De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Formule 1
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply

Thread Tools Rate Thread
Old 23-01-2006, 23:39
Mark's Avatar
Mark Mark is offline
Pain in the Ass :)

Hebben Mercedes en Ferrari een V8-probleempje?

Enkele weken terug circuleerden er al geruchten dat de performance van de nieuwe MB V8 motoren achter een 2005 McLaren MP4/20. Niks aan de hand volgens de persbabbels. Ok, dat geloven we dan

Bij de eerste testen van dit jaar verscheen er een MP4/20 op het circuit met een 3.0L V10 die qua toerental e.d. enige restircties had om het PK-aantal van 2006 te simuleren en te testen. Dat klonk al raar........maar nogmaals, we geloven de persbabbels

Vandaag de eerste roll-out van de MP4/21 2006 wagen met een MB V8 motor. Tja, na 19 rondjes was het antwoord van de MB V8 motor: "plof, kuch....ik hou het voor gezien"

Zou er dan toch niet een klein probleempje zijn?
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 23-01-2006, 23:49
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Mark
Enkele weken terug circuleerden er al geruchten dat de performance van de nieuwe MB V8 motoren achter een 2005 McLaren MP4/20. Niks aan de hand volgens de persbabbels. Ok, dat geloven we dan

Bij de eerste testen van dit jaar verscheen er een MP4/20 op het circuit met een 3.0L V10 die qua toerental e.d. enige restircties had om het PK-aantal van 2006 te simuleren en te testen. Dat klonk al raar........maar nogmaals, we geloven de persbabbels

Vandaag de eerste roll-out van de MP4/21 2006 wagen met een MB V8 motor. Tja, na 19 rondjes was het antwoord van de MB V8 motor: "plof, kuch....ik hou het voor gezien"

Zou er dan toch niet een klein probleempje zijn?
Precies wel he.
Maar zijn we dat niet gewoon van Mercedes ?
Vorig jaar ging die V 10 er ook regelmatig aan.
Van woensdag tot vrijdag ga ik naar Barcelona naar de F1 testen kijken.
Hopelijk is er dan wat meer volk op het circuit.
Old 24-01-2006, 01:14
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

is het niet normaal dat er tijdens test met nieuwe wagens nogal wat rook komt kijken?
de nieuwe BMW-paarden hebben ook hun eerste dag niet uitgemaakt, dacht ik
Old 24-01-2006, 02:37
The Interceptor's Avatar
The Interceptor The Interceptor is offline
De Paddock Regular

Quote:
Originally Posted by Fonne
Precies wel he.
Maar zijn we dat niet gewoon van Mercedes ?
Vorig jaar ging die V 10 er ook regelmatig aan.
Van woensdag tot vrijdag ga ik naar Barcelona naar de F1 testen kijken.
Hopelijk is er dan wat meer volk op het circuit.
Amai, kunt ge een paar schoon fotokes maken van de nieuwe Honda F1?
Ben jaloers, zo'n test zou ik ook graag eens zien, maarja dat zal voor later zijn ...

Mercedes heeft de laatste jaren al veel motors doen ploffen ja. Heel jammer voor Raikkonen en Montoya natuurlijk. Ik hoop echt dat ze het voor mekaar krijgen, en dat ze dan bij de piloten tot het laatst voor de titel kunnen meestrijden (om hem dan aan Button te laten )
Dromen, 't is toch leuk he

Maar over Jenson gesproken. Ze zitten maar langs alle kanten te roepen dat dit het beslissende jaar zal worden. Hij heeft natuurlijk al 100 GP's gereden, en nog geen enkele keer gewonnen. Maar de sport is ook zo geëvolueerd dat de wagen veel belangrijker is geworden. Hij heeft nu eenmaal nog geen winnende wagen onder zijn kont gehad.

Maar ik blijf er in geloven Kheb veel vertrouwen in Honda, en dit jaar mag die eerst overwinning wel eens komen!
Old 24-01-2006, 21:36
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular

Unhappy

Quote:
Originally Posted by The Interceptor
Amai, kunt ge een paar schoon fotokes maken van de nieuwe Honda F1?
Ben jaloers, zo'n test zou ik ook graag eens zien, maarja dat zal voor later zijn ...

