De Paddock
- Direct Access -
De Paddock Modelbouw Forum
De Paddock Autosport Forum

Go Back   De Paddock > Autosport > Belcar Original
Home FAQ Members List Calendar F1 Prono Today's Posts Links

Reply
 
Thread Tools Rate Thread
  #1  
Old 29-11-2005, 15:16
P De Sonville P De Sonville is offline
De Paddock Regular
 
Join Date: Oct 2002
Location: Gent
Posts: 660
Belcar Short News 24

Ook al beweerde Patrick Beliën in een vroegere Belcar Short News dat 2005 zijn laatste aktief jaar zou worden in de autosport, is de BMW-dealer uit Neerpelt ondertussen op zijn beslissing teruggekomen. Na zijn hattrick in Divisie Toerisme zal hij de helm nog niet aan de haak hangen. Ook de crew, die de kampioen al 25 jaar trouw volgt, blijft nog steeds gemotiveerd.

De ex Manthey-Porsche GT2 biturbo van RS Racing staat te koop. Niet dat Maes & co het voor bekeken houden: RS Racing is immers van plan om Ruben Maes te koppelen aan een zéér snelle teammaat in een andere bolide. De West-Vlamingen steken hun ambitie niet onder stoelen of banken en stellen de titel als streefdoel. Wie interesse heeft in de pas gereviseerde ex Manthey-bolide kan contact opnemen met teammanager Filip Dischlovoi (051/316.160 of 0495/911.951). Met welke wagen of piloot RS Racing volgend seizoen in zee gaat, wil men in Ingelmunster nog niet kwijt. Maar om toch een klein tipje van de sluier op te lichten: het gaat niet om de Gumpert Apollo.

Ook PSI koestert titelambities. Marcus Palttala drukt de geruchten rond de komst van een Saleen naar de Belcar de kop in. De Finse woordvoerder van PSI bevestigde de komst van zeker twee Porsches GT2 biturbo waarbij hijzelf zal worden bijgestaan door een tweede snelle piloot. Ook hier worden voorlopig de lippen nog stijf op elkaar gehouden.

Ook de MINI S3 van Ickx/Van de Velde die dit jaar bewees nog steeds één van de snelste bolides te zijn in de Klasse TB wacht op een nieuwe eigenaar. Méér info te bekomen via 093/690.457 of 0475/615633. Alexandra en (hopelijk) ook Vanina blijven de kleuren van Daikin verdedigen. Er werd al getest bij GS Motorsport (BMW M3) en KS Motorsport (BMW Silhouet). Maar zowel Van de Velde Motors als Daikin sluiten de overstap naar een GT niet uit. Sponsor Daikin blijft bij zijn principe en de wagen zal dus ook in 2006 uitsluitend door dames worden bestuurd.

Penders/Lamot gaan nog een jaar door met de 996 RS waarmee ze afgelopen seizoen vriend en vijand verrasten. Volgens Rudi Penders zal hij reeds vanaf het seizoen 2007 over een nieuwe 997 RSR kunnen beschikken.

De eerste handtekeningen die werden gezet voor het seizoen 2006 kwamen uit de pen van het duo Broodcooren/De Coster die komend seizoen de BMW E46 ex WTCC van GS Motorsport zullen bemannen. Georg Severich heeft zijn wagenpark voor de Mediagroup Van Dyck Belcar behoorlijk uitgebreid. Naast de BMW V8 komt naast de huidige BMW M3 nog een tweede exemplaar en bovendien een Porsche GT3 Supercup. Maar het Duitse team is nog volop op zoek naar piloten.

Ook bij KS Motorsport hopen ze een dubbel programma af te werken in de Mediagroup Van Dyck Belcar en BTCS en komt er mogelijk een derde BMW Silhouet, als er voldoende interesse is. En Van Bellingen stapt ook af van de Italiaanse motorleverancier Elegi-Motori en laat in de toekomst zijn krachtbronnen ontwikkelen bij het Schnitzer Team van Charly Lamm. De Silhouetten evolueren ook verder op aërodynamisch gebied en mogelijk krijgen de wagens de look van de nieuwe BMW 3-serie.

Bij AD Sport gaat momenteel alle aandacht naar Dakar, maar voor de MVD Belcar 2006 wordt de Porsche Boxster met 996-krachtbron verwacht en krijgt de Porsche biturbo van de broers Wauters o.a. een nieuwe motor.

Het Engelse Team LNT van Lawrence Tomlinson toont interesse om enkele Belcar-wedstrijden te betwisten met twee nieuwe Panoz Esperantes. In 2005 was LNT o.a. aktief in LMES, ALMS en FIA GT met twee TVR’s Tuscan 400R.

Het trio Longin/Kumpen/Hezemans heeft zijn eerste seizoen met de Corvette in de FIA GT goed afgesloten. Tijdens de laatste drie wedstrijden waren ze niet meer weg te slaan uit de omgeving van het podium. Na hun overwinning in het Chinese Zhuhai haalden de uittredende Belcarkampioenen Bert Longin en Anthony Kumpen nog twee derde plaatsen in Bahrein en Dubai. Tijdens het maidenjaar van GLPK Carsport met de Corvette in de FIA GT haalde de Belgisch-Nederlandse formatie twee overwinningen en ze doken driemaal als derde onder de geblokte vlag. In de eindafrekening werd GLPK-Carsport vierde in het kampioenschap voor teams en werd de Corvette derde in het merkenkampioenschap. Een prachtprestatie.
De Gillet Vertigo Streiff met Ickx/Leinders/Kuppens eindigde in Zhuhai mooi 13de, werd in Dubai verraden door een defecte achtertrein maar toch nog geklasseerd en kon het seizoen in Bahrein afsluiten met een podiumplaats in G2. In Dubai bolde Lémeret als zesde over de finishlijn in een GPC-Ferrari 575 terwijl Vincent Vosse 10de werd met de tweede Ferrari 550 van Larbre.

Met First Motorsport en Speedlover vertrekken binnenkort twee Belcar-teams richting Dubai om ginds op 11 & 12 januari de 24 Urenwedstrijd te betwisten. Het team van Jo Jamers komt aan de start met het kwartet Kelly Jamers, Dirk Van Rompuy, Kevin Leest en Pascal Nelissen Grade. Bij André Van Hoof staan met Verhoeven en Matot nog maar twee namen op de inschrijvingslijst. Voor Speedlover meteen een uitgebreide test van hun nieuwe Porsche 996 GT3 Supercup.

Met Mario Josten als kampioen in de Klasse TB en winnaar in de Welcome Challenge is de Belcar opnieuw een record rijker. De Duitse jongeman werd geboren op 28/08/1987 en is dus de jongste kampioen ooit in de Belcar.
Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On

Forum Jump


All times are GMT +2. The time now is 02:14.


Powered by vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.