De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > BSOT/ Belcar Sprint & Belcar Sprint Historic
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Closed Thread
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 15-09-2004, 16:15
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
Gm Racing - Touring Cup - Race 5

Nu zaterdag 18/09 algemene mobilisatie van ons team met mechaniekers Patrick, Nico & Anthony en ikzelf natuurlijk.
Terug inbouw van onze inmiddels terug verkregen motor, daarna moet de wagen in z'n geheel terug naar de tuner om op de rollenbank een nog scherpere programmatie te verrichten.
Eénmaal de wagen terug wordt deze terug uitgelijnd en uitgewogen op de 4 hoeken met de "scales" om een perfecte balans te bekomen, dit doet gewoonlijk onze mechanieker "achter de schermen" Eric, een oud gediende uit de Formule racerij en dus ook een vakman in het afstellen.
En laat ons dan maar hopen dat alles goed gaat, ik zie het zeker en vast zitten om op het prachtige circuit van Francorchamps met "dichtgenepen" billen de redaillon op de stuiven blik op oneindig en verstand op nul. (dat laatste is niet moeilijk voor mij ! )
Doei
Luc
GM RACING
  #2  
Old 16-09-2004, 10:55
Williams's Avatar
Williams Williams is offline
Registered User
 
Join Date: Jul 2003
Location: Zedelgem
Posts: 27
Luc,

Heb je die Kabelboom al gevonden van je oude megane motor waar eens over gesproken hebben?
  #3  
Old 16-09-2004, 18:30
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
Hey Williams,
Ja, die heb ik ondertussen gevonden ..maar die is niet in goede staat meer, fiches eraf genomen enz... dus niet echt 100% bruikbaar meer voor jou, dus ik ga die bewaren want ik heb nog een magneti marelli computer en moest ik ooit problemen krijgen (of hebben) met mijn huidige sturingsdoos dan kunnen we daarop nog terugvallen.
Doei
LUC
GM RACING
  #4  
Old 27-09-2004, 09:23
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
Voor de eerste maal in onze racegeschiedenis is onze racewagen kompleet af, en dit één week voor een race, reeds op zaterdag 25 september !
Zelfs de Truck is gedeeltelijk opgeladen, dus klaar voor Spa.
Het enige dat nog moet gebeuren is het nieuwe programma van de testbank "overpompen" naar de sturingsdoos van de wagen.
We hebben een korte testsessie gehouden op ons industrieterrein en zelfs met het "oude" programma is de motor van zeer goede wil en onherkenbaar...
De problemen van powergebrek van vorige race waren : de "vlinderkleppen" welke niet synchroon en voor 85% opengingen (langs 1 zijde) en de voorontsteking aan de nokkenassen welke niet juist was.
We hebben terug onze uitlaatpotten moeten veranderen om een betere doorstroming te bekomen ....maar nu zitten we terug met meer decibels, voor Spa gaan we niets wijzigen, maar voor de 10 uur moeten we een degelijke oplossing vinden anders kan het fataal aflopen !
In elk geval gaan wij voor de 10 uren race testen te Zolder en terwijl gebruik maken om "taxi" te spelen voor onze sponsors.
Omdat gans ons team moe is van telkens veranderingen aan te brengen op de wagen heb ik een sticker aangebracht welke ons standpunt meer dan duidelijk maakt, daarop staat in grote groene letters "FINAL EVOLUTION !" .... alhoewel we terug het uitlaatsysteem moeten aanpassen, dus toch niet "FINAL" ...maar toch dichtbij!
Tot in Spa !
Luc
GM RACING
  #5  
Old 03-10-2004, 11:12
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
beknopt raceverslag - Spa