Mercedes heeft de laatste jaren al veel motors doen ploffen ja. Heel jammer voor Raikkonen en Montoya natuurlijk. Ik hoop echt dat ze het voor mekaar krijgen, en dat ze dan bij de piloten tot het laatst voor de titel kunnen meestrijden (om hem dan aan Button te laten )
Dromen, 't is toch leuk he

Maar over Jenson gesproken. Ze zitten maar langs alle kanten te roepen dat dit het beslissende jaar zal worden. Hij heeft natuurlijk al 100 GP's gereden, en nog geen enkele keer gewonnen. Maar de sport is ook zo geëvolueerd dat de wagen veel belangrijker is geworden. Hij heeft nu eenmaal nog geen winnende wagen onder zijn kont gehad.

Maar ik blijf er in geloven Kheb veel vertrouwen in Honda, en dit jaar mag die eerst overwinning wel eens komen!
Ik zal proberen, als ze aanwezig zijn. Want vandaag waren ze er niet .
Ik kan niks beloven he .
Ik heb maar een simpel analoog foto toestel zonder zoom .
Old 24-01-2006, 21:55
Fonne's Avatar
Fonne Fonne is offline
De Paddock Regular

Zojuist in Media corner een link toegevoegd over de test met de nieuwe Mc Laren.
Old 26-01-2006, 11:33
gwyllion gwyllion is offline
De Paddock Enthousiast

Barbecue of V8 problemen?
Reply With Quote
Old 27-01-2006, 16:20
De Paddock Enthousiast

Kimi ziet te bui weer al hangen...

F1 - Raikkonen trekt bij Mercedes aan alarmbel (pitstop.tv)
Reply With Quote
Old 27-01-2006, 17:05
fish88's Avatar
fish88 fish88 is offline
De Paddock Regular

Die blijft niet veel langer bij mclaren lijkt me..
Reply With Quote
Old 07-02-2006, 15:47
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Quote:
Sources claim that the engine could deliver up to 60bhp more than the power-unit used so far thanks to major modifications, believed to include a new piston head and revised crank shaft.

www.autosport.com
De eerste upgrade van de nieuwe V8 motor van MB zit eraan te komen. Met wat geluk kan hij deze week al getest worden, anders een weekje later in Jerez.

60 PK in één klap erbij? Normaal gesproken zijn dat stapjes van 5 en 10 PK per keer.
Confidentiality Notice: This communication and any accompanying attachments contain confidential information intended for a specific individual and purpose. This communication is private and protected by law. If you are not the intended recipient, you are hereby respectfully notified that any disclosures, copying, forwarding or distribution, or the taking of any action based on the contents of this communication is strictly prohibited.
Reply With Quote
Old 14-02-2006, 20:58
Mark's Avatar
Mark Mark is offline

Ondanks de nodige PK's erbij kijkt men bij McLaren-Mercedes tegen een achterstand aan.

Quote:
Mit dem verbesserten Aggregat konnte McLaren-Mercedes den Rückstand auf die Topteams von einer auf 0,7 Sekunden verringern - kein Grund sich zufrieden zurückzulehnen.

http://www.auto-motor-und-sport.de/sport/formel1/mercedes_hinkt_hinterher.103560.htm
Reply With Quote
Old 16-02-2006, 12:20
De Paddock Enthousiast

Het antwoord op de vraag die dit topic stelt is JA.
Quote:
Mercedes admits to V8 problems
February 16th 2006, 09:41 GMT

Mercedes-Benz motorsport director Norbert Haug fears his company may not be able to solve its engine problems before the first round of the season in Bahrain, in three weeks time.
bron: autosport.com

Gaat Ilmor/Mercedes nu weer het seizoen van Kimi nekken. Dan zal hij gegarandeerd naar elders (lees Ferrari) vertrekken .

Last edited by gwyllion; 16-02-2006 at 12:23.
Reply With Quote
Old 16-02-2006, 19:19
smiley's Avatar
smiley smiley is offline
De Paddock Enthousiast

ook op pitstop staat nu dat mercedes heeft toegegeven dat ze een een v8 probleem hebben..
http://pitstoptv.belbone.be/nieuwsbe...p?newsid=10847
op het einde staat dat cosworth de beste v8 zou hebben.!!!
Reply With Quote
Old 16-02-2006, 19:46
marcel's Avatar
marcel marcel is offline
De Paddock Enthousiast

ik zie Kimi daar in 2007 niet meer rijden, eigenlijk
vorig jaar de titel verloren door de motor, en nu gaan ze hem waarschijnlijk ook niet op punt krijgen voor het begin van het seizoen :s
Old 16-02-2006, 22:04
De Paddock Enthousiast

Mercedes heeft blijkbaar voor grotere boring gekozen dan de vorige jaren, met een kleinere slag tot gevolg en dus de mogelijkheid om een hoger toerental te halen. Dit is nieuw voor hen.
Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Posting Rules