maar ook de laatste sessie was op 't einde best nog spannend. Alleen snap ik niet zo goed waarom ze bij McLaren bv zo laat banden gaan wisselen en maar één poging doen om echt die pole te rijden. Wel héél sterke prestaties van Button en de twee Williamsen hoor ![]() Ik denk dat het morgen wel eens een héél leuke race kan worden. Van de echte toppers staat enkel fisico vooraan, de rest staat toch al op rij 3 of verder, en zullen zich dus een weg naar voor moeten zoeken. Al kan hun tijd natuurlijk ook hun strategie verklappen: zou McLaren op een stop minder staan? In verwacht Jenson in alle geval ver vooraan morgen ![]() ![]() Ondertussen zijn er wel al héél veel motorwissels gedaan he? Nu ook nog beide Ferrari's, Ralf en Barrichello.
__________________
..: www.marcgoossens.com :.. |
#8
|
||||
|
||||
Wat is de williams snel.
Rosberg in zijn 2de optreden al een 3de plek. Pakt hij dit jaar al een podium of misschien zelf een overwinning ![]() Ik vind het erg raar dat alonso zo ver naar achteren staat op 2 seconden van fisichella.Toch heel raar. Bovendien ook massa die het erg mager deed met een 15de plek ![]() Toyota al beter dan vorige keer.Toen geraakten ze niet eens door naar de finale.Ralf behoorde vandaag bij de eerste 10. Wat wordt het voor morgen. Krijgt alonso een DNF?Misschien ook problemen met het el gaspedaal. Mclaren deed het in de kwalificatie niet zo erg goed. Maar hoe zit het met de strategie??? |
#9
|
||||
|
||||
Is de definitieve grid al ergens beschikbaar?
|
#10
|
||||
|
||||
ze hebben op atlasf1 een speciale thread geopend voor de startgrid van morgen ... tis grappig .. ze geraken er gewoon niet uit ...
__________________
It's satisfaction, it's disappointment,it's triumph, it's noise, it's color, it's people.. For a racing-driver, each race is a new adventure ... J.Clark |
#11
|
|||
|
|||
Blijkbaar was er bij Alonso een probleem met de tankinstallatie waardoor ze te veel benzine hadden getankt en de wagen dus te zwaar was om een snellere tijd te rijden.
|
#12
|
||||
|
||||
ik neem aan dat het zoiets zal zijn:
1 G. Fisichella Renault 1:33.840 2 J. Button Honda 1:33.986 3 N. Rosberg Williams 1:35.105 4 M. Webber Williams 1:35.252 5 JP. Montoya McLaren 1:34.536 6 K. Räikkönen McLaren 1:34.667 7 F. Alonso Renault 1:35.514 8 C. Klien Red Bull 1:35.171 9 J. Trulli Toyota 1:34.070 10 J. Villeneuve BMW 1:34.752 11 N. Heidfeld BMW 1:34.783 12 S. Speed Scuderia Toro Rosso 1:36.297 13 V. Liuzzi Scuderia Toro Rosso 1:36.581 14 M. Schumacher Ferrari 1:35.010 * Motorwissel; kwalificatie 4 15 C. Albers Midland F1 1:37.426 16 T. Monteiro Midland F1 1:37.819 17 T. Sato Super Aguri 1:39.011 18 Y. Ide Super Aguri 1:40.720 OPEN GRIDPLAATS 19 (20) R. Schumacher Toyota 1:34.586 *Motorwissel: kwalificatie 10 20 (21) D. Coulthard Red Bull 1:34.614 *Motorwissel: kwalificatie 11 21 (22) R. Barrichello Honda 1:34.683 * Motorwissel: kwalificatie 12 22 (26) F. Massa Ferrari 1:35.091 * Motorwissel: kwalificatie 16 Naar de reglementen moet de FIA consequent blijven: Het is niet omdat andere teams een motor opblazen dat Schumacher en co wat startgridplaatsen betreft terug mogen opschuiven en zo hun straf (+10 plaatsen) mislopen. Het probleem blijft nu wel aan de staart van het peloton: Ralf Schumacher kwalificeert 10des, en zou 20stes moeten starten, maar Yuji Ide bezit de 18de positie, en plaats 19 hoort dus vrij te blijven. De enige die dan een soort van 'profijt' doet, is Felipe Massa. ik heb wel mijn bedenkingen bij Villeneuve; blies die in Bahrein zijn motor niet op? Hoort die ook geen tien posities op te schuiven ? Conclusies uit deze kwalificatie: De V8-motor gaat een fameuze test tegemoet, iets zegt me dat de coureurs met motorenwissels nog serieus blij mogen zijn en profijt uit de race zouden kunnen putten. Wat tijden betreft, blijft het natuurlijk weer koffiedik kijken. Het is onmogelijk dat Alonso bijna twee volle seconden achter Fisichella vertrekt, daar zit ongetwijfeld strategie achter. En noem Nico Rosberg nu maar al rookie of the year; schitterend resultaat. Webber gaat fameus mogen oppassen, na een competitief jaar tegen Heidfeld en nu overklast worden door een rookie. Nog in de voetnoot Christian Klien, die flink uit de verf komt en zijn positie bij Red Bull meer en meer opeist. Ik voorspel voor de race: -Minstens 3 V8's die ontploffen, waaronder zeker een Mercedes-motor (normaal gezien Raikkonen, die heeft altijd pech) en zeker een Ferrari-krachtbron (Klien of zelfs Massa). -Een zege voor Fisichella. Het is nu dé moment om orde op zaken te stellen, ga ervoor, GC. -Een anonieme podiumplaats voor Alonso -Button zakt wat terug, Schumacher haalt iets rond een vierde plek. Finish
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus. |
#13
|
||||
|
||||
Villneuve blies net zoals fisichella zijn motor tijdens de race op daarom mag hij zonder penalty starten.
|
#14
|
||||
|
||||
aaah zit dat reglement zo ? oke
![]()
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus. |
#15
|
||||
|
||||
een verdere bedenking, gekaderd door Ross Brawn:
Quote:
Dus: Schumacher zet een tijd neer die nog op de tweede startrij zou thuishoren, met wsl een behoorlijk aantal benzine aan boord. Ontcijfer de strategie maar. Als Raikkonen vorige week van de laatste positie nog een podiumplaats kan claimen, dan zou Schumacher toch op z'n minst makkelijk voorbije de STR's moeten raken, de BMW's van Villeneuve en Heidfeld kunnen verschalken en zich door pitstops van andere teams door het veld kunnen werken. Met zoveel snellere backmarkers (Barrichello, Massa, Coulthard) staan we voor een inhaalfestijn op Sepang ! Gaat de Williams het voorin uithouden wat race-afstand betreft ? Vorige week bleek Rosberg tegen het einde aan de snelste man op het veld, dus verwacht maar straffe duels tussen Alonso, Raikkonen, Rosberg en Webber, gemixt met wat Button en een Fisichella en in de verte een aanstormende Schumacher ? Proper, nietwaar ![]()
__________________
ah. daar zit die reply-knop dus. |
![]() |
Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests) | |
|
|