Vrijdag 1/10 1 ste training. - Deze werd heel voorzichtig gereden door elkeen en waren meer verkenningsronden en ontdekkingsronden voor wat onze wagen kon en niet kon.
2 de training en tevens chronoritten - we hadden het goede ritme nog niet te pakken en klokten af op 3'01....veel te traag, als enige excuse teveel trafiek en te weinig tijd met 3 piloten.
Zaterdag 2/10 de race - starten vanuit een 24 ste. algemene positie op 42 deelnemers en 8 ste in de klasse, het kon slechter....
Ikzelf (Luc) nam de start en kon enkele plaatsen ogenblikkelijk inwinnen, maar ik zat niet meteen in het goede ritme en verloor deze plaatsen terug in één beweging door te vroeg in de remmen te gaan.
Ik bleef dan een 2 tal ronden treintje spelen met 3 BMW's en die snelle Escort en nam notitie van hun zwakheden in bepaalde bochten en ging ervoor.... ik begon het ritme op te drijven en perste er rondjes uit van 1'54". één per één nam ik ook de deelnemers uit onze klasse, na 1 uur stonden we 2de in klasse 4 en 15 de algemeen....zowaar een droom ! De wagen stond op rails en de motor hield z'n beloftes van z'n vermogen, ik miste enkel nog wat topsnelheid. (einde rechte stukken 198 km/u)... maar wat een bochtsnelheden kon m'n Meganneke aan !
Na 1u13 race was er een safety car situatie en maakte ik van de gelegenheid gebruik om een pilotenwissel te doen met ANDERS TANGEN, deze vond niet het goede ritme en we verhuisden helaas naar een 5 de stek, het duurde gewoon te lang voor hij z'n betere tijden tot 1'57 kon uit de mouw schudden.
Na zijn shift was het de beurt aan LOUISETTE LIEVENS, voor de zekerheid plaatsten we 4 andere banden (reeds gebruikte) en terug kregen we hetzelfde (tragere) scenario te zien.....maar we behielden de 5 de plaats.
Ongeveer 20 minuten voor het einde kregen we radiobericht dat ze een schuiver tegen een vangrail had gemaakt wegens een Porsche onderdeel welke niet op een veilige plaats lag en ze deze moest ontwijken...
De schade: voorbumper opgestuikt, radiator verschoven....kortom een iets ander model van onze Megane.- Wat wringwerk en tape doen soms wonderen en terug de baan op, toen hoorden we ze vloeken over de radio, een mechanieker had de capot slecht dicht gemaakt en deze kwam door de luchtstroom goedendag zeggen tegen de voorruit..... dus terug binnen om dit te verhelpen.
Verdict: 6 de plaats in klasse en 21 ste algemeen.
Bedenkingen: Zolang we met 3 piloten rijden hebben we geen schijn van kans.... 2 piloten dus (en liefst met hetzelfde ritme) en we konden het podium op !
Het klinkt égoistisch van mij maar ikzelf beschouw m'n eerste shift een beetje als een persoonlijke overwinning waarbij we 2de 's lagen in de klasse en 15 de algemeen na héél wat mooie gevechten op het scherp van de snee.
Bedankt alle Tc'ers voor een mooie sportieve wedstrijd ....
LUC
GM RACING
  #6  
Old 03-10-2004, 18:04
Megane Megane is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: May 2002
Location: ergens in de Kempen
Posts: 660
Re: beknopt raceverslag - Spa

Quote:
Originally posted by GM RACING

Ik bleef dan een 2 tal ronden treintje spelen met 3 BMW's en die snelle Escort en nam notitie van hun zwakheden in bepaalde bochten en ging ervoor.... ik begon het ritme op te drijven en perste er rondjes uit van 1'54". één per één nam ik ook de deelnemers uit onze klasse, na 1 uur stonden we 2de in klasse 4 en 15 de algemeen....zowaar een droom ! De wagen stond op rails en de motor hield z'n beloftes van z'n vermogen, ik miste enkel nog wat topsnelheid. (einde rechte stukken 198 km/u)... maar wat een bochtsnelheden kon m'n Meganneke aan !
Na 1u13 race was er een safety car situatie en maakte ik van de gelegenheid gebruik om een pilotenwissel te doen met ANDERS TANGEN, deze vond niet het goede ritme en we verhuisden helaas naar een 5 de stek, het duurde gewoon te lang voor hij z'n betere tijden tot 1'57 kon uit de mouw schudden.

Bedankt alle Tc'ers voor een mooie sportieve wedstrijd ....
LUC
GM RACING
Beste Luc

Met 1.54 en 1.57 zou ik mijn kans wagen bij de F1 of toch tenminste in de FIA-GT.
Allé den tuner begint te renderen.
Gij bedoeld waarschijnlijk 2.54 en 2.57

groeten Megane
  #7  
Old 03-10-2004, 18:14
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
Megane

Inderdeed,inderdeed, helaas mag je er 1 minuut bijtellen, hé, was nog niet goed wakker als ik dit schreef en was stijf van de race over gans mijn lijf, m'n nekspiertjes, amai.
De "oenen" welke beweren dat autosport geen echte sport is zou ik eens een uurtje in de auto zetten met het gaspedaal vastgevezen op de planché, ze zouden wel anders reageren......
Doei
Luc
GM RACING
  #8  
Old 04-10-2004, 19:41
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Dendermonde
Posts: 934
Luc,
Blij te horen dat de Megane eindelijk zijn vleugels gekregen heeft.
Spijtig van de schuiver van Louisette en het voorval met de capot.
In ieder geval heb je nu toch goede vooruitzichten voor de Race Promotion Night.
Ik spring in ieder geval eens binnen.

Ik moet eerlijk zijn, ik schrok toch ook even van je tijden

Quote:
De "oenen" welke beweren dat autosport geen echte sport is zou ik eens een uurtje in de auto zetten met het gaspedaal vastgevezen op de planché, ze zouden wel anders reageren......
Hier moet ik je volkomen gelijk geven. Een dagje rijden met de LVC-Compact kostte me een helm. Het binnenwerk viel er volledig uit van het zweten. De dag nadien kon ik amper mijn eigen veters vastkrijgen door de krampen in mijn vingers !
  #9  
Old 05-10-2004, 10:01
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
Hey Pat,
Schoenen zonder veters dragen de dag na de race is sterk aanbevolen en over een lange schoentrekker beschikken zodat je jezelf niet moet bukken....
Ja, eindelijk een motor met punch en iets koppel, je kan maar zo vlug rijden als je materiaal het toelaat, een toppiloot zou er nog zeker 3" van af "gepitst" hebben......

Doei
Luc
GM RACING
  #10  
Old 07-10-2004, 09:19
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
Gisteren woensdag 06/10 vrachtwagen afgeladen en racewagen in werkplaats gezet.
Met een bang hart ben ik beginnen de voorbumper te demonteren ( zie raceverslag ongeval Spa...)
De schade viel enoooorm mee, nergens cruciale punten geraakt, enkel wat aluminium luchtgeleiders verfrommeld en natuurlijk de plastiek voorbumper welke enkele scheuren heeft.
M'n dag kon niet meer stuk, nu zaterdag 09/10 beginnen we eraan om klaar te zijn tegen donderdag 21/10, op deze dag gaan we de sponsors & symphatisanten van ons teamke vergasten op taxiritjes te Zolder.
PR situaties zijn héél belangrijk !
Doei
Luc
GM RACING
  #11  
Old 10-10-2004, 10:25
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
Gisteren zaterdag 09/10 gewerkt aan "Meganneke" en de uit aluminium vervaardigde koellucht geleiders zijn terug hermaakt, wat krom was is terug recht gemaakt, ik ben juist nog bezig de voorbumper te herstellen met een 2 componenten hars, 't komt allemaal goed.
Het raceverslag, het klassement en de filmbeelden met camera in de wagen staan op onze site, zie: www.garden-machinery.com.
Inzake foto's is het een povere zaak, onze vaste teamfotograaf Alain was niet aanwezig te Spa, vandaar....
Luc
GM RACING
  #12  
Old 24-10-2004, 10:25
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
Donderdag 21/10 taxi gereden voor sponsons op een zeer lenteachtige dag!
Na een 3 tal rondjes (alleen) om de mechaniek en banden op te warmen werd er een waterlek vastgesteld, gelukkig hadden we de juiste maat darm bij en dit werd vlug opgelost.
Na een tijdje en reeds met gasten aan boord begon de motor te sputteren, wat nu weer ? dus éénmaal in de pits andere bougies gestoken, resultaat idem, benzinepomp vervangen (welke wel aan vervanging toe was want die begon rare piepende geluiden te maken...) altijd zelfde probleem.
Dan begon mijn Euro te vallen.... benzinetank was volledig gereinigt geweest en nu echt eens gecontroleert op z'n echte inhoud.... dus éénmaal het deksel eraf zagen we het probleem.... de benzine inlaat darm werd verwisseld met de benzine retour, shit... - In dit avontuur verloren we in het totaal 1 u 30 aan kostbare tijd met vol van ongeduld wachtende gasten. - aan een vlug tempo werden alle ritten afgewerkt en iedereen ruimschoots tevreden....
Eén minpunt.... wij hadden geluidscontrole aangevraagt en wat bleek? ..... wij zweven tussen de 94 en 96 db !!!!! dus éénmaal te hoog in toeren of misschakelen is bingo ! .....werk aan de winkel.
Zaterdag 23 /10 ... gans de uitlaat herwerken en d'er nog een potje bijplaatsen, dit werd vakkundig verricht door Patrick & Anthony en het resultaat is schitterend.... volgens mij zijn we nu safe.
Op vrijdag 29/10 rijden we terug taxi tijdens de Eran days, daar veronderstel ik dat we ook geluidsmeting zullen krijgen, wel zou het vervelend zijn van de track te vliegen met ongeveer 14 opkomende mensen voor een ritje Zolder te beleven... we kruisen de vingers !
Doei
Luc
GM RACING
  #13  
Old 24-10-2004, 17:33
Pat's Avatar
Pat Pat is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Apr 2004
Location: Dendermonde
Posts: 934
Toch raar dat ge plotseling weer rond de 95 db zit.
  #14  
Old 25-10-2004, 09:55
GM RACING GM RACING is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Jul 2003
Location: 15 LEGEN HEIRWEG - 9890 ASPER
Posts: 499
Hey Pat,
Op aanvraag van de tuner om minder tegendruk te bekomen hebben we de 2 eindpotten welke in lijn gemonteerd waren moeten veranderen. We hebben deze potten naast elkaar geplaatst met een sprietsysteem (op site www.garden-machinery.com is foto te zien) , dus wij hebben achteraan 2 uitlaten..... en meer lawaai, onze eigen dikke schuld.
We hadden in ons magazijntje nog een inox doorstroomdemper over en hebben die er vakkundig tussengeplaatst en terwijl is het sprietsysteem beter gemaakt met gelijke lengte buizen. - dus ons systeem heeft nu 4 potten in 't totaal en zit goed naar mijn mening.
Natuurlijk zal het je maar gebeuren wanneer je de meetposten voorbij vlamt er juist een naverbranding ontploffingske plaats heeft....
Doei
Luc
GM RACING
  #15  
Old 27-10-2004, 12:57
primo primo is offline
De Paddock Rookie
 
Join Date: Jun 2004
Location: Waasland
Posts: 18
Weet er iemand al iets meer over de aanstormende race op 13 november??
Tijdsschema,speciale reglementen enz...
Is er een apart reglement voor de 10u? En waar geraak ik daar aan? (Zal zeker niet op de VAS site zijn,veronderstel ik?Of moet ik op de speciaal door de organisatie gemaakte ZTC site eens gaan kijken
Alvast bedankt
__________________
www.primoracing.com
Closed Thread


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 19:48.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